Gå til innhold

Til alle som irriterer seg over de som pyntet tidlig til jul

Anbefalte innlegg

FCBE0505-C8F1-4497-8A4A-8B8D73C54A28.thumb.jpeg.daf12fc29a28a377aa2842973911fd61.jpeg

jeg snublet over denne. Synes det var et fint fokus.

Hilsen ei som pynter 23. og tidligere kanskje har irritert meg bittelitt over folk som pynter 1. desember ;) (de siste årene har irritasjonen gått over altså)

Anonymkode: 330a0...472

Fortsetter under...

Jeg irriterer meg grenseløst over den utrolig vulgære husfasaden jeg ser fra stuen. Det er  blinkende juletre og blått pulserende lys. Toppen av irritasjon er at huseier skrudde opp driten, slo på lyset og dro FIRE FUCKINGS UKER på ferie, han synes nemlig det er tungt i Norge om høsten når det er så mørkt. Han er ikke hjemme engang! GRRRRRR

amandine skrev (2 minutter siden):

Jeg irriterer meg grenseløst over den utrolig vulgære husfasaden jeg ser fra stuen. Det er  blinkende juletre og blått pulserende lys. Toppen av irritasjon er at huseier skrudde opp driten, slo på lyset og dro FIRE FUCKINGS UKER på ferie, han synes nemlig det er tungt i Norge om høsten når det er så mørkt. Han er ikke hjemme engang! GRRRRRR

Folk må ha julelys på året rundt for min del, men de MÅ IKKE BLINKE!!!! Jeg synes det er direkte hensynsløst, nesten på grensen til ondskapsfullt, å sette opp blinkende lys hvis det er den minste snøballs sjans i helvete at andre får denne blinkingen inn gjennom sine vinduer.

Anonymkode: 96d43...295

amandine skrev (4 minutter siden):

Snik deg innom og trekk ut kontakten. 

Anonymkode: 9e673...49c

amandine skrev (4 minutter siden):

Å gud!!! Blinkende blått lys er det verste. Du får kontakte han og ytre din bekymring om et mulig epilepsianfall.

Hallo hallo. Dette handlet ikke om alt vi er irritert for. Men at man i stedet for å irritere seg skal tenke på at det kan være fint for de som pynter tidlig å gjøre det, fordi det føles bra for dem.

Føler tråden ble litt kuppa 😂

-HI

Annonse

Jeg bryr meg ikke om folk pynter 23.des,eller 23.nov.

De siste årene pynter jeg ett par dager før advent. Jeg har så mange diagnoser, utmattelse og kronisk komplisert migrene er noen av dem.

Jeg vil ha en rolig desember, derfor jeg puber tidlig. 

Et hus borti veien pyntet til jul før halloween. Da tenkte jeg kanskje at det var noe lignende der. At det var sykdom, eller siste jul osv. Men ser nå at de pynter til jul uka før halloween hvert år. Og det må de da få lov til, selvom jeg blir fort lei røde gardiner. 

Anonymkode: 4bc45...a5a

amandine skrev (8 minutter siden):

Hadde snikt meg inn i hagen og klippet ledningen.....ups. Blinkende julelys ute burde være forbudt uansett tid på året.

Anonymkode: 28ebe...acc

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hallo hallo. Dette handlet ikke om alt vi er irritert for. Men at man i stedet for å irritere seg skal tenke på at det kan være fint for de som pynter tidlig å gjøre det, fordi det føles bra for dem.

-HI

Haha, sorry! Men ellers er jeg selv en av dem som har vokst opp med strenge tradisjoner knyttet til pynting med advent, så jul, 13-dagres jul osv., men selv har endt opp med å pynte skikkelig første søndag i advent/1. desember og ta ned pynten like etter nyttår. Det føles rett og slett mer riktig for meg 😊

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

-HI

De må få pynte så mye de vill inne hos seg selv, men de trenger ikke dytte det på alle andre.

Anonymkode: 9e673...49c

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

-HI

Når jeg leste det i hovedinnlegget så gikk det opp et lys for meg, for de jeg vet om som starter julepynting altfor tidlig, de har alle personlige problemer av et eller annet slag.

Det som irriterer meg mest ved det, det er at de vil at alle andre skal gi dem mye oppmerksomhet fordi de har pyntet til jul et par måneder før. Og ikke minst, at de så rett før jul begynner å snakke om hvor deilig det skal bli når julaften er over og julen er slutt for de er bare sååååå leie av jul. Å si at de burde la andre få glede seg til jul og hele julen, det preller av, for det er visst viktigere å lage negative følelser for andre med å snakke om hvor ekstremt leie de selv er av julen. Prøvde en gang (etter slik klaging fra dem) å si at jeg sikkert også ville vært lei av jul om jeg julepyntet to måneder før julen faktisk begynte, men det var ikke populært, og enda mindre populært når jeg sa at andre får gjøre som de vil, men at jeg foretrekker å ha det julepyntet når det faktisk er jul, ikke kaste all julepynt ut første dags jul. (AHHH, godt å få det ut anonymt! :D )

Jeg holder som regel helt munn og unngår å si noe negativt om pynting evigheter før jul, men skal andre akseptere de som gjør det, så tenker jeg de også bør akseptere at andre ønsker å feire julen når den faktisk er...

Men, tror det er noe i det som står i hovedinnlegget - i hvert fall ble det gjenkjennelig for de jeg kjenner som holder på med det. Heldigvis venter de aller fleste jeg har med å gjøre til rett før jul, og har heller litt enkel adventspynt og utelys før den tid.

Anonymkode: 0f76e...451

Annonse

amandine skrev (46 minutter siden):

Jeg hadde satt himmel og jord i bevegelse for å få slukket de blinkende, pulserende lysene!

Hadde først forsøkt å få tak i huseier og bedt ham sørge for å få det slått av. Og om ikke ville jeg gått videre til kommunen og avisa. Lys er en ting, men det er ikke lov å ha slikt i så stor grad at det forstyrrer naboene døgnet rundt.

Alternativt kan du jo skaffe deg en megalyskaster som du - når naboen er hjemme igjen - setter rett mot naboens vinduer, med blått lys og pulserende lys :nigo:

Anonymkode: 0f76e...451

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hva med de som får dårligere mental helse av jul i November??

Anonymkode: 4e472...8eb

Hvis du tror andre mennesker er ansvarlig for din mentale helse behøver du å snakke med noen, tenker jeg.

Det er kun en selv som er ansvarlig for hvordan en selv har det.

Det går an å være en person som er motstander av å pynte tidlig til jul, mist blant mange som pynter tidlig til jul, og likevel ha det fint. Bestemme seg for at en ikke skal la seg irritere av hva andre gjør (med mindre de gjør noe slemt mot deg som å si stygge ting, slå deg, ta tingene dine, da må du selvsagt handle).

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Folk må ha julelys på året rundt for min del, men de MÅ IKKE BLINKE!!!! Jeg synes det er direkte hensynsløst, nesten på grensen til ondskapsfullt, å sette opp blinkende lys hvis det er den minste snøballs sjans i helvete at andre får denne blinkingen inn gjennom sine vinduer.

Helt enig! 

Litt varme, ensfargede lys ute og julestjerner er helt tipp topp og kan stå hele vinteren for min del. Men ikke neonfarger og blinking 😵💫

Anonymkode: e9a20...c55

Pynt akkurat når dere vil for meg. Hos oss er det jul i jula, fra 24. desember til 13. januar, i god tradisjon. 

Hadde noen i nabolaget hatt blinkende blått faenskap midt i min utsikt, så finnes det råd for det. Avbitertang heter det, og finnes i min verktøykasse. 

Anonymkode: 8a6ca...15d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...