Gå til innhold

Sønnen har fått seg kjæreste…

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Han er 18 og hun er 16. De har vært sammen i ca tre måneder, men er ikke før i det siste at han har begynt å ta henne med hjem. Nå har de vært hos oss ganske mye. Men, det er en ting som irriterer meg litt, og det er at jenta nesten aldri sier hei. Jeg sier hei til sønnen min og henne hver gang de kommer hjem eller jeg kommer hjem. Er sjeldent hun svarer hei tilbake. Dette irriterer meg litt kjenner jeg. 
Har forståelse for at hun er litt beskjeden enda, men er vel normalt å si hei når du er så stor?

Anonymkode: cf13a...b16

Fint at sønnen din har fått seg kjæreste! Kan du ikke bare fortelle henne at du sier "hei" til dem begge og at du forventer svar fra dem begge?

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hva har du/dere gjort for å få en god relasjon? Har dere aldri vekslet noe mer enn høflighetsfraser?
Eller har dere invitert på middag/hytta/spillkveld/søndagstur el.l. og vist at dere ønsker å bli kjent med henne? Har dere spurt sønnen om forslag til noe dere kan invitere dem med på for å bli kjent? 

Hvis dere for henne bare er «fremmede» som bor i samme hus som kjæresten, og hun er en sjenert 16-åring, så har jeg forståelse for at det er utfordrende for henne. Jeg kan liksom ikke se for meg at en 16-åring dere har blitt kjent med ikke sier hei…🤔

Anonymkode: 3c635...9f4

Spillkveld med svigers når du er 16 år? 😬 Vet ikke om jeg ville satt så enorm pris på det i den alderen, bare den obligatoriske høflige introduksjonen var nok til å få stresspuls i den alderen 😅 

Forøvrig enig i at det å hilse kommer nok etterhvert som en blir litt mer kjent og varm i trøya. Det tar litt tid noen ganger, kanskje det ikke er vane der hjemme og det tar litt tid før hun er inne i vanene hjemme hos dere. 

Anonymkode: 31347...411

Kanskje det er så enkelt som at hun tror kjærestens hei gjelder for begge? Hun sier jo også hei innimellom. Gi det litt tid, fokuser på å være varm og imøtekommende, og ikke tell antall manglende hei fra en ungdom du ikke kjenner. 

Hvis hun får snusen at du er irritert fordi at hun bommer på formalitetene, spørs det hvor mye mer du ser til henne. Om hun er litt usikker fra før, får du det å møte på deg til å føles som et minefelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...