Gå til innhold

Har det klikka for Atle Antonsen?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det skjer ikke så lenge man aksepterer og unnskylder sånn oppførsel.

Anonymkode: b3fb2...4cb

Er det noen som unnskylder og aksepterer da? Det er jo noe drit at slik blir gjort. Men i det store alt, er dette det vi vil at ressurser går til? 

Anonymkode: 79c04...6a7

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Er det noen som unnskylder og aksepterer da? Det er jo noe drit at slik blir gjort. Men i det store alt, er dette det vi vil at ressurser går til? 

Ja, for om ting ikke får konsekvenser utvikler det seg til drapstrusler og andre ting. Ikke fra Antonsen, men fra andre i kommentarfeltene.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dømt allerede og vi har kun hørt en side av saken.

Hun har nå anmeldt folk før og skrevet lignede tåredryppende innlegg. 

Anonymkode: 597b7...d99

Godt forsøk. Men du må lese nyhetene først. Han legger seg strykeflat. Med god grunn, fy fader. 

Østerdølen skrev (20 minutter siden):

Ja, for om ting ikke får konsekvenser utvikler det seg til drapstrusler og andre ting. Ikke fra Antonsen, men fra andre i kommentarfeltene.

Antonsen har jo kommet med drapstrusler i fylla selv tidligere og har gjort andre uakseptable ting mot andre i fylla, da mot menn, nå går han på kvinner som er langt mindre enn ham...

Anonymkode: 89676...838

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Ja, det er slikt vi vil at ressursene skal gå til!

Annonse

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Sånn at voldsofre blir offer enda engang, og voldsmenn går fri. Flott.

Det Antonsen her gjorde var en form for trusler og vold - så det er flott at du mener han skal bli straffet.

Det Antonsen her gjorde var en form for trusler og vold - så det er flott at du mener han skal bli straffet.

Nei, dette var ikke vold.

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Nei, dette var ikke vold.

Jo, det blir en form for trusler og psykisk vold og indirekte trussel om vold når en stor og kraftig mann på 1,90 oppfører seg slik mot en langt mindre person, i dette tilfellet en kvinne, hindrer henne fra å kunne gå fra situasjonen og står og roper og skriker til henne på en truende måte. Enda verre ble det av at hans venn og flere menn på nabobordet og andre ved utestedet ikke grep inn.

Man må anta at flere av dem oppfattet Antonsen som så truende at det er grunnen til at de ikke grep inn, for morsomt var det jo ingen av dem som mente det var.

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jo, det blir en form for trusler og psykisk vold og indirekte trussel om vold når en stor og kraftig mann på 1,90 oppfører seg slik mot en langt mindre person, i dette tilfellet en kvinne, hindrer henne fra å kunne gå fra situasjonen og står og roper og skriker til henne på en truende måte. Enda verre ble det av at hans venn og flere menn på nabobordet og andre ved utestedet ikke grep inn.

Man må anta at flere av dem oppfattet Antonsen som så truende at det er grunnen til at de ikke grep inn, for morsomt var det jo ingen av dem som mente det var.

Eller de syntes det bare var litt pinlig, men ikke farlig. De var selv fulle. Hadde noen oppfattet det som at han skulle vært voldelig hadde jo noen grepet inn. 

Anonymkode: 11f78...afb

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Eller de syntes det bare var litt pinlig, men ikke farlig. De var selv fulle. Hadde noen oppfattet det som at han skulle vært voldelig hadde jo noen grepet inn. 

Virkelig? Svært mange menn vil heller backe opp fulle kompiser enn gripe inn. Dessverre. 

Anonymkode: 805fc...5bb

26 minutes ago, Anonym bruker said:

Pøh, de gjorde en kjapp beregning på hva som lønner seg for dem. Å gå i mot Atle Antonsen kommer med en pris. 

Nå viser det seg at de miskalkulerte fordi dette ble offentliggjort. Karma! 

Anonymkode: 2c07d...d8c

Hvordan kan det ha vært verre før om ingen endrer seg? 

Anonymkode: c5ef3...ddf

Teskjemodus: mennesker vil aldri noensinne oppføre seg slik at de ikke er "slemme" mot andre mennesker. De vil ikke endre seg på den måten at de alltid gjør det rette og alltid er snille. Forbedring kan skje, og har skjedd, men menneskets natur og effekt av rusmidler oppå der vil ikke endre seg, les: forsvinne. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Teskjemodus: mennesker vil aldri noensinne oppføre seg slik at de ikke er "slemme" mot andre mennesker. De vil ikke endre seg på den måten at de alltid gjør det rette og alltid er snille. Forbedring kan skje, og har skjedd, men menneskets natur og effekt av rusmidler oppå der vil ikke endre seg, les: forsvinne. 

Så da er den beste løsningen å la mennesker oppføre seg som drittsekker når de vil? Hvorfor skal de la være å gjøre det da? Hvilket drittsekksamfunn vil vi få etter hvert?

Anonymkode: 805fc...5bb

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er spent på hva du egentlig syns om saken? Er det bare noe jenter må tåle når de er ute? At voksne menn, mer enn dobbelt så gamle, skal sjikanere og skremme dem? Jeg ser at du vil oppdra døtrene dine til å tåle det, betyr det at sønnene dine skal kunne behandle jenter slik som Antonsen gjorde i dette tilfellet? (Og jeg spør på generelt grunnlag da jeg ikke aner noe om du har barn). 

Anonymkode: 18fb6...e49

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Pøh, de gjorde en kjapp beregning på hva som lønner seg for dem. Å gå i mot Atle Antonsen kommer med en pris. 

Nå viser det seg at de miskalkulerte fordi dette ble offentliggjort. Karma! 

Anonymkode: 2c07d...d8c

Karma? Hvem har miskalkulert fordi det ble offentliggjort? Hvilken pris kommer det med å gå mot Atle Antonsen?

Hører du deg selv i det hele tatt når du skriver?

Anonymkode: b3fb2...4cb

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er spent på hva du egentlig syns om saken? Er det bare noe jenter må tåle når de er ute? At voksne menn, mer enn dobbelt så gamle, skal sjikanere og skremme dem? Jeg ser at du vil oppdra døtrene dine til å tåle det, betyr det at sønnene dine skal kunne behandle jenter slik som Antonsen gjorde i dette tilfellet? (Og jeg spør på generelt grunnlag da jeg ikke aner noe om du har barn). 

Jeg oppdrar datteren mi til å ha bein nok i nesa til å ikke la seg ødelegge av sånne idioter. Sånne idioter er over alt, men at man driter seg ut i fylla betyr ikke at man skal henges ut i offentlig gapestokk for hele landet og miste livsgrunnlaget sitt. Jeg lærer selvfølgelig også sønnen min at han skal opptre respektfullt overfor alle uansett kjønn og bakgrunn, men han skal selvsagt også stå opp for seg selv. Du er jo ærlig talt rimelig fordomsfull selv som bare kommer med gutt vs jente her. Det finnes gale kvinner der ute også. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg oppdrar datteren mi til å ha bein nok i nesa til å ikke la seg ødelegge av sånne idioter. Sånne idioter er over alt, men at man driter seg ut i fylla betyr ikke at man skal henges ut i offentlig gapestokk for hele landet og miste livsgrunnlaget sitt. Jeg lærer selvfølgelig også sønnen min at han skal opptre respektfullt overfor alle uansett kjønn og bakgrunn, men han skal selvsagt også stå opp for seg selv. Du er jo ærlig talt rimelig fordomsfull selv som bare kommer med gutt vs jente her. Det finnes gale kvinner der ute også. 

Så at en voksen mann brøler, prøver å jage henne ut av lokalet og tar tak i henne er noe hun bør tåle? Fordi? Hvorfor skal man tåle slik oppførsel uten å sette mannen til ansvar?

Her er det ung jente/voksen mann vi diskuterer og maktubalansen dem imellom. Galne kvinnfolk kan vi ta i en annen tråd. 

Du kan ikke ta for gitt av andre griper inn når det her er snakk om en høy, kraftig, full mann på 1,90 som tydelig uttrykker seg på en hissig og aggressiv måte.

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Dette er jeg enig i. 

Anonymkode: 597b7...d99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...