Anonym bruker Skrevet 13. november 2022 #1 Del Skrevet 13. november 2022 Jeg skal treffe en familie til uka for å forhåpentligvis bli valgt ut til å overta hunden deres. Har selv hatt hund for mange år siden, og er nå på en plass i livet der jeg har tid og mulighet til å ha en turkompis igjen. Jeg har ingen erfaring med omplasseringshunder da min hund var valp når jeg fikk den, og lurer på om det er noe jeg bør tenke på i forhold til hunden, og ikke om det er noe jeg må spørre eierne om? Hvordan vil du som hundeeier at den som skal gi hunden din et nytt hjem være? Anonymkode: 1dedc...5f9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435635-noen-som-har-erfaring-i-%C3%A5-omplassere-hunderskaffet-seg-omplasseringshund/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. november 2022 #2 Del Skrevet 13. november 2022 Tror jeg ville bedt om å ha hunden på prøve først, du vet ikke om det er noe i nærmiljøet ditt som kan trigge hunden. Den kan ha blitt anngrepet av en hvit hund og klikker når den møter hvite hunder, den kan ha blitt skremt av et barn eller en sykkel. Den er umulig å få kontakt med i visse situasjoner +++ Har opplevd mange håndredde hunder fordi eier har straffet hunden med å klapse til den eller ta hardt i den når den gjør noe galt, da risikerer du at den glefser etter en hånd som kommer brått på og den blir skremt. Anonymkode: 6fa05...f84 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435635-noen-som-har-erfaring-i-%C3%A5-omplassere-hunderskaffet-seg-omplasseringshund/#findComment-149869500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. november 2022 #3 Del Skrevet 14. november 2022 Har hatt omplassering. Der var eier syk og klarte ikke følge opp hunden. En super hund. Jeg ville vært veldig på årsak. Og passer den eventuelle årsaken deg? Sjalu på små barn, redd for å være alene, bråker når den er alene osv. Har man store barn er det ok å ta inn en som er utrygg rundt små barn. Trenger ikke hunden være alene så er det jo ok. Osv. angående separasjonsangst så tok min venninne til seg en slik. Hun trente og jobbet med den i ett år, tror hun kjøpte feromoner som skal virke beroligende osv. Det hele løste seg da hun tok til seg en katt. Hunden og katten ble bestevenner og katten pleide å vaske hunden inni ørene når han begynte å stresse. Da sovnet han. 😊 Katter er kloke dyr, den var neste som hundens psykolog. 😂 Å ha hunden på prøve er jo fint da. Hvem jeg ville adoptert bort til? Den som kan tilby hunden det jeg selv ikke klarer. Om dette er en hund med mye energi (en bruksrase, gjeter, spor, jakt osv) må du ha tid og planer om å bruke hunden. (mange skaffet seg en søt valp under covid uten særlig kunnskap om rasen) Sett utrolig mange blandinger som skal omplasseres der man umiddelbart skjønner at dette er en hund med stor motor. Jeg har god tid til hund nå, men jeg har ikke tid til en høydriftet hund. (Behov for fysisk og psykisk trening i et par timer hver dag) Jeg kjøpte en valp nå nylig, han klarer seg med hverdagslydighet, litt agility med hjemmesnekrede hinder og litt spor. Pluss ordinær mosjon. Anonymkode: 8a7bf...71a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435635-noen-som-har-erfaring-i-%C3%A5-omplassere-hunderskaffet-seg-omplasseringshund/#findComment-149869537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. november 2022 #4 Del Skrevet 14. november 2022 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Tror jeg ville bedt om å ha hunden på prøve først, du vet ikke om det er noe i nærmiljøet ditt som kan trigge hunden. Den kan ha blitt anngrepet av en hvit hund og klikker når den møter hvite hunder, den kan ha blitt skremt av et barn eller en sykkel. Den er umulig å få kontakt med i visse situasjoner +++ Har opplevd mange håndredde hunder fordi eier har straffet hunden med å klapse til den eller ta hardt i den når den gjør noe galt, da risikerer du at den glefser etter en hånd som kommer brått på og den blir skremt. Anonymkode: 6fa05...f84 Klapser folk til hunder...... Anonymkode: f858a...999 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435635-noen-som-har-erfaring-i-%C3%A5-omplassere-hunderskaffet-seg-omplasseringshund/#findComment-149869919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå