Gå til innhold

Har det klikka for Atle Antonsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Mange av de du sikter til blir missforstått når vi sier vi ikke er for gapestokken som hun satte han i. Hun kunne ha anmeldt uten å ha publisert navnet hans på Facebook i alle fall før han ble dømt for det. Men nå viser det jo seg at saken ble henlagt. 

Anonymkode: 597b7...d99

Veldig bra at saken ble henlagt! Holder med Antonsen! Kun hennes side fremkom i media! Illeluktende nordmenn går rett på "limpinnen" og det skjer gang på gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis det han sa ikke var så farlig kan det vell ikke være så dårlig at folk får bire hva han sa heller?

Anonymkode: 6f202...600

Om noen mente at din mann/samboer var pedofil p.g.a. Måten han dyttet deres barn på husken, ville du synes det beste var om vedkommende først skrev om han på et innlegg på Facebook eller at vedkommende tok det til politet? 

Skrevet
Mrs Remington skrev (1 minutt siden):

Veldig bra at saken ble henlagt! Holder med Antonsen! Kun hennes side fremkom i media! Illeluktende nordmenn går rett på "limpinnen" og det skjer gang på gang.

Illeluktende nordmenn???

Anonymkode: b3fb2...4cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Illeluktende nordmenn???

Anonymkode: b3fb2...4cb

Ja, har du aldri kjent lukta av nordmenn som "kjemper" andres sak?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Saken er henlagt. 

Anonymkode: 11f78...afb

Og godt er det, han blir nok frikjent👏🏼👏🏼

Anonymkode: fa31d...da1

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Det er jo ikke det ene feilgrepet Antonsen har gjort. Det føyer seg inn i rekken av _mange_. Han er en ufyselig dritt på fylla, og nå var det endelig noen som turte å si at det ikke er greit. At han er en dritt, det definerer han som menneske

Anonymkode: 41e5a...b2c

Sitat: “Så det er som den gangen jeg slo barnet mitt…»

Anonymkode: 46300...075

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 16.11.2022 den 8.38):

Det er ingen som sier det er greit, men at det å gå til politiet OG henge ut noen i media på den måten er en overreaksjon. Ja, han oppførte seg dårlig, men hun vet, at med det Facebookinnlegget så ødelegger hun karrieren hans. For sånn har det blitt i 2022, dummer du deg ut etter en fylletur kan livet ditt være kjørt. Det er jo litt sånn i småskala for alle idag. Ungdom blir filmet og delt på sosiale medier om de går på en smell. Det er en skummel og skremmende tendens i samfunnet vårt.

Jeg hang mye på byen i min ungdom. Som de aller fleste andre ble jeg klådd på, skreket til, bannet til og til og med slått en gang. Jeg var tøff nok til å svare tilbake eller bare forlate situasjonen. Drita folk er uberegnelige, det tilgir jeg dem for. Vi er alle bare mennesker som feiler innimellom. 

Nå ble saken henlagt av politiet, så hvor mye hjelp er det egentlig i å bare anmelde? Dessverre så er det nettopp det denne saken viser. 

Selvfølgelig gjør folk feil innimellom, men når du er over 50 år forventes det forhåpentligvis at du har lært litt underveis i livet? Det er forskjell på å gjøre en feil og det å gjentatte ganger oppføre deg som ett rasshøl helt uprovosert. Da vokalisten i Plumbo sa mokkamann i beste sendetid, DET er en feil man kan akseptere. En voksen mann som oppfører seg truende ovenfor en ung kvinne er ikke noe jeg kan akseptere. Slipper ikke unna med «bomma på humoren og publikum». 

Anonymkode: c7e39...f64

Skrevet
Mrs Remington skrev (8 timer siden):

Jeg kan ikke dokumentere påstanden - så du står fritt til å tro på påstanden, noe jeg også skreiv!

Jepp. Jeg tror ikke på noe du kommer med. Det er en god regel. 

Anonymkode: 18fb6...e49

Skrevet

Om det så er at vi kun har hennes side av saken (pluss venninnen og Magnus Devold), i hvilke situasjon er det greit å si til noen at de er for mørkhudet til å være der? Er det en ting man bør si til noen, uansett situasjon? 

Skrevet
Mrs Remington skrev (7 timer siden):

Ja, har du aldri kjent lukta av nordmenn som "kjemper" andres sak?

Sånn som du kjemper Antonsen sin sak? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Om noen mente at din mann/samboer var pedofil p.g.a. Måten han dyttet deres barn på husken, ville du synes det beste var om vedkommende først skrev om han på et innlegg på Facebook eller at vedkommende tok det til politet? 

Så lenge de beskrev de faktiske hendelsene riktig synes jeg begge deler hadde vært greit og så er jeg litt nysgjerrig på hvordan man dytter noen på husken på en pedofil måte.

Skrevet

Han har fått uttale seg så mye han ville til media.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så lenge de beskrev de faktiske hendelsene riktig synes jeg begge deler hadde vært greit og så er jeg litt nysgjerrig på hvordan man dytter noen på husken på en pedofil måte.

Det lurer jeg også på 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nå ble saken henlagt av politiet, så hvor mye hjelp er det egentlig i å bare anmelde? Dessverre så er det nettopp det denne saken viser. 

Selvfølgelig gjør folk feil innimellom, men når du er over 50 år forventes det forhåpentligvis at du har lært litt underveis i livet? Det er forskjell på å gjøre en feil og det å gjentatte ganger oppføre deg som ett rasshøl helt uprovosert. Da vokalisten i Plumbo sa mokkamann i beste sendetid, DET er en feil man kan akseptere. En voksen mann som oppfører seg truende ovenfor en ung kvinne er ikke noe jeg kan akseptere. Slipper ikke unna med «bomma på humoren og publikum». 

Voldtekter blir også henlagt, så kan man fritt frem henge de ut på SOME uten konsekvens? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det var et eksempel da... Folk tolker jo ting på helt ulike måter. Det kunne vært at noen reakerte på at en far bar datteren hele tiden, man vet jo ikke hva folk reagerer på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Det har ikke skjedd noe straffbart.

Anonymkode: 7d98d...4c0

Hvordan kan du mene at det ikke er straffbart? Fordi det er henlagt eller fordi du mener at rasisme ikke er ulovlig?

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Det var et eksempel da... Folk tolker jo ting på helt ulike måter. Det kunne vært at noen reakerte på at en far bar datteren hele tiden, man vet jo ikke hva folk reagerer på. 

Om du skriver i some at xx bærer datteren sin hele tiden, og det stemmer, ser jeg ikke det store problemet. Om du derimot skriver at han er pedofil uten å ha noe annet grunnlag, synes jeg du har gått over en grense.

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Hvordan kan du mene at det ikke er straffbart? Fordi det er henlagt eller fordi du mener at rasisme ikke er ulovlig?

Fordi de henla saken. De fant ikke bevis på at det han gjorde er straffbart. Det er ikke ulovlig å være en tulling. Det er mye som bryter med norske normer som ikke et straffbart. Takk og lov for det, hvis ikke måtte vi skalert opp rettsvesenet kraftig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Fordi de henla saken. De fant ikke bevis på at det han gjorde er straffbart. Det er ikke ulovlig å være en tulling. Det er mye som bryter med norske normer som ikke et straffbart. Takk og lov for det, hvis ikke måtte vi skalert opp rettsvesenet kraftig. 

Det du sier her er strengt tatt ikke helt riktig. Du kan ikke konkludere med at det han gjorde ikke er straffbart.

Saken ble henlagt fordi de "ikke kunne bevise" at han ikke var humoristisk da han sa det han sa, de kunne ikke utelukke at han ikke bare forsøkte å være humoristisk.

Hadde dette vært hvem som helst andre - ikke en kjent komiker - så hadde saken gått til retten, siden vitner bekrefter Alis historie og Antonsen selv har gått ut og sagt det han har sagt. Men fordi han er er komiker har han tydeligvis fått frikort til å fortsette å være drittsekk mot andre i fylla. Da er det ikke likhet for loven.

Anonymkode: 89676...838

Skrevet

Så når jeg ble seksuelt misbrukt fra jeg var 9 til 12, så var det ikke straffbart fordi politiet henla saken? Godt å vite da 

Skrevet

Det du sier her er strengt tatt ikke helt riktig. Du kan ikke konkludere med at det han gjorde ikke er straffbart.

Saken ble henlagt fordi de "ikke kunne bevise" at han ikke var humoristisk da han sa det han sa, de kunne ikke utelukke at han ikke bare forsøkte å være humoristisk.

Hadde dette vært hvem som helst andre - ikke en kjent komiker - så hadde saken gått til retten, siden vitner bekrefter Alis historie og Antonsen selv har gått ut og sagt det han har sagt. Men fordi han er er komiker har han tydeligvis fått frikort til å fortsette å være drittsekk mot andre i fylla. Da er det ikke likhet for loven.

Anonymkode: 89676...838

Hadde han ikke vært en kjent komiker hadde det garantert ikke blitt noen sak. 

Anonymkode: 79c04...6a7

Skrevet

Ikke sikkert saken er avgjort riktig ennå, den blir vel anket og vurdert på nytt av riksadvokat? 

Skrevet

Så når jeg ble seksuelt misbrukt fra jeg var 9 til 12, så var det ikke straffbart fordi politiet henla saken? Godt å vite da 

Sammenligningen din er så grotesk at jeg egentlig ikke bør kommentere. Men i dette tilfellet har de altså kommet frem til at gitt de bevisene de har, så forsøkte AA og gjøre en parodi. Han har altså ikke opptrådt grovt uaktsomt og blir ikke straffet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Sammenligningen din er så grotesk at jeg egentlig ikke bør kommentere. Men i dette tilfellet har de altså kommet frem til at gitt de bevisene de har, så forsøkte AA og gjøre en parodi. Han har altså ikke opptrådt grovt uaktsomt og blir ikke straffet. 

Men det er like fullt ulovlig! Det er jo sakens kjerne her. Han gjorde noe ulovlig og det endrer ikke alvorlighetsgraden bare fordi den i denne omgang er henlagt 

Skrevet

Uff dette skjønner jeg ikke, så det er ikke rasistisk å be noen dra fra sted fordi hudfargen deres er feil? Eller er utsagnet greit fordi man er full eller fordi man er på et utested? Eller fordi man er komiker?

Hvis jeg nå går i butikken og griper tak i en som er mørkhudet og sier at de er for mørkhudet til å være der, vil det være helt uten konsekvenser? Eller må jeg være full kjendis?

Anonymkode: c2cda...e0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...