Gå til innhold

Har det klikka for Atle Antonsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg synes det han gjorde var teit, men samtidig synes jeg også det er teit å publisere slike ting i sosiale media med navn. 

Hun har selv tydeligvis ropt teite ting, burde ikke hun også bli anmeldt for den saken. 

Anonymkode: 597b7...d99

Han oppførte seg truende og rasistisk. En mann på over 50 år mot en ung kvinne på 24. Det er litt mer enn ‘teit’, syns du ikke?

Anonymkode: 18fb6...e49

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Han oppførte seg truende og rasistisk. En mann på over 50 år mot en ung kvinne på 24. Det er litt mer enn ‘teit’, syns du ikke?

Det unnskylder uansett ikke det å publisere navn i media. 

Jeg kan godt legge ut navn og etternavn på han som blottet seg på toget som jeg anmeldte, men ville mest sannsynlig blitt anmeldt p.g.a ærekrenklese. Dette var en opplevelse som var ekstremt ubehagelig for meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg synes det han gjorde var teit, men samtidig synes jeg også det er teit å publisere slike ting i sosiale media med navn. 

Hun har selv tydeligvis ropt teite ting, burde ikke hun også bli anmeldt for den saken. 

Du kan ikke sammenligne det å rope teite ting med det å opptre truende og skremmende. Jeg blir helt matt av idiotien fra enkelte av dere her inne.

Anonymkode: b3fb2...4cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du kan ikke sammenligne det å rope teite ting med det å opptre truende og skremmende. Jeg blir helt matt av idiotien fra enkelte av dere her inne.

Men da MÅ det være innafor at om ei jente mener hun er blitt voldtatt også må kunne få lov å publisere navnet hans offentlig på Facebook. 

Det samme gjelder om noen blir slått ned. Da må man kunne legge ut navn på vedkommende. 

Problemet er at hun neppe ville fått så mye media-fokus om dette innlegget var anonymt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Det unnskylder uansett ikke det å publisere navn i media. 

Jeg kan godt legge ut navn og etternavn på han som blottet seg på toget som jeg anmeldte, men ville mest sannsynlig blitt anmeldt p.g.a ærekrenklese. Dette var en opplevelse som var ekstremt ubehagelig for meg. 

Ubehagelig? Var det ikke bare teit da? Hva slags persilleblad er du som ikke tåler å se en penis?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Eksempel på hva? Er Listhaug en minoritet? 

Det er greit å trakassere folk som ikke er en minoritet? Ikke noe bedre den veien der. Men det er kun den ene veien det er greit. Og så blir man krenka selv for hver minste lille ting. 

Anonymkode: 79c04...6a7

Skrevet

Har man 'frikort' om man er minorietet? 

Det virker sånn dessverre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Truende og skremmende. Det er jo en subjektiv oppfatning. Noen synes jo folk som ser på en er truende og skumle. Skal de anmeldes da?

Skrevet

Han har innrømmet det, da. 

? Han har innrømmet at han oppførte seg dumt, det er ikke det samme som at han har brutt loven. 

Anonymkode: 11f78...afb

Skrevet

Truende og skremmende. Det er jo en subjektiv oppfatning. Noen synes jo folk som ser på en er truende og skumle. Skal de anmeldes da?

Det er offerets oppfatning.

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Det er greit å trakassere folk som ikke er en minoritet? Ikke noe bedre den veien der. Men det er kun den ene veien det er greit. Og så blir man krenka selv for hver minste lille ting. 

Hun ble ikke trakassert. Du sammenligner ikke for alvor de to hendelsene? 

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

? Han har innrømmet at han oppførte seg dumt, det er ikke det samme som at han har brutt loven. 

Han innrømmet at han kom med rasistiske ytringer, så jo, han innrømmet at han brøt loven. Mener du at man skal godta rasisme? 

Skrevet

Er da en fantastisk mulighet for henne å få fronter forestillingen sin. Først dette, som medførte at hun nå har avlyst, for så å komme sterkere tilbake senere med ett mye høyere publikumstall da alle vet hvem hun er. Kynisme satt i system 🤷‍♀️

Anonymkode: 46300...075

Skrevet
*Miss Marple* skrev (På 15.11.2022 den 19.21):

Skrev jeg det?

Dette er en ikke sak. Alt det andre vi opplever på byen eller hvor det måtte være. Tårevått for henne som for mange andre som opplever vold etc. Kun fordi han er kjendis - og hun er av annen hudfarge, får det spalteplass. Og nå var det så synd på henne at hun måtte avlyse noe i Bergen i tillegg.

Og jesp, jeg glemte å nevne at dette var en av hennes kvelder hvor hun for første gang eller på lenge følte seg fri. Og så ødela han dette for henne. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Er da en fantastisk mulighet for henne å få fronter forestillingen sin. Først dette, som medførte at hun nå har avlyst, for så å komme sterkere tilbake senere med ett mye høyere publikumstall da alle vet hvem hun er. Kynisme satt i system 🤷‍♀️

Anonymkode: 46300...075

Så du mener at rasisme bare er noe vas som bør tåles? Riste det av seg og dra videre? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så du mener at rasisme bare er noe vas som bør tåles? Riste det av seg og dra videre? 

Faktisk, ja. 

Anonymkode: fa31d...da1

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Faktisk, ja. 

Anonymkode: fa31d...da1

Ja, da så. Da er det jo ikke mer å si. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Det er offerets oppfatning.

Så det er alltid offerets oppfatning som teller? Deres subjektive oppfatning? Så når min datter blir livredd når vi blir oppsøkt av en nisse på kjøpesenteret før jul, fordi hun synes han virker skummel og truende, så har han begått lovbrudd? 

Enkelte er mer engstelige enn andre, enkelte blir lettere skremt og enkelte blir krenket lett. Skal da deres subjektive oppfatning gjøre folk til lovbrytere selv om den som de ble skremt av vår innenfor "vanlig" oppførsel? 

Og i tillegg, man skal kunne henge ut folk man føler er lovbrytere offentlig bare sånn for å gi de dobbel straff? Den ene straffen potensielt en som kan ødelegge eller forandre livet deres fullstendig?

Synes det har gått for langt nå, en dum handling og du er ute liksom. Spesielt om du i tillegg er kjendis.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så det er alltid offerets oppfatning som teller? Deres subjektive oppfatning? Så når min datter blir livredd når vi blir oppsøkt av en nisse på kjøpesenteret før jul, fordi hun synes han virker skummel og truende, så har han begått lovbrudd? 

Enkelte er mer engstelige enn andre, enkelte blir lettere skremt og enkelte blir krenket lett. Skal da deres subjektive oppfatning gjøre folk til lovbrytere selv om den som de ble skremt av vår innenfor "vanlig" oppførsel? 

Og i tillegg, man skal kunne henge ut folk man føler er lovbrytere offentlig bare sånn for å gi de dobbel straff? Den ene straffen potensielt en som kan ødelegge eller forandre livet deres fullstendig?

Synes det har gått for langt nå, en dum handling og du er ute liksom. Spesielt om du i tillegg er kjendis.

Herregud, innlegget ditt er ikke verdt å kommentere på engang.

Skrevet

Nå er Sophie Elise i hardt vær for å ha festa i et boblebad. Det er nå en gang sånn at når man velger å ha et tryne som alle kjenner til, og lever av å selge seg selv på ulike arenaer, så MÅ MAN tåle at alle folks øyne er retta på en. Da blir "dumme ting" i fylla hauset opp. Da bryr ordføreren seg om du tar en sigg i jaccuzzien. Dette er et liv de har valgt selv. Og når man er så kronidiot og begå et lovbrudd, da blir det skrevet om!

Petter Northug kjørte i ruspåvirket tilstand. John Carew må i fengsel for skattesvindel. Dette er kjente mennesker som har bygd seg opp et kjent navn. Da får ting større konsekvenser enn om du og jeg gjør det. 

Oppfør deg pent, følg Norges lover, og vipps så er ikke dette et problem.

Anonymkode: 41e5a...b2c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Rasisme har blitt satt opp til et annet nivå. Alt som KAN tolkes som rasisme blir hevet dit. Alt slikt er fy fy. Men hva med andre som utsettes for kommentarer og trusler osv, fordi de er tykke, har briller, feil klær, feil sveis, eller av en annen grunn? For slikt skjer jo også daglig. Mange trenger ikke en grunn engang. Men slikt er ikke så viktig, og trenger ikke stoppes, hvis ikke tilfeldigvis den personen som blir utsatt også er mørk. For DA er det rasisme. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Tenker du at offeret i denne saken framstår mer engstelig enn andre? Tenker du gjennom hvordan det føles å stadig hetses kun på grunn av fargen på huden din? En faktor man faktisk ikke kan gjøre noe med. Er det noe man skal lære barna sine å godta? 

Skrevet

Nå er Sophie Elise i hardt vær for å ha festa i et boblebad. Det er nå en gang sånn at når man velger å ha et tryne som alle kjenner til, og lever av å selge seg selv på ulike arenaer, så MÅ MAN tåle at alle folks øyne er retta på en. Da blir "dumme ting" i fylla hauset opp. Da bryr ordføreren seg om du tar en sigg i jaccuzzien. Dette er et liv de har valgt selv. Og når man er så kronidiot og begå et lovbrudd, da blir det skrevet om!

Petter Northug kjørte i ruspåvirket tilstand. John Carew må i fengsel for skattesvindel. Dette er kjente mennesker som har bygd seg opp et kjent navn. Da får ting større konsekvenser enn om du og jeg gjør det. 

Oppfør deg pent, følg Norges lover, og vipps så er ikke dette et problem.

Vet du, jeg synes faktisk det er mye verre at SE legger ut bilder av at hun røyker joint i et basseng. Hun er et forbilde for mange, og viser med dette at det er kult å røyke ulovlige stoffer. Stoffer som kan ødelegge livet til en haug unge mennesker. Vi har et voksende problem med rus blant unge - DET er noe som bør slås hardt ned på. 

Stygge og teite kommentarer til en enkelt person er ikke greit, men de fleste tåler faktisk såpass. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Vet du, jeg synes faktisk det er mye verre at SE legger ut bilder av at hun røyker joint i et basseng. Hun er et forbilde for mange, og viser med dette at det er kult å røyke ulovlige stoffer. Stoffer som kan ødelegge livet til en haug unge mennesker. Vi har et voksende problem med rus blant unge - DET er noe som bør slås hardt ned på. 

Stygge og teite kommentarer til en enkelt person er ikke greit, men de fleste tåler faktisk såpass. 

Jeg var ikke klar over at det var en joint hun røyka, men det er jeg jo helt enig i at ikke er greit!

Atle Antonsen var nok og et forbilde for mange unge komikere. Selvom nedslagsfeltet er mer snevert tenker jeg ikke det betyr at man har fripass til å være rasshøl

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Tenker du at offeret i denne saken framstår mer engstelig enn andre? Tenker du gjennom hvordan det føles å stadig hetses kun på grunn av fargen på huden din? En faktor man faktisk ikke kan gjøre noe med. Er det noe man skal lære barna sine å godta? 

Nei, tenker at offeret her har mye å vinne på å gjøre dette offentlig. Hadde hun bare vært en vanlig person så hadde saken blitt tatt kun hos politiet ikke i media. Men for henne var det jo fint å få litt ekstra PR.

At dette her skulle være så himla skremmende for henne er jo bare sært. Hun visste hvem Atle var og da også hvordan han framstår. Han er jo ingen pusete kosebamse akkurat. Selv om han snakker snilt/fint til folk framstår han jo sint og brautende. Han er sånn. Det visste hun. 

Selvsagt er ikke rasisme greit, men det blir tukl å dra det kortet hele tiden også, spesielt når man smeller det opp i media for å få PR. Offentlig skittentøyvask er heller ikke ok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...