Gå til innhold

Skal vi danse. Jørgine.

Anbefalte innlegg

Jeg følger ikke slavisk med på dette men har sett litt i høst. 
Jeg ble mitt forvirret av Jørgine sitt innlegg i går. 
Jeg har ikke observert slik adferd fra dommeren som Jørgine skriver. 
Jeg så finalen og syntes begge var flinke, det var utrolig jevnt og det var jo til syvende og sist publikum som avgjorde. 
Jeg tror at på generelt grunnlag så et det jenter som stemmer i slike konkurranser. Og jeg tror nok det er mange som lettere lar seg sjarmere av motsatt kjønn. 
Her synes jeg Jørgine fremstår som dårlig taper. 

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/q161ow/joergine-ut-mot-skal-vi-danse-dommer-en-pitteliten-fuck-you

Anonymkode: 3241b...3ea

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435639-skal-vi-danse-j%C3%B8rgine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er direkte finalesendingen, eller dømmingen her mellom henne og Cengiz hun tenker på. Cengiz er helt rå, og det ser nok Jørgine også. Men det er også Jørgine, sjeldent god faktisk!

Jeg kan dels være enig i at jeg oppfatter at dommerne, og kanskje spesielt den dommeren, har høyere forventninger til kvinnene enn mennene. På generelt grunnlag. Gjennom flere sesonger. Det hadde vært interessant å sett på det statistisk i forhold til hvordan hun dømmer. Hadde ikke blitt overrasket om statistikken fortalte akkurat det, at kvinnene får lavere poeng enn mennene. Det er lettere å «gjemme» mennene i koreografien, og dermed mer å «ta» kvinnene på, og være kritisk på. 

I denne finalen var det to svært jevngode finalister og det kunne tipper begge veier. Begge fikk full pott og publikum avgjorde, så det var helt rettferdig og velfortjent uansett hvem som gikk seirene ut. 

Anonymkode: de8ad...ee4

Jeg tror du er inne på noe, menn som danser og viser følelser vekker muligens den romantiske siden hos oss damer. Vi har jo vokst opp med Dirty Dancing. Her tror jeg damene må skylde på seg selv, litt som damefotball. Vi vil være likestilt, men kjøper ikke billettene selv (like mange damer som menn i verden, så vi kunne sørget for å få de til toppen selv) 

Uansett, ingenting uventet med det innlegget, hun er kjent for å være en dårlig taper og sier det selv. Så jeg tenker bare, få det ut du. Tror ikke hun har det så godt med det konkurranseinstinktet og andreplass for andre gang. Litt italieneren som kommer frem i slike settinger. Det blåser nok over. 

Anonymkode: 00011...7c1

Jeg liker ikke den surmulende tendensen jørgine har. Kan forstå hun var litt sur da hun tapte første gang. Men denne gang, nei altså, hun tapte for en som har vært mye bedre enn de andre i hele sesongen. Hun referer til at han fordeler som hip hop danser, eller hva det var. Men hun har nå vel selv også hatt fordeler i forhold til de andre, spesielt jentene, så gjennomtrent som hun er i forkant av dette. Jeg syntes Jørgine danset fantastisk, men denne evinnelige sutringen ødelegger. Det var ingen urettferdighet denne gang. Beste danser vant. 

Anonymkode: 9a8be...151

Annonse

Dette blir for dumt, Trine var like «streng» med Aleksander. Chengiz var i en helt annen liga enn de andre, det har ingenting med kjønn å gjøre. Rett og slett flaut av Jørgine å dra kvinnekortet her. 

Anonymkode: 4f87d...a91

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes hun er RÅ GOD. Hennes «problem» er at hun bor i et land hvor janteloven. Hun er unorsk og tør å si hun VIL vinne og tør å vise seg frem.

Anonymkode: 191f6...577

Hva har dette med janteloven å gjøre? Hun kom på andreplass foran mange flinke dansere? Det er greit å ville vinne, men blir jo bare flaut når hun mener hun taper fordi hun er kvinne. Faktum er at hun tapte for en langt bedre danser, det betyr ikke at hun ikke var god, bare at en annen var enda bedre. 

Anonymkode: 4f87d...a91

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes hun er RÅ GOD. Hennes «problem» er at hun bor i et land hvor janteloven. Hun er unorsk og tør å si hun VIL vinne og tør å vise seg frem.

Anonymkode: 191f6...577

Er det noen som har protestert på at hun er rågod? 

Anonymkode: 7e97c...ca1

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Trine favoriserer mannfolka. Har gjort det mange sesonger. Det Jørgine skrev har ingenting med finalen eller Cengiz å gjøre. 

Jørgine er for øvrig mer hel ved enn 98% av alle som er her inne. 

Anonymkode: 53bc7...082

Hva vet du om hvor hel ved alle her inne er?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Trine favoriserer mannfolka. Har gjort det mange sesonger. Det Jørgine skrev har ingenting med finalen eller Cengiz å gjøre. 

Hvorfor ødelegge en fornuftig kommentar med å komme med en dust påstand om alle her inne?

Anonymkode: 2bbd3...491

Annonse

Janteloven? For noe tøys. Hun var skikkelig god, men IKKE bedre enn vinneren. Det blir i alle fall helt feil å mene man skal vinne fordi man er jente. Jørgine har bevist alt hun ville bevise. Hun har bevist at jenter kan, vil og får til alt. Å komme på andre plass motbeviser ikke det. Men hun ødelegger en fantastisk prestasjon med å sutre, skylde på ditt og datt og virkelig snart bevise at kvinner er noen sitrende aspeløv som må tas ekstra hensyn til. Stikk i strid med hva hun egentlig ønsker å formidle vil jeg tro. 

Jørgine har utført en bragd med å klare det hun klarte, småbarnsmor, ammer osv osv

Men Cengiz var bedre. Og dessuten, Riktignok ammer han ikke, men man kan vel ane at der kan være litt nattevåk og uro i heimen der og. Er ikke han nokså nybakt far. 

Hatten av for Jørgine. Men hun må ta seg sammen, Cengiz var bedre, ikke ta gleden og fokus fra en meget verdig vinner. 

Hadde Jørgine vunnet, hadde det vært fordi folket syntes synd på henne, og det hadde vært helt feil. 

Jørgine vil bytte ut dommer Trine for at en jente skal vinne. Men da bør man i hvert fall også bytte ut Morten, for der var det Jørgine, Jørgine, Jørgine for alle penga. Til tider både usaklig og usmakelig dyrkelse  Men det er kanskje lov det da, siden hun er jente. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan tenker du at du har grunnlag for å mene noe om vi som er her inne er hel ved eller ikke?

Jeg synes Jørgine fremstår som en sutrete og trassig 2-åring når hun ikke vinner. Selv om hun utad synes å takle årets tap hakket bedre enn da hun tapte forrige gang (da hun i mine øyne også fortjente å tape finalen). Jeg har ikke sansen for hennes fremtoning. Hun er atletisk som få og utrolig godt trent, det skal hun ha.

Jeg har danset selv og ser mye dans. Jeg synes Jørgine blir «teknisk» i dansen sin. Lite flow og uttrykket mangler. Der var Cengiz i en liga for seg selv. Riktig mann vant på lørdag.

Anonymkode: 2c23f...182

Hun kan ikke vinne, men jammen kan hun ikke tape heller. Man bør holde seg unna konkurranser om man ikke takler det bedre enn hun viser her. Jeg hadde mer sympati og forståelse for reaksjonen sist, da var den impulsiv og genuin. Nå har hun hatt flere dager på seg og burde ikke lagt ut den posten. Det er kun hun som taper på det. 

On 11/14/2022 at 6:56 AM, Anonym bruker said:

Jeg følger ikke slavisk med på dette men har sett litt i høst. 
Jeg ble mitt forvirret av Jørgine sitt innlegg i går. 
Jeg har ikke observert slik adferd fra dommeren som Jørgine skriver. 
Jeg så finalen og syntes begge var flinke, det var utrolig jevnt og det var jo til syvende og sist publikum som avgjorde. 
Jeg tror at på generelt grunnlag så et det jenter som stemmer i slike konkurranser. Og jeg tror nok det er mange som lettere lar seg sjarmere av motsatt kjønn. 
Her synes jeg Jørgine fremstår som dårlig taper. 

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/q161ow/joergine-ut-mot-skal-vi-danse-dommer-en-pitteliten-fuck-you

Anonymkode: 3241b...3ea

Ja hun er en sikkelig dårlig taper

Anonymkode: 8306d...7c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...