Gå til innhold

3 uker siden nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen er det 3 uker siden den mislykkete byturen min. Der jeg ble værende igjen i byen og de andre gikk en annen plass og reiste hjem. Jeg har ikke tatt noe kontakt og det har ikke de heller utenom en meld mandag der jeg ikke svarte. Jeg gnager og er veldig lei meg og skuffet over dette fortsatt. Ikke klart å la det ligge. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 3128a...5cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi deg. Ta tak i livet eller sitt der og mugne, men å gnage passivt på nett hjelper ingenting.

Skrevet

Ikke oppført meg sånn til å starte med. Du svarte ikke - skal de knegå deg??

Det slår ikke feil. Det er helg og du starter stakkars meg innlegg. 

Anonymkode: 9a795...0a8

Skrevet

I disse tre ukene kunne du...

ha snakket med dem

du kunne ha tatt kontakt med legen din, psykolog, kommunens lavterskeltilbud til personer som sliter

du kunne begynt å trene og gjøre noe med kostholdet ditt

du kunne meldt deg inn i et eller annet som du kan ha som interesse eller hobby eller hvor du kan lære noe nytt

du kunne trent på tanketeknikker du har fått her inne for å snu tankegangen din

du kunne jobbet for å få det bedre med deg selv

...og sikkert masse annet.

Men når du fortsetter å tviholde og gnage på skuffelser og tillate deg selv å være helt handlingslammet, så kommer du ikke noen vei.

Du har fått utallige råd her inne, HI. Korte og lange svar, detaljerte svar, konkrete svar om hvordan endre livet sitt, folk har delt sine historier. Det er virkelig ikke mer noen her kan gi deg, nå må du selv begynne å ta ansvar for eget liv og skape deg et bedre liv! Det gjør seg ikke selv, det er ingen som kan gjøre det for deg. Du må selv gjøre det. Og du kan gjøre det, for du har det i deg! Du trenger hjelp på veien av støtteapparatet (lege, psykolog, lavterskeltilbud), men du må også gjøre din del av jobben, for heller ikke det offentlige støtteapparatet kan hjelpe deg om du ikke hjelper deg selv.

Så - hva positivt har du nå tenkt å gjøre for deg selv og ditt eget liv fremover?

Anonymkode: c6b94...79a

Skrevet

Hvorfor svarte du ikke på melding da, hva skrev de?

Ingen vits å gnage mer på det.

Ønsker du dem ikke i livet ditt fortsetter du å ghoste, ønsker du de i livet tar du kontakt...

Anonymkode: 1bb7a...dee

Skrevet

Du skulle svart. Hva forventer du? At de skal ta kontakt en gang til når du overså meldingen du fikk? 

Anonymkode: c128c...960

Skrevet

Har det hjulpet deg noe som helst å gnage på dette i 3 uker, det enkle svaret på det er NEI. Gå videre.

Anonymkode: 97f8a...9be

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

I morgen er det 3 uker siden den mislykkete byturen min. Der jeg ble værende igjen i byen og de andre gikk en annen plass og reiste hjem. Jeg har ikke tatt noe kontakt og det har ikke de heller utenom en meld mandag der jeg ikke svarte. Jeg gnager og er veldig lei meg og skuffet over dette fortsatt. Ikke klart å la det ligge. Hva ville dere gjort? 

Hvorfor svarte du ikke på meldingen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor svarte du ikke på meldingen?

Pga jeg var skuffet og lei meg. 

Skrevet
sug lut skrev (53 minutter siden):

Gi deg. Ta tak i livet eller sitt der og mugne, men å gnage passivt på nett hjelper ingenting.

Du har bok rett i det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Du må bare komme over det. ❤️ Det var en lei hendelse, skjønner du ble lei deg, men nå må du videre med livet ditt altså. Istedenfor å ikke svare, kunden du ikke si hva du følte? Du straffer ikke dem, men deg selv ved å tenke på dette. 

Folk kommer bort fra hverandre på byen. Sånt skjer. Syns du legger for mye i dette. Hvis du er så sur på dem, så ikke vær venn med dem da? Hva venter du på? En unnskyldning som aldri kommer. Ihvertfall ikke hvis du ikke sier noe. 

Anonymkode: 74625...fb0

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

I disse tre ukene kunne du...

ha snakket med dem

du kunne ha tatt kontakt med legen din, psykolog, kommunens lavterskeltilbud til personer som sliter

du kunne begynt å trene og gjøre noe med kostholdet ditt

du kunne meldt deg inn i et eller annet som du kan ha som interesse eller hobby eller hvor du kan lære noe nytt

du kunne trent på tanketeknikker du har fått her inne for å snu tankegangen din

du kunne jobbet for å få det bedre med deg selv

...og sikkert masse annet.

Men når du fortsetter å tviholde og gnage på skuffelser og tillate deg selv å være helt handlingslammet, så kommer du ikke noen vei.

Du har fått utallige råd her inne, HI. Korte og lange svar, detaljerte svar, konkrete svar om hvordan endre livet sitt, folk har delt sine historier. Det er virkelig ikke mer noen her kan gi deg, nå må du selv begynne å ta ansvar for eget liv og skape deg et bedre liv! Det gjør seg ikke selv, det er ingen som kan gjøre det for deg. Du må selv gjøre det. Og du kan gjøre det, for du har det i deg! Du trenger hjelp på veien av støtteapparatet (lege, psykolog, lavterskeltilbud), men du må også gjøre din del av jobben, for heller ikke det offentlige støtteapparatet kan hjelpe deg om du ikke hjelper deg selv.

Så - hva positivt har du nå tenkt å gjøre for deg selv og ditt eget liv fremover?

Anonymkode: c6b94...79a

Jeg har heldigvis gjort noe positivt og kombinert med det. Vært en blandet miks av dump og dal.

Og må legge dette vekk, men ikke lett som jeg håpte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du må bare komme over det. ❤️ Det var en lei hendelse, skjønner du ble lei deg, men nå må du videre med livet ditt altså. Istedenfor å ikke svare, kunden du ikke si hva du følte? Du straffer ikke dem, men deg selv ved å tenke på dette. 

Folk kommer bort fra hverandre på byen. Sånt skjer. Syns du legger for mye i dette. Hvis du er så sur på dem, så ikke vær venn med dem da? Hva venter du på? En unnskyldning som aldri kommer. Ihvertfall ikke hvis du ikke sier noe. 

Anonymkode: 74625...fb0

Jeg må prøve på det. For unnskyldning får jeg ikke. Vet ikke om forståelse en gang. Jeg har tendens til å skyve ting vekk. Helt sikkert en dårlig løsning. Må bare gå videre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du har bok rett i det. 

Du hat nok rett i det. Skulle det stå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Pga jeg var skuffet og lei meg. 

Hva stod det i meldingen da?

Skrevet

Siste som. Tror dere ærlig jeg ikke kommer til å høre noe? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hva stod det i meldingen da?

Husker ikke ordrett. Men noe med at det hadde vært en fin kveld og synd vi ikke var sammen på slutten. 

Skrevet

Siste tankene i natten her. Om de ville vært mine venner ville de ikke da ville vært med meg? Og når de viser som de gjorde at jeg ikke var viktig da vil de ikke ha meg i livet sitt og jeg skal da la dem gå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Siste tankene i natten her. Om de ville vært mine venner ville de ikke da ville vært med meg? Og når de viser som de gjorde at jeg ikke var viktig da vil de ikke ha meg i livet sitt og jeg skal da la dem gå. 

Det skjer at man kommer fra hverandre på byen. De prøver jo virkelig å rette det ved å sende den meldinga, det virker som det er du som lager dette til et problem. Og den oppførselen du viser her er ordentlig drama queen, det er noe jeg ville forventet av min 17år gamle datter som tror verden kretser rundt henne, ikke av et voksent menneske. Så mitt tips er å jobbe litt med deg selv og de vanskelige tankene og bygge deg opp. Og svelg noen kameler om du vil beholde noen venner. Prøv å sove nå og slutt med destruktive og selvmedlidende tanker, det er bare deg selv det går utover ❤️ 

Anonymkode: 1274d...eb1

Skrevet

Tok du aldri kontakt med legen for å begynne med medisiner, slik du sa Hi? Hvorfor ikke??

Hvis du «lar dem gå» er det fordi DU ikke vil være venn med dem. Ikke fordi de ikke vil være venner med deg. Fortsetter du slik har du til slutt skjøvet alle fra deg. Hva har du oppnådd da? 

Anonymkode: 0f760...31f

Skrevet

Har du prøvd MBT-behandling (mentsliseringsbasert terapi)? Hvis ikke du går i terapi; ta kontakt med lege og få en henvisning. Det går an å få det bedre i relasjonene sine 😊❤️

Anonymkode: bf4e8...46b

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Husker ikke ordrett. Men noe med at det hadde vært en fin kveld og synd vi ikke var sammen på slutten. 

"Ja, det var veldig hyggelig så lenge det varte, jeg ble lei meg da dere forsvant for meg. Jeg håper det ikke var min skyld at dere gikk fra meg, gjorde jeg noe galt?"

Det vanlige i vennskap er kommunikasjon, ikke ghosting. Når du lot være å svare viste du med all tydelighet at du ikke ville ha noe med dem å gjøre, og det er du som har avsluttet dette vennskapet. 

Det kan godt hende de var noen drittsekker som fortjente det, og det kan godt hende du ble enda mer selvopptatt så de rett og slett ikke orket mer. Det vet ikke vi som ikke var der, men uansett kan du ikke bruke mer negativ energi på dette.

Anonymkode: 1bb7a...dee

Skrevet

Det er jo din feil at det ikke har vært mer kontakt. Du svarte ikke på meldingen, da ga du inntrykk av at du ikke vil ha kontakt og det respekterte de. 

Anonymkode: a3dc8...d4d

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det er jo DU som helt tydelig har demonstrert at DU ikke vil ha dem i livet DITT! Det var DU som valgte å ghoste dem. Det er DU som har skjøvet dem vekk. Alt dette er DITT EGET valg, og det var det mange her inne som fortalte deg da du la ut dette for tre uker siden. At din reaksjon kom til å føre til nettopp den situasjonen du surver over nå. Du fikk mange råd, du fikk tips om hva du kunne svare på den meldingen. DU valgte å la være å svare, DU valgte å droppe dem. Denne situasjonen har DU valgt. Det er ikke snakk om at "du skal la dem gå når de ikke vil ha deg i livet sitt". Du har klart og tydelig vist dem at DU ikke vil ha dem i livet ditt. Så bare kutt ut klagingen og hvis du virkelig vil ha disse vennene i livet ditt så sender du en ydmyk melding og ber om unnskyldning, forklarer at du har det litt vanskelig, men at du er glad i dem og gjerne vil treffe dem igjen.

Men la meg gjette: Det kommer ikke du til å gjøre, for alle relasjoner i ditt liv er alle andre sitt ansvar. Det er de som må trygle og be og gjette på hva du ønsker og tenker og vil, for du skal neimen ikke ytre noe som helst om hva du tenker. Og når folk gjetter feil så kan du sitte der med martyrminen din og hevde at de ikke bryr seg, selv om det er du som klart og tydelig signaliserer at du driter i dem og ikke vil ha dem som venner.

Skrevet

Jesus, her trodde jeg at det var 3 uker siden noen daua eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...