Anonym bruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Det florerer av venner og kjente på Facebook som selger lodd, dopapir, sokker og kaker for barna sine til inntekt på håndball eller fotballaget, klassetur osv. Det er altså virkelig en uting! I stedet for å støtte hverandres barn på den måten, kan vi ikke alle bare bli enige om å betale mer penger direkte for fritidsaktivitetene deres?! Og hvorfor i huleste skal mamma selge lodd for en 17-åring?! Det får han jaggu klare selv. Jeg kjøper konsekvent bare av de yngste barna. Anonymkode: 2e566...9ae
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det florerer av venner og kjente på Facebook som selger lodd, dopapir, sokker og kaker for barna sine til inntekt på håndball eller fotballaget, klassetur osv. Det er altså virkelig en uting! I stedet for å støtte hverandres barn på den måten, kan vi ikke alle bare bli enige om å betale mer penger direkte for fritidsaktivitetene deres?! Og hvorfor i huleste skal mamma selge lodd for en 17-åring?! Det får han jaggu klare selv. Jeg kjøper konsekvent bare av de yngste barna. Anonymkode: 2e566...9ae Nei, det kan vi ikke bli enige om. Ganske enkelt fordi det fører til at færre barn blir i idretten. Når det gjelder 17 åringer så er jeg enig i at de må bidra godt selv.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 Jeg er i dugnadsgruppe for fotballaget, spillerne er 14-15 år. Mitt barn må selge selv, jeg gjør det ikke for han. Men jeg pusher og oppmuntrer. Ser at en del av de andre foreldrene selger for ungdommen, blir feil for meg. Jeg tenker det er læring i å gjøre dette selv. Anonymkode: 7281b...48a
Anonym bruker Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (32 minutter siden): Nei, det kan vi ikke bli enige om. Ganske enkelt fordi det fører til at færre barn blir i idretten. Når det gjelder 17 åringer så er jeg enig i at de må bidra godt selv. Man kan heller ha en ordning hvor alle som har råd betaler litt mer enn de ellers skulle gjort, slik at de få som ikke har råd likevel får være med. Anonymkode: 2e566...9ae
Anonym bruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 Det står meg fullstendig fritt å kjøpe noe, enten det er digitale lodd, julekalendere eller sokker. Jeg klarer fint å scrolle forbi det jeg ikke vil bruke penger på. Slik tror jeg det er for deg også, HI. Likedan velger jeg også helt selv om jeg deler lenke til mine barns elektroniske loddsalg e.l. Du må gjerne scrolle forbi, men mange av oss synes faktisk det er helt greit å støtte hverandres barns aktiviteter. Jeg klarer ikke å forstå sinnet dere opparbeider over dette. Vil dere ikke kjøpe, så scroll forbi! Uten litt loddsalg, dugnader og lignende stopper det frivillige Norge! Anonymkode: 25b77...3ea
Anonym bruker Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 Dumt at det går så mye over til digitale lodd, da utelukker man er del potensielle kjøpere. Anonymkode: 23aa2...0d6
Anonym bruker Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Det står meg fullstendig fritt å kjøpe noe, enten det er digitale lodd, julekalendere eller sokker. Jeg klarer fint å scrolle forbi det jeg ikke vil bruke penger på. Slik tror jeg det er for deg også, HI. Likedan velger jeg også helt selv om jeg deler lenke til mine barns elektroniske loddsalg e.l. Du må gjerne scrolle forbi, men mange av oss synes faktisk det er helt greit å støtte hverandres barns aktiviteter. Jeg klarer ikke å forstå sinnet dere opparbeider over dette. Vil dere ikke kjøpe, så scroll forbi! Uten litt loddsalg, dugnader og lignende stopper det frivillige Norge! Anonymkode: 25b77...3ea Hva er poenget med at du støtter mitt barn med 47 kroner (og kakefabrikken med 103 kr) og jeg støtter ditt barn med 47 kroner? Ville det ikke vært lettere og dessuten gi mer idrett for pengene om vi begge betalte 200 kr ekstra i kontingent til eget barns idrett, og samtidig droppet å støtte kakefabrikken? Anonymkode: 2e566...9ae
Anonym bruker Skrevet 16. november 2022 #8 Skrevet 16. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva er poenget med at du støtter mitt barn med 47 kroner (og kakefabrikken med 103 kr) og jeg støtter ditt barn med 47 kroner? Ville det ikke vært lettere og dessuten gi mer idrett for pengene om vi begge betalte 200 kr ekstra i kontingent til eget barns idrett, og samtidig droppet å støtte kakefabrikken? Anonymkode: 2e566...9ae Skal sies at det har vært lite kaker og sokker her i det senere, jeg kan uansett ikke spise de kakene. Det har vært mer type " Loddblokka til xx håndball/fotball, vipps til meg, så skriver jeg navnet ditt i blokka" og nå julekalendre der inntektene går rett til klubben. Og digitale på Spond. Liker "best" loddblokker og slikt som går rett til klubben. Så akkurat kake- og sokkekjøp kan jeg til dels være enig med deg i. Anonymkode: 25b77...3ea
Anonym bruker Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 Ja, og i tillegg, har barneskolen begynt med innsamlinger. Mine barn kom hjem med loddbøker - utstedt av skolen/. Anonymkode: 6cf65...93c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2022 #10 Skrevet 16. november 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Man kan heller ha en ordning hvor alle som har råd betaler litt mer enn de ellers skulle gjort, slik at de få som ikke har råd likevel får være med. Anonymkode: 2e566...9ae Lykke til med det prosjektet! Hvordan tenker du at du skal få til det? Og hvem har god nok råd? Skal jeg sponse naboens barn - de har nemlig ikke råd til fotballcup for barna, men mor og far er på heisatur til København. Anonymkode: a8472...2b4
Anonym bruker Skrevet 17. november 2022 #11 Skrevet 17. november 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det florerer av venner og kjente på Facebook som selger lodd, dopapir, sokker og kaker for barna sine til inntekt på håndball eller fotballaget, klassetur osv. Det er altså virkelig en uting! I stedet for å støtte hverandres barn på den måten, kan vi ikke alle bare bli enige om å betale mer penger direkte for fritidsaktivitetene deres?! Og hvorfor i huleste skal mamma selge lodd for en 17-åring?! Det får han jaggu klare selv. Jeg kjøper konsekvent bare av de yngste barna. Anonymkode: 2e566...9ae Jeg er med. Anonymkode: 9a465...84a
prekæs Skrevet 17. november 2022 #12 Skrevet 17. november 2022 Altså. Hopp over forespørselen. Livet er for kort til å irritere seg over ting man har full kontroll på selv.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2022 #13 Skrevet 17. november 2022 Jeg syns det er verre med alle barna som ringer på døra. Jeg har egentlig ikke råd slik det er nå, men klarer rett og slett ikke si nei til en unge som spør om jeg vil støtte. En svakhet, I know.. men slik er det altså. Digitale loddsalg osv. kan jeg hoppe over. Ingen hjelpeorganisasjoner får noe fra oss lenger. Vi har støttet i 20 år, men nå er det tiden for å støtte egen familieøkonomi. Regner med det er vanskeligere tider for innsamlinger enn før. Anonymkode: 9642a...b73
Anonym bruker Skrevet 19. november 2022 #14 Skrevet 19. november 2022 Anonym bruker skrev (På 17.11.2022 den 7.02): Jeg syns det er verre med alle barna som ringer på døra. Jeg har egentlig ikke råd slik det er nå, men klarer rett og slett ikke si nei til en unge som spør om jeg vil støtte. En svakhet, I know.. men slik er det altså. Digitale loddsalg osv. kan jeg hoppe over. Ingen hjelpeorganisasjoner får noe fra oss lenger. Vi har støttet i 20 år, men nå er det tiden for å støtte egen familieøkonomi. Regner med det er vanskeligere tider for innsamlinger enn før. Anonymkode: 9642a...b73 Jeg har latt være å åpne døra. Det er som regel bare selgere som kommer uanmeldt, hvis ikke står nr mitt på 1881. Anonymkode: 58057...bfc
Anonym bruker Skrevet 19. november 2022 #15 Skrevet 19. november 2022 Anonym bruker skrev (På 16.11.2022 den 19.39): Det florerer av venner og kjente på Facebook som selger lodd, dopapir, sokker og kaker for barna sine til inntekt på håndball eller fotballaget, klassetur osv. Det er altså virkelig en uting! I stedet for å støtte hverandres barn på den måten, kan vi ikke alle bare bli enige om å betale mer penger direkte for fritidsaktivitetene deres?! Og hvorfor i huleste skal mamma selge lodd for en 17-åring?! Det får han jaggu klare selv. Jeg kjøper konsekvent bare av de yngste barna. Anonymkode: 2e566...9ae Nei for alle har ikke de pengene 🙄 gud forby at man prøver å hjelpe ungdommer med p selge Anonymkode: ed38c...585
Anonym bruker Skrevet 19. november 2022 #16 Skrevet 19. november 2022 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Nei for alle har ikke de pengene 🙄 gud forby at man prøver å hjelpe ungdommer med p selge Anonymkode: ed38c...585 Store ungdommer kan bygge litt karakter og gjøre jobben selv. Jeg kjøper iallefall ingenting av mødre til ungdommer over 13 år. Anonymkode: 2e566...9ae
Anonym bruker Skrevet 19. november 2022 #17 Skrevet 19. november 2022 Om alle finansierer egne barns fritidsaktivitet vil de som ikke har råd falle fra. Da er det bedre, om enn mindre kostnadseffektivt å holde kontigenten lav og finansiere resten med lodd og salgsdugnader. Dette er så elementært at jeg mistenker deg for å gjøre deg dum når du foreslår å øke direktebetalingen. Om du ikke ønsker å kjøpe sier du nei og går videre, det er ikke verre. Om det er konseptet salgsdugnad du er imot er det ikke noe i veien for å si at du bidrar med x beløp, men det kan være det samme med sokkene/kakene/dasspapiret. Anonymkode: 9412c...e53
Anonym bruker Skrevet 19. november 2022 #18 Skrevet 19. november 2022 Hva er problemet? Det er jo bare å la være å kjøpe om man ikke vil ha noe / støtte? Jeg har ikke barn i selge-ting-alderen nå, og jeg kjøper gjerne noen karameller eller sokker av og til for å støtte andre. Vil mye heller kjøpe via Facebook eller en liste på jobb enn å ha folk rennende på dørene. Jeg kjøper kun når det passer meg og føler ikke noen som helst press om å måtte kjøpe heller. Det presset føler jeg mer når det står noen på døra. Anonymkode: 8d11a...86c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2022 #19 Skrevet 19. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Om alle finansierer egne barns fritidsaktivitet vil de som ikke har råd falle fra. Da er det bedre, om enn mindre kostnadseffektivt å holde kontigenten lav og finansiere resten med lodd og salgsdugnader. Dette er så elementært at jeg mistenker deg for å gjøre deg dum når du foreslår å øke direktebetalingen. Om du ikke ønsker å kjøpe sier du nei og går videre, det er ikke verre. Om det er konseptet salgsdugnad du er imot er det ikke noe i veien for å si at du bidrar med x beløp, men det kan være det samme med sokkene/kakene/dasspapiret. Anonymkode: 9412c...e53 Jeg mistenker at du gjør deg dum og overser mine argumenter som overkjører ditt, nemlig 1) de som virkelig ikke har råd får uansett være med om de tar kontakt med klubben og 2) jeg forslår at alle som har råd betaler lott høyere kontingent for å dekke inn for de som ikke har råd. Anonymkode: 2e566...9ae
Anonym bruker Skrevet 19. november 2022 #20 Skrevet 19. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Om alle finansierer egne barns fritidsaktivitet vil de som ikke har råd falle fra. Da er det bedre, om enn mindre kostnadseffektivt å holde kontigenten lav og finansiere resten med lodd og salgsdugnader. Dette er så elementært at jeg mistenker deg for å gjøre deg dum når du foreslår å øke direktebetalingen. Om du ikke ønsker å kjøpe sier du nei og går videre, det er ikke verre. Om det er konseptet salgsdugnad du er imot er det ikke noe i veien for å si at du bidrar med x beløp, men det kan være det samme med sokkene/kakene/dasspapiret. Anonymkode: 9412c...e53 Jeg er veldig enig med både deg og HI. Det har blitt veldig mye mer av slikt salg og innsamlinger den siste tiden, og man kan liksom ikke gi til alle heller. Det gjør at det faktisk blir vanskeligere å få inn pengene da det er så mange andre som også prøver å få tak i dem. Samtidig, som du sier, hadde alle utgiftene blitt foreldrebetalt ville dessverre mange falt utenfor. Jeg syns man skal holde kontingenten slik den er nå i dag, men når det kommer til slike ting som man i dag finansierer med kaka/kjeks/do-papir/sokke/lodd salt og andre typer salg så skal det være opp til foreldrene om de ønsker det eller ikke. Enten så betaler de inn for sitt barn, eller så bidrar barnet med dette salget. Da vil man minske antall barn som driver med dette salget, og det vil bli lettere for dem å få inn pengene Anonymkode: 5bde3...c49
Anonym bruker Skrevet 19. november 2022 #21 Skrevet 19. november 2022 Vi har ikke mye å bruke på slike formål med renten som er nå. Men det verste her er at skolene, via FAU, driver innsamling til klasseturer. Slik at vi må selge dopapir osv. til inntekt for det også. Hver klasse har sin dugnad. Syltetøy måtte vi også selge et år. Og det går ut over alle lag- og organisasjoner. Det synes jeg er veldig leit, da de får leirskole på ungdomsskolen uansett. Og da kunne heller både vi som selger og de som kjøper heller brukt tiden og pengene på idrettslaget og musikkorpset. Anonymkode: ccef2...ddb
Anonym bruker Skrevet 19. november 2022 #22 Skrevet 19. november 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Vi har ikke mye å bruke på slike formål med renten som er nå. Men det verste her er at skolene, via FAU, driver innsamling til klasseturer. Slik at vi må selge dopapir osv. til inntekt for det også. Hver klasse har sin dugnad. Syltetøy måtte vi også selge et år. Og det går ut over alle lag- og organisasjoner. Det synes jeg er veldig leit, da de får leirskole på ungdomsskolen uansett. Og da kunne heller både vi som selger og de som kjøper heller brukt tiden og pengene på idrettslaget og musikkorpset. Anonymkode: ccef2...ddb Her også. Er derfor jeg mener at foreldre som har råd til det skal ha muligheten til å betale seg ut av slik innsamlinger og salg slik at det blir lettere for de som ikke har den muligheten Anonymkode: 5bde3...c49
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #23 Skrevet 20. november 2022 On 11/16/2022 at 7:39 PM, Anonym bruker said: Det florerer av venner og kjente på Facebook som selger lodd, dopapir, sokker og kaker for barna sine til inntekt på håndball eller fotballaget, klassetur osv. Det er altså virkelig en uting! I stedet for å støtte hverandres barn på den måten, kan vi ikke alle bare bli enige om å betale mer penger direkte for fritidsaktivitetene deres?! Og hvorfor i huleste skal mamma selge lodd for en 17-åring?! Det får han jaggu klare selv. Jeg kjøper konsekvent bare av de yngste barna. Anonymkode: 2e566...9ae det er jeg ikke enig i. Bare scroll videre, du må ikke kjøpe Anonymkode: 0480e...5d5
Anonym bruker Skrevet 20. november 2022 #24 Skrevet 20. november 2022 Jeg støtter gjerne fritidsaktiviteter. Det jeg ikke gidder å støtte er russ. Egen fest får man jobbe for og ikke ved at jeg kjøper kjipt dopapir av russens mamma/pappa. Anonymkode: a8472...2b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå