Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #201 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nå gjør du det igjen, jeg sa ikke hun ikke kunne bli skremt. Men så ille er det faktisk ikke. Avmelding er helt fi t, Facebook lynsjing er feigt. DET er feigt, for uansett hvordan man snur på det vinner hun alt og han taler alt. I noen saker er det ord mot ord og ikke alltid den som anmelder sitter på fasit som her, ikke sant? Anonymkode: 79c04...6a7 Du skrev "At dette skulle være så himla skremmende for henne er jo bare sært." (Se ditt eget svar under her.) Med andre ord, du bruker hersketeknikk mot Ali, mener at det bare er sært at hun, som liten kvinne, blir skremt av at en veldig full, sint og hissig, stor, kraftig mann står og brøler aggressivt til henne, posisjonerer seg slik at hun ikke kan komme seg unna. Om du mener at det er sært, så er vel det langt særere enn de fleste med normal forståelse for menneskelig adferd. Å bli skremt når en som er langt større enn deg er så hissig og full og totalt mangler impulskontroll, det er naturlig. Her snakker vi ikke om "noen saker", vi snakker om én bestemt sak, hvor det er flere vitner som bekrefter historien og hvor Antonsen selv har gått ut med en unnskyldning. Hvorfor tror du at du sitter på en bedre fasit enn de involverte selv gjør? Du skriver at hun vinner alt. Gjør hun det? Gjør hun virkelig det når hun nå får fullt av hatmeldinger fra hissige og sinte menn som ser på Antonsen som sin helt? Gjør hun det når hun mottar trusler? Og hvorfor tror du han taper alt? Han hadde aldri vært i denne situasjonen hvis han hadde tatt ansvar for sine egne problemer og sitt eget problematiske forhold til alkohol og det faktum at han tydelig ikke tåler å drikke alkohol. Han har tidligere kommet med drapstrusler i fylla, slått til en mann, utsatt andre for potensiell fare, og det er bare de historiene som er kommet i media. Til tross for at dette er situasjoner som han kunne blitt anmeldt for, så har han sluppet unna hver gang. Det måtte en liten kvinne til for å tørre å anmelde ham. Slik jeg ser det så ville Antonsen ha tapt alt hvis hun ikke nå gjorde dette så kjent. For hadde hun ikke gjort det kjent, da ville Antonsen trolig bare ha fortsatt som før. Og slik han har holdt på i fylla så risikerte han at han en dag kunne ha skadet en person alvorlig i fylla, helt uten å mene det, helt uten å ønske det. Det er jeg helt sikker på at Antonsen ikke ville ønsket. Men skulle det skjedd, da hadde han virkelig tapt alt. Nå, derimot, har Ali gitt ham en suveren sjanse til å ta tak i sine egne problemer slik at han ikke ødelegger for seg selv fremover. Nå kan han ikke lenger gjemme seg bak at folk lar være å gå til media om hans kjente ubehagelige oppførsel når han drikker. Nå kan han ikke gjemme seg bak at det kun har vært et par episoder som har vært kjent i media hvor han tilsynelatende tok selvkritikk, men ikke endret adferd etter. Nå er det kommet opp så mye at han må ta tak i problemene sine. Og det er nettopp der han har mulighet til å hindre at han fremover kunne tapt alt. Om han vinner eller taper alt, som du sier, det er helt opp til ham selv nå. Men skal han vinne så må han ta tak i egne problemer, trolig slutte å drikke. Og han bør også ta et oppgjør med egen "humor", om han har dratt den for langt, når han i fylla forklarer trakassering og rasisme som "humor", når hans største tilhengere i edru tilstand mener at hans "humor" i fylla er helt greit og at det er kvinnens feil og ikke Antonsens feil. For disse mennene identifiserer seg tydelig med Antonsen. Og jeg tror oppriktig at han er langt bedre enn som så. Jeg tror han er langt mer oppegående enn de mennene som nå hetser Ali stygt. Og jeg tror Antonsen kan snu denne saken til noe langt bedre for seg selv enn den retningen han har vært på vei i noen år, når det kommer til uakseptabel oppførsel når han drikker og det å strekke "humor" for langt slik at det også av andre blir brukt som en unnskyldning for vold. Jeg tror han er bedre som så, hvis han tar tak i egne problemer. Og det tror jeg at han kan. Anonym bruker skrev (På 17.11.2022 den 13.02): Nei, tenker at offeret her har mye å vinne på å gjøre dette offentlig. Hadde hun bare vært en vanlig person så hadde saken blitt tatt kun hos politiet ikke i media. Men for henne var det jo fint å få litt ekstra PR. At dette her skulle være så himla skremmende for henne er jo bare sært. Hun visste hvem Atle var og da også hvordan han framstår. Han er jo ingen pusete kosebamse akkurat. Selv om han snakker snilt/fint til folk framstår han jo sint og brautende. Han er sånn. Det visste hun. Selvsagt er ikke rasisme greit, men det blir tukl å dra det kortet hele tiden også, spesielt når man smeller det opp i media for å få PR. Offentlig skittentøyvask er heller ikke ok. Anonymkode: 79c04...6a7 Anonymkode: 89676...838
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #202 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det skrev jeg jo og. Les igjen og prøv å forstå det du leser da. Såklart hum får tyn for offentlig lynsjing, det er så feigt det kan bli. Har han brutt loven er det politiet og rettssystemet som skal ordne opp, ikke pressen og folket. Anonymkode: 79c04...6a7 Saken ble ikke kjent før politiet har gjort alle sine undersøkelser og avhør i saken. Man må anta at denne saken vil gå til retten, og da ville "pressen og folket" kastet seg like mye over saken som nå. Antonsen er dessuten ikke enig med deg - han har gått offentlig ut og sagt at dette er hans skyld og tar avstand fra den hetsen og lynsjingen som Ali nå blir utsatt for. Hvorfor forsøker du å forsvare Antonsen med argumenter som han tydeligvis ikke er enig i? Anonymkode: 89676...838
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #203 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Selvsagt er det hun som får mest dritt. Det er ingen som liker at en hijab-befengt, svart ikke nordmann uttaler seg. Vi liker ikke det. Rasisme eller ikke. Anonymkode: fa31d...da1 Det er mulig du ikke liker det, men vi er mange som synes det er strålende med folk som orker å ta opp og ta videre slik uakseptabel oppførsel. Anonymkode: 6f202...600
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. november 2022 #204 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (På 15.11.2022 den 17.12): Altså, hvorfor er det selvsagt? Kanskje folk heller skal få litt tykkere hud? Ser du skjevt på noen nå risikerer man jo å bli anmeldt for trakassering. På byen må man regne med litt drittslenging. Sånn er folk, og spesielt fulle folk. Det kommer ikke til å endre seg selv om politiet blir oversvømt med anmeldelser. Samboeren til en kollega ble slått ned på byen, blind vold. Saken ble henlagt pga ressurser. Men om noen sier noen stygge ord, da skal politiet etterforske? Hadde politiet hatt uendelig med ressurser så greit, sånn er det ikke. Synes det er trist om de skal bruke ressurser på ord som sies i fylla heller enn alvorligere saker. Bare fordi noen drar det fram i media. Anonymkode: 79c04...6a7 Selvsagt skal man anmelde! Hvorvidt du er for tynnhudet eller ikke er en annen sak, men om du ofte opplever at du må anmelde vil kanskje si noe om du er for lettkrenket eller ikke. Det er langt enklere, for ikke å snakke om billigere, å ansvarliggjøre «krenkeren», enn offeret. Anonym bruker skrev (På 17.11.2022 den 11.34): Så det er alltid offerets oppfatning som teller? Deres subjektive oppfatning? Så når min datter blir livredd når vi blir oppsøkt av en nisse på kjøpesenteret før jul, fordi hun synes han virker skummel og truende, så har han begått lovbrudd? Enkelte er mer engstelige enn andre, enkelte blir lettere skremt og enkelte blir krenket lett. Skal da deres subjektive oppfatning gjøre folk til lovbrytere selv om den som de ble skremt av vår innenfor "vanlig" oppførsel? Og i tillegg, man skal kunne henge ut folk man føler er lovbrytere offentlig bare sånn for å gi de dobbel straff? Den ene straffen potensielt en som kan ødelegge eller forandre livet deres fullstendig? Synes det har gått for langt nå, en dum handling og du er ute liksom. Spesielt om du i tillegg er kjendis. Anonymkode: 79c04...6a7 Om nissen gikk bort bort til datteren din og skrek skjellsord til henne, så antar jeg du ville anmeldt? Hvorvidt det var grunn til det eller ei ville en etterforskning ha vist. Det har de dessverre ikke ressurser til. Men en fin måte å gi signaler om at politiet trenger større ressurser er nettopp å anmelde.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #205 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Selvsagt er det hun som får mest dritt. Det er ingen som liker at en hijab-befengt, svart ikke nordmann uttaler seg. Vi liker ikke det. Rasisme eller ikke. Anonymkode: fa31d...da1 Det er rasisme det. Anonymkode: b3fb2...4cb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #206 Skrevet 18. november 2022 Saken er henlagt. Anonymkode: 11f78...afb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #207 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Saken er henlagt. Anonymkode: 11f78...afb Ja, og? Det har like fullt skjedd Anonymkode: 41e5a...b2c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #208 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, og? Det har like fullt skjedd Anonymkode: 41e5a...b2c Det har ikke skjedd noe straffbart. Anonymkode: 7d98d...4c0
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #209 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Det har ikke skjedd noe straffbart. Anonymkode: 7d98d...4c0 Henleggelsen er klaget på, så det gjenstår fremdeles å se. Uansett har Antonsen innrømmet det han gjorde, han har selv gått ut og innrømmet at det var uakseptabelt og at han må ha hjelp for å finne ut hvorfor han blir slik når han drikker. Anonymkode: 89676...838
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #210 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Henleggelsen er klaget på, så det gjenstår fremdeles å se. Uansett har Antonsen innrømmet det han gjorde, han har selv gått ut og innrømmet at det var uakseptabelt og at han må ha hjelp for å finne ut hvorfor han blir slik når han drikker. Anonymkode: 89676...838 Men han har også forklart at det var ment som en spøk. Alle er vel enig i at det var et elendig forsøk på spøk, men nå mener altså politiet at bevisets stilling ikke er tilstrekkelig til å dømme han. Da synes jeg helt ærlig at det er forkastelig å anke. De ressursene kan bli brukt til langt viktigere saker enn en full fyr som har beklaget seg og attpåtil forsvarer hun som har hengt han ut i media. Anonymkode: 11f78...afb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #211 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men han har også forklart at det var ment som en spøk. Alle er vel enig i at det var et elendig forsøk på spøk, men nå mener altså politiet at bevisets stilling ikke er tilstrekkelig til å dømme han. Da synes jeg helt ærlig at det er forkastelig å anke. De ressursene kan bli brukt til langt viktigere saker enn en full fyr som har beklaget seg og attpåtil forsvarer hun som har hengt han ut i media. Anonymkode: 11f78...afb Politiet ønsket å tiltale han for hatefulle ytringer, men statsadvokaten sa nei. Anonymkode: b3fb2...4cb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #212 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men han har også forklart at det var ment som en spøk. Alle er vel enig i at det var et elendig forsøk på spøk, men nå mener altså politiet at bevisets stilling ikke er tilstrekkelig til å dømme han. Da synes jeg helt ærlig at det er forkastelig å anke. De ressursene kan bli brukt til langt viktigere saker enn en full fyr som har beklaget seg og attpåtil forsvarer hun som har hengt han ut i media. Anonymkode: 11f78...afb Så man kan kalle folk hva man vil bare, man sier det var ment som en spør altså......eller gjelder det bare for komikere? Anonymkode: b3fb2...4cb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #213 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Så man kan kalle folk hva man vil bare, man sier det var ment som en spør altså......eller gjelder det bare for komikere? Anonymkode: b3fb2...4cb Det gjelder nok bare komikere, tidligere fotballspillere gjelder det i hvert fall ikke for... Dessuten gjelder det nok bare hvis det er menn som gjør det mot mye mindre kvinner også, for tidligere fotballspillere som er ufine og rasistiske mot menn, de må i fengsel og betale bot... Anonymkode: 89676...838
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #214 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (På 15.11.2022 den 12.52): https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid03zoXCSiekjL5uedg9HpkW2KGn3PyJN3P4JGpy65sCmy1jMFKBAmpz7Ci1aygmUqfl&id=100004197558969 Anonymkode: 04558...121 Så vart det henlagt 🤣 Anonymkode: 37fb2...373
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #215 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Men han har også forklart at det var ment som en spøk. Alle er vel enig i at det var et elendig forsøk på spøk, men nå mener altså politiet at bevisets stilling ikke er tilstrekkelig til å dømme han. Da synes jeg helt ærlig at det er forkastelig å anke. De ressursene kan bli brukt til langt viktigere saker enn en full fyr som har beklaget seg og attpåtil forsvarer hun som har hengt han ut i media. Anonymkode: 11f78...afb Hvor har du det fra at det er henlagt på bevisets stilling? Ut fra uttalelsene fra statsadvokaten er det da mye mer sannsynlig at det er henlagt på grunnlaget intet straffbart forhold. Anonymkode: 7d98d...4c0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. november 2022 #216 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Men han har også forklart at det var ment som en spøk. Alle er vel enig i at det var et elendig forsøk på spøk, men nå mener altså politiet at bevisets stilling ikke er tilstrekkelig til å dømme han. Da synes jeg helt ærlig at det er forkastelig å anke. De ressursene kan bli brukt til langt viktigere saker enn en full fyr som har beklaget seg og attpåtil forsvarer hun som har hengt han ut i media. Anonymkode: 11f78...afb Vel… er man uenig i jussen her så er det innafor å anke. Som i enhver annen sak. Jussen kan tolkes forskjellig.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #217 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Dessverre bunner jo mye av dette i rasisme. Men jeg er selv overhodet ikke rasist, men har likevel problemer med å sympatisere så veldig mye med henne. Jeg ante ærlig talt ikke hvem dama var før dette skjedde, men når jeg leser at hun selv har stått offentlig og ropt «fuck Sylvi» og «fuck politiet», så mister jeg litt sympati. Også får jeg litt nok når alle skal stakkarsliggjøre henne så veldig; «hun er jo SÅ ung, han kan ikke skrike til henne.» Man skriker ikke til noen. Da jeg var 25 år hadde jeg to barn, var ferdig utdannet og i full jobb. Jeg var voksen. Hadde han skreket til en 17- åring kan man hyle om at hun var ung. Også er jeg sterkt i mot denne gapestokkmentaliteten. Hun kunne meldt det til politiet og ferdig med det. Å henge ut noen med fullt navn på Facebook før dommen har falt, det er bare ikke greit. Da får jeg vibber om at hun egentlig er mest opptatt av oppmerksomhet og/eller hevn. Anonymkode: 11f78...afb Enig med deg her. Anonymkode: 597b7...d99
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #218 Skrevet 18. november 2022 Østerdølen skrev (10 timer siden): Til dere som unnskylder Antonsen, og mener at Sumaya bare skal tåle det. Hva vet dere om hvor mye slik drit hun har måtte tåle av hetsing, trusler og ikke minst drapstrusler? Får DERE innboksen full med sjikanemeldinger på daglig basis, KUN fordi dere er mørke i huden, bruker hidjab og på toppen av dette er en ung kvinne?Tror ikke det,nei!Så vennligst ikke kom her og fortell henne hva hun burde eller ikke burde ha gjort, fordi dere er ikke henne. Dere er kritthvite nordmenn, som ja, er kvinner, men dere er verken mørke i huden eller muslimer. Og så er det å typisk!Denne vinklingen med "stakkars hvite"!JA, mobbing er ikke greit i det hele tatt, uansett farge på huden, men mener dere oppriktig talt at denne eleven som nevnes ikke fikk hjelp på skolen, KUN fordi hun er HVIT? Og den andre eleven fikk hjelp KUN fordi han var mørk i huden?Skjerp dere a, det blir jo så dumt som det er mulig å få det! Mange av de du sikter til blir missforstått når vi sier vi ikke er for gapestokken som hun satte han i. Hun kunne ha anmeldt uten å ha publisert navnet hans på Facebook i alle fall før han ble dømt for det. Men nå viser det jo seg at saken ble henlagt. Anonymkode: 597b7...d99
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #219 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Hvor har du det fra at det er henlagt på bevisets stilling? Ut fra uttalelsene fra statsadvokaten er det da mye mer sannsynlig at det er henlagt på grunnlaget intet straffbart forhold. Anonymkode: 7d98d...4c0 https://www.tv2.no/nyheter/saken-mot-atle-antonsen-er-henlagt/15283949/ Det står overalt? Anonymkode: 11f78...afb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #220 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det gjelder nok bare komikere, tidligere fotballspillere gjelder det i hvert fall ikke for... Dessuten gjelder det nok bare hvis det er menn som gjør det mot mye mindre kvinner også, for tidligere fotballspillere som er ufine og rasistiske mot menn, de må i fengsel og betale bot... Anonymkode: 89676...838 Komikere kan dessverre si hva de vil uten at det får konsekvenser. Var på ett show der en gjest ble skjelt ut av komikeren og ble kallet for hore. Det fikk ingen konsekvenser og de som booket komikeren tar heller ikke noe ansvar. Anonymkode: 5a835...477
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #221 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Komikere kan dessverre si hva de vil uten at det får konsekvenser. Var på ett show der en gjest ble skjelt ut av komikeren og ble kallet for hore. Det fikk ingen konsekvenser og de som booket komikeren tar heller ikke noe ansvar. Anonymkode: 5a835...477 Dette er et godt eksempel på det jeg ville få frem i et tidligere svar - at det er på høy tid at Antonsen (og en god del andre norske "komikere") går i seg selv og ser hva deres "humor" egentlig dreier seg om. Mange av dem forkler kvinnehat, hat mot grupper, rakker ned på enkeltpersoner og grupper - de sprer med sin "humor" negativitet, polarisering og er med på å bidra til større hat mot grupper. Og med en gang noen kritiserer dette saklig, så bruker de, eller tilhengere som holder på på samme måte og ser opp til disse "komikerne", samme strategi - latterliggjøring av de som kommer med den saklige kritikken (for alt kan jo fleipes med, og de bruker det nærmest konsekvent som en hersketeknikk for å ikke ta ansvar for egen yrkesutøvelse), eller den saklige kritikken. Før greide de beste komikerne å skape positive holdninger, positivt samhold, positiv humor. Nå driver de fleste komikerne med det motsatte i stor grad. Og de som ikke gjør det, de blir skvist ut. Det hjelper heller ikke at dette er en bransje med et strengt indre hierarki og i stor grad styrt av menn, ofte menn med dårlig kvinnesyn. Utad hevder de det motsatte, men måten de opptrer på viser at de har slike negative holdninger og verdier. Anonymkode: 89676...838
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #222 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Mange av de du sikter til blir missforstått når vi sier vi ikke er for gapestokken som hun satte han i. Hun kunne ha anmeldt uten å ha publisert navnet hans på Facebook i alle fall før han ble dømt for det. Men nå viser det jo seg at saken ble henlagt. Anonymkode: 597b7...d99 Hvis det han sa ikke var så farlig kan det vell ikke være så dårlig at folk får bire hva han sa heller? Anonymkode: 6f202...600
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #223 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvis det han sa ikke var så farlig kan det vell ikke være så dårlig at folk får bire hva han sa heller? Anonymkode: 6f202...600 Farlig, ikke dårlig. Anonymkode: 6f202...600
Anonym bruker Skrevet 18. november 2022 #224 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Saken er henlagt. Anonymkode: 11f78...afb Bra Anonymkode: 3bd90...0d5
Mrs Remington Skrevet 18. november 2022 #225 Skrevet 18. november 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Det er for dumt. Du kommer med en påstand, helt uten å kunne dokumentere den, og så prøver du å vri det tilbake på meg at jeg er naiv. Det er svært vanskelig å ta deg på alvor. Anonymkode: 18fb6...e49 Jeg kan ikke dokumentere påstanden - så du står fritt til å tro på påstanden, noe jeg også skreiv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå