Gå til innhold

Når pynter dere juletreet?

Anbefalte innlegg

Min mann er veldig tradisjonell. Men jeg har lyst å pynte tidligere i desember. For meg er julen ferdig 1. nyttårsdag. Da er det nytt år og nye muligheter. Jeg er mest glad i ventetiden, etter nyttår er jo alt vi har gledet oss til over. 

Anonymkode: 0ccaf...347

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435675-n%C3%A5r-pynter-dere-juletreet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er oppvokst med 23.desember, men det har blitt tidligere og tidligere. Som deg så mister jeg julefølelsen etter nyttår, og har gjort det fra jeg var lite barn, så da vil jeg heller ha pynten og treet oppe når jeg faktisk har julefølelse. Nå pynter vi til jul første søndag i advent eller 1. desember, og treet rundt 18. - 19. desember. 

Anonymkode: 6f400...99b

Annonse

I utgangspunktet lille juleaften, men har blitt 22.desember noen ganger. Både på grunn av jobb, men også fordi unga ønsker å få pynta treet 😅 Julepynt kommer opp 1.søndag i advent/1. Desember. Noen ganger gradvis, men de siste åra har vel det meste kommet frem når jeg først pynter. Elsker desember, og syns huset er så koselig julepyntet. Så vil nyte ventetiden med et julepyntet hus, for det gir meg julestemning. Treet står som regel til første helga etter nyttår (kommer litt an på hvor mye barnåler som er igjen 😅), mens julepynten ryddes vekk 13.dag jul. 

Anonymkode: 4edfd...986

Annonse

Er også vant til lillejulaften ,men siste årene har det blitt rundt 20. Tipper det blir det i år også.      
Alt åker ut 1.nyttårsdag,det har jeg gjort siden jeg flytta hjemifra.    Foreldrene mine har jula litt lengere.       

Anonymkode: d06fd...3ea

Jeg er vant med å pynte 23.desember, men ungene er litt mer utålmodige. I år reiser vi bort 22.desember så det kommer nok opp helga før tipper jeg. Da planlegger jeg julegrøt med moren min og broren min. 

Anonymkode: 909d9...e75

For meg går jul og advent i ett. Jeg vil ha julepynt, julemusikk mm rundt meg når vi baker, pakker inn gaver, gleder oss mm. Når 1. januar kommer og vi begynner å på jobb etter ferien så er det nytt år. Nye muligheter. For meg er jula over når vi legger oss nyttårsaften.

Ser ikke sjarmen med julepynt og juletre når vi er tilbake på skole og jobb. Da er det andre ting som opptar oss

Anonymkode: df232...851

Anonym bruker skrev (1 time siden):

For meg går jul og advent i ett. Jeg vil ha julepynt, julemusikk mm rundt meg når vi baker, pakker inn gaver, gleder oss mm. Når 1. januar kommer og vi begynner å på jobb etter ferien så er det nytt år. Nye muligheter. For meg er jula over når vi legger oss nyttårsaften.

Ser ikke sjarmen med julepynt og juletre når vi er tilbake på skole og jobb. Da er det andre ting som opptar oss

Folk er forskjellige. Jeg ser ikke sjarmen med dette før jul, for meg blir det bare mas og rot.

Anonymkode: 2465c...81e

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg begriper ikke at noen finner sjarmen med julepynt i advent. Blir som å ha påskepynt i februar. Dessuten kunne jeg ikke drømme om å sette opp juletre før julevasken er tatt, og man kan ikke vaske til jul en måned i forkant. Da er det skittent til jul, og man får ikke vasket ordentlig med juletre og julepynt oppe. Det blir jo spesielt skittent av baking og andre forberedelser, så det der begriper jeg virkelig ikke.

Anonymkode: 188cc...de6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...