Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #1 Del Skrevet 18. november 2022 Jeg har vært på samme arbeidsplass i flere år, og stortrivdes. Jeg har vært en av de som har dratt i gang sosiale sammenkomster. Jeg har tatt meg av de nye, i det hele tatt vært en ressurs. Det er tre avdelinger på arbeidsplassen min, og jeg har i alle disse årene vært tilknyttet den samme avdelingen. Jeg har jo snakket mye med folk på de andre avdelingene, så har vært generelt veldig sosial. Det har vært veldig vanlig at ansatte har blitt flyttet mellom de tre avdelingene. Før sommeren fikk jeg beskjed om at jeg skulle bytte avdeling. Jeg var jo veldig spent, for jeg har knyttet sterk relasjon til flere på den andre avdelingen opp gjennom årene. Mennesker jeg ser på som mine venner, også privat. På den nye avdelingen hadde jeg ikke en vennskapelig relasjon til noen, men kjente dem jo. Tenkte at dette garantert var potensielt nye venner. Nå har jeg vært på nye avdelingen i fire måneder. For min del er det fullstendig krasj. Jeg mistrives så til de grader. Jeg unngår å sitte på arbeidsrommet, for flere av kollegaene mine går meg på nervene. Vi er totalt ulike. Jeg har selvinnsikt nok til å se at problemet ligger hos meg. De andre trives jo godt. Jeg unngår å gå til felles lunsj, sitter heller for meg selv en annen plass. Jeg har hele tiden tenkt at det vil gå seg til, men jeg greier det ikke. I dag tok jeg meg i å ikke ha snakket med noen i løpet av hele arbeidsdagen. Jeg vet at gresset ikke nødvendigvis er grønnere på andre siden av gjerdet. Samtidig kan jeg ikke fortsette slik jeg gjør nå, jeg blir så utrolig sliten av det. Jeg savner den andre avdelingen så sykt, men det tidligste jeg kan få jobbe med noen av dem igjen er om 1,5 år. Vet ikke om jeg orker å holde ut så lenge..! Anonymkode: 565ec...9ba Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435750-bli-i-jobben-eller-s%C3%B8ke-meg-bort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #2 Del Skrevet 18. november 2022 Jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan få bytte tilbake til avdelingen du jobber på før? Bedriften ønsker vel at de ansatte skal trives på jobb og ikke si opp pga mistrivsel? Anonymkode: 50fe0...1dd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435750-bli-i-jobben-eller-s%C3%B8ke-meg-bort/#findComment-149871477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #3 Del Skrevet 18. november 2022 Du har jobbet der i mange år, du har blitt sett på som en ressurs der. Det er i bedriftens interesse å beholde deg og at du trives. Snakk med leder og fortell hvordan du opplever situasjonen nå og spør om de kan finne en god løsning. Søker du deg bort så kutter du båndene til en arbeidsplass hvor du faktisk har trivdes veldig godt. Bytter du jobb er det et sjansespill, kanskje vil du ikke trives bedre i ny jobb enn du gjør nå... eller du kan stortrives. Bedre å snakke med leder og fortelle hvor sterkt du mistrives med å jobbe der du nå er og se om de likevel kan finne en løsning. Anonymkode: 12801...99b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435750-bli-i-jobben-eller-s%C3%B8ke-meg-bort/#findComment-149871486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. november 2022 #4 Del Skrevet 19. november 2022 Har snakket med leder. Det er slik at jobben går i en treårig syklus. Jeg måtte bytte avdeling da jeg var ferdig med min syklus, og en annen sluttet. Hun sluttet etter første året. Sjefen min var sikker på at jeg, som er så omgjengelig, ville gå rett inn på ny avdeling. Jeg håpet jo på sett og vis det, jeg også. Men jeg jobber ikke lenger så tett med de jeg har en god/ nær relasjon til, som gjorde at jeg hadde krefter og overskudd til å stå i jobben. Akkurat nå er det ingenting å gjøre med det, annet enn å holde ut. Jeg teller ned til hver helg. Jeg teller ned til hver ferie. Jeg har aldri vært redd for å møte veggen i min yrkeskarriere, men nå frykter jeg faktisk for min egen helse. Anonymkode: 565ec...9ba Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435750-bli-i-jobben-eller-s%C3%B8ke-meg-bort/#findComment-149871569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå