Gå til innhold

Hvorfor får jeg aldri sjangs på de mennene jeg liker?

Anbefalte innlegg

Jeg er 43 år, har vært skikkelig forelsket 1 gang, for 25 år siden. Han elsket jeg, men han ønsket ikke noe seriøst med meg. Etter det har jeg aldri fått napp hos de jeg liker. Jeg har valgt de jeg liker litt. Jeg har hørt at jeg er sexy og søt. Jeg går ikke etter de som er veldig pen. De som er veldig pen er ikke min smak. 

Anonymkode: d6150...8f1

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg er 43 år, har vært skikkelig forelsket 1 gang, for 25 år siden. Han elsket jeg, men han ønsket ikke noe seriøst med meg. Etter det har jeg aldri fått napp hos de jeg liker. Jeg har valgt de jeg liker litt. Jeg har hørt at jeg er sexy og søt. Jeg går ikke etter de som er veldig pen. De som er veldig pen er ikke min smak. 

Problemet er at samfunnet blir mer og mer overfladisk. Jeg har opplevd det samme som deg i alle år. Så lenge vi ikke er superpene, har vi dårligere utvalg. 

Anonymkode: 54444...dc7

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Problemet er at samfunnet blir mer og mer overfladisk. Jeg har opplevd det samme som deg i alle år. Så lenge vi ikke er superpene, har vi dårligere utvalg. 

Hmm men mange som ikke er super pene blir likevel forelsket?  Jeg går ikke etter de som er super fin heller

Hvis de du går etter har bedre muligheter i form av damer som er penere enn deg, taper du vel sikkert kampen bare. Da får du legge deg etter de som er enda mindre pene og som har dårligere valgmuligheter. 

Anonymkode: 5a64a...8d8

Jeg har opplevd noen ganger at menn ikke tror de kan få noe varig med meg, selv om jeg har vært tydelig på mine følelser, at de tror jeg er over deres liga, at de har for lite attraktivt yrke eller for lite utdanning. Disse tingene har aldri vært viktige for meg, og det har jeg også vært tydelig om, at jeg har valgt dem fordi de er akkurat den de er. Så blir jeg dumpet fordi de er usikre og redde for å miste meg (skrudd logikk for meg), fordi de synes det er lettere å gå enn å bli forlatt.

Jeg tenker det er de som har problemene når det kommer til dette.

Jeg er meg selv, og kan vente til den rette for meg ser meg og har troen på meg. Jeg ønsker meg ikke en mann som ikke ser meg eller ikke vil ha meg fullt og helt, og er villig til å satse på et forhold og forplikte seg.

Men, jeg tenker jeg lærer mer om menn for hver mann jeg møter, enten det er en enkeltdate eller det blir flere.

Anonymkode: 576f9...793

Annonse

LillaGorilla♥♥ skrev (23 minutter siden):

Er det bare utseendet som betyr noe?

Nei. Men jeg ønsker å være forelsket?  Ikke være sammen med noen på feilt grunnlag? 

Nei, jeg tror kjemi betyr mer for menn også. Men har man utseende til det, så leter man nok etter kjemi blant andre på øverste hylle utseendemessig enten man er mann eller kvinne, tror jeg. 

Anonymkode: 70aa9...28d

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har opplevd noen ganger at menn ikke tror de kan få noe varig med meg, selv om jeg har vært tydelig på mine følelser, at de tror jeg er over deres liga, at de har for lite attraktivt yrke eller for lite utdanning. Disse tingene har aldri vært viktige for meg, og det har jeg også vært tydelig om, at jeg har valgt dem fordi de er akkurat den de er. Så blir jeg dumpet fordi de er usikre og redde for å miste meg (skrudd logikk for meg), fordi de synes det er lettere å gå enn å bli forlatt.

Jeg tenker det er de som har problemene når det kommer til dette.

Jeg er meg selv, og kan vente til den rette for meg ser meg og har troen på meg. Jeg ønsker meg ikke en mann som ikke ser meg eller ikke vil ha meg fullt og helt, og er villig til å satse på et forhold og forplikte seg.

Men, jeg tenker jeg lærer mer om menn for hver mann jeg møter, enten det er en enkeltdate eller det blir flere.

Trist å høre at de ikke gir deg en sjanse. Deres tap.

Lykke til videre ❤️

For menn? Ja.

Anonymkode: 671f5...231

For menn, stort sett. 

Nemlig!

Anonymkode: f2fd9...5bb

Annonse

For menn? Ja.

For menn, stort sett. 

Hvis dere ser rundt dere, er det bare de vakre damene som har partner?

Anonymkode: 3127c...dde

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvis dere ser rundt dere, er det bare de vakre damene som har partner?

De ble garantert sammen da kvinnene var unge og vakre. En del menn dumper jo kvinner når kvinnene blir 30-40 til fordel for pur unge uerfarne jenter.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

De ble garantert sammen da kvinnene var unge og vakre. En del menn dumper jo kvinner når kvinnene blir 30-40 til fordel for pur unge uerfarne jenter.

Ok. Så alle damer som blir single litt oppi årene får seg aldri mann? Si meg, beveger du deg ikke rundt i samfunnet?

Noen menn dumper kona, noen menn dumper mannen, de fleste holder sammen. 

Jeg har fått alle jeg har villet ha - i femti år. Og jeg er ikke pen. Men jeg har har personlighet, jeg er bra, jeg har selvtillit og jeg er en folk vil ha. Det er bare bullshit at "menn" ikke vil ha kvinner som ikke er "smellvakre". Dere får finne dere andre unnskyldninger til trøst.

Anonymkode: fb412...2a2

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

For menn? Ja.

Du har ikke møtt mange menn, forstår jeg. Dessuten antar jeg med den innstillinga der at du ikke har noen personlighet eller utstråling det er verd å gå for heller.

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Dette. Opplever det samme. Jeg på min side har gitt opp, gidder ikke mer. Jeg er 41 år. 

Anonymkode: a57e6...ef4

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har fått alle jeg har villet ha - i femti år. Og jeg er ikke pen. Men jeg har har personlighet, jeg er bra, jeg har selvtillit og jeg er en folk vil ha. Det er bare bullshit at "menn" ikke vil ha kvinner som ikke er "smellvakre". Dere får finne dere andre unnskyldninger til trøst.

Jeg har svart tidligere i tråden. Jeg har en god personlighet, jeg er smart, men jordnær, jeg har god selvfølelse og selvtillit og folk sier de trives sammen med meg, kan både prate alvor og le sammen med meg, at jeg er til å stole på osv..

Og likevel har jeg møtt flere menn (merk, ikke alle!) som selv får panikk fordi de mener jeg er for god for dem, at de tror jeg vil forlate dem for "noe bedre" (deres ord, IKKE mine ord). Jeg har som regel alltid hatt et ok forhold til disse i etterkant, så noen har jeg spurt i etterkant hva som skjedde, andre innrømmet det da de dumpet meg.

Jeg har aldri sett på meg selv som vakker heller, har alltid sett på meg selv som helt vanlig - men tilbakemeldinger fra andre (både kvinner og menn) er at jeg er vakker. Jeg trives med meg selv, det er det som er viktigst for meg. Jeg har heller aldri gått etter de "peneste" mennene, og de jeg har ment har vært penest, de har andre sett på som helt ordinære.

Verden og andre personer er ikke alltid akkurat slik du tror. Men du lever sikkert godt med det du tror ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...