Gå til innhold

Hva baker dere til jul?

Anbefalte innlegg

Vi har nytt hus, stort kjøkken og gleder oss stort til jul :)

Så nå planlegger jeg at vi må utvide baketradisjonene litt og er på jakt etter inspirasjon. Så hva baker dere som er kjempegodt?

Vi baker alltid:

Krumkaker

Pepperkaker

Kokosmakroner

Kransekakestenger

Ristopper 

Men i år vil jeg gjerne bake litt mer, så hva anbefaler dere, hva må jeg prøve i år? Jeg synes de brune pinnene med nøtter på som de selger på Meny er fantastisk gode, så jeg må kanskje prøve noe sånt, men hvilke? Det er disse som er så gode, både jeg og mannen liker dem, men finnes det en god oppskrift på sånne?

https://meny.no/varer/bakeri/kaker/ovrige-kaker/brune-pinner-7071848100705

Anonymkode: 43551...ef0

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435687-hva-baker-dere-til-jul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi har nytt hus, stort kjøkken og gleder oss stort til jul :)

Så nå planlegger jeg at vi må utvide baketradisjonene litt og er på jakt etter inspirasjon. Så hva baker dere som er kjempegodt?

Vi baker alltid:

Krumkaker

Pepperkaker

Kokosmakroner

Kransekakestenger

Ristopper 

Men i år vil jeg gjerne bake litt mer, så hva anbefaler dere, hva må jeg prøve i år? Jeg synes de brune pinnene med nøtter på som de selger på Meny er fantastisk gode, så jeg må kanskje prøve noe sånt, men hvilke? Det er disse som er så gode, både jeg og mannen liker dem, men finnes det en god oppskrift på sånne?

https://meny.no/varer/bakeri/kaker/ovrige-kaker/brune-pinner-7071848100705

Disse, med nøtter på:

Brune Pinner

Baker ikke mye.    Blir ikke spist.     
Lager pepperkaker ,egentlig tradisjon siden barna var små,så lukter det Jul🎅

Får kokosmakroner og krumkaker av mamma og pappa.    Så kjøper vi havreflarn med sjokolade for det spiser barna.      Og vi lager marsipan.    
Baker boller og sjokoladekake,og setter fram til besøk.   Blir heller spist enn kjekse.      

Anonymkode: 60633...a35

Annonse

Typiske tørre julekaker går det lite av her, så våre slag er litt alternative. 

Men vi lager sara bernard, kransekakestenger dyppet i sjokolade, brune pinner, after eight (mintkuler med mokkabønne), konfekt/sjokoladetrøfler, og marengstopper fylt med nøtter og sjokolade.

Det hender også at vi lager risboller, kokosmakroner og delfiakake eller rocky road. 

vi pynter pepperkakehus og lager og pynter pepperkaker også, men det fungerer mer som pynt enn mat. 

Anonymkode: f9c44...b66

Lefser, lomper og flatbrød 

Kringle

Rundstykker, fibe og grove

Kokkosmakroner, tyske skiver, fattigmann, berlinerkranser, sjokoladekjeks, krumkaker, goro, sarah bernard og kransekakestenger

Delfiakake 

5-10 sorter konfekt

Anonymkode: a9d7c...43d

Annonse

Tynnlefse, mørlefse, smultringer, krumkaker, pepperkaker, hvite kakemenn, potetmelstopper, Maryland coockies, berlinerkranser, serinakake. Brød, julebrød, rundstykker. I tillegg baker jeg alltid et par kakebunner slik at jeg kan pynte en bløtkake eller en gelekake. 

Anonymkode: 3ac19...81a

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Er det rart folk er feite etter juleferien 😂 baker ikke til jul, for det blir ikke spist. Men baker pepperkaker med ungene i begynnelsen av desember. 

Anonymkode: 09558...a51

Man blir feit imellom nyttår til jul og ikke imellom jul og nyttår. 

Sjakkruter

Sarah bernard 

serinakaker

pepperkakehus

risboller

julesnop med peanøttsmør, sjokolade og cornflakes og sirup. Husker ikke hva de heter

karamell

i tillegg får vi en del sorter av mamma og svigermor (brune pinner, krumkaker, sjokoladekjeks, kakemenn og pepperkaker). Det er ikke alle år vi har alle sortene, så det variere litt. Men det meste forsvinner her i huset - Vi er en gjeng med kakemonser🙈😅

Anonymkode: 24b9f...3b9

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er det rart folk er feite etter juleferien 😂 baker ikke til jul, for det blir ikke spist. Men baker pepperkaker med ungene i begynnelsen av desember. 

Anonymkode: 09558...a51

Vi eeelske julekaker og tradisjonsbakst. Men vi er en gjeng magre fanter!

Anonymkode: 3ac19...81a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...