Gå til innhold

Sover dere etter jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke jeg fungerer på ettermiddagene hvis jeg ikke sover litt (25 - 30 min), er det slik for andre? Skulle ønske det ikke var slik, og lurer på om det hadde vært annerledes om jeg hadde hatt en annen jobb... 

Anonymkode: 92b2e...c2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her står vi opp 05.40, så for å komme igjennom dagen som avsluttes mellom 23 og 23.30, så er jeg avhengig av en powernapp 🙂 

Anonymkode: f837b...ab3

Skrevet

Har ikke mulighet til det, men jeg legger meg sammen med ungene i 19 tiden hver kveld. Da er jeg ferdig. Står opp kl 0700. Har vært sånn siden dose 2 av vaksina.

Anonymkode: 86315...d6d

Skrevet

Det hadde vært deilig, men er ingen mulighet i mitt liv. 

Anonymkode: 57c86...bd5

Skrevet

Ja, tar 30 minutter etter jobb. Står opp kl 4.45 hver dag og må sove litt etter jobb 

Anonymkode: 8b4d0...bca

Skrevet

Nei, men jeg må legge meg senest 22 for å overleve dagen. Og jeg står opp kl 07. Skal utredes for long-covid 

Anonymkode: 096af...c39

Skrevet

Ja, nå som ungene er større. Er som regel helt kjørt etter jobb, hjernen går på halv maskin. Jeg våkner ganske tidlig, selv i helgene, for å holde tritt med resten av B-gjengen blir det en lur. 

Anonymkode: 603de...48f

Skrevet

Skal jeg legge meg ned en halvtime så blir det fort 2 timer istedet for det var så deilig å sove. Å da får jeg problemer om kvelden igjen.

Anonymkode: f2492...841

Skrevet

2-3 dager i uka blir det vel en liten dupp mellom jobb og middag. 

Skrevet

Jeg kan, men da ødelegger jeg søvnen. Jeg har heller ikke disiplin nok til å våkne når jeg vet jeg ikke skal noe. 

Skrevet
Elizabeth skrev (2 minutter siden):

Jeg kan, men da ødelegger jeg søvnen. Jeg har heller ikke disiplin nok til å våkne når jeg vet jeg ikke skal noe. 

Jeg klarer det ikke når jeg skal noe heller. Flere ganger når jeg har hatt barnefri så har vært så trøtt etter jobb at jeg sovnet foran tven klokken 18. Har hatt på vekkerklokke på så jeg skulle rekke å gjøre meg klar til ett standup shoe jeg hadde billetter til,men har vært så trøtt at jeg bare har slått av vekkerklokken å sovet helt til neste dag 🙈

Skrevet

Det hadde vært noe.
Så kan barna lage middag, gjøre lekser og komme seg til og fra aktiviteter selv. Mens mamma hviler litt. 
Utenkelig og ikke nødvendig for en dame i sin beste alder (45).  

Anonymkode: 1621e...074

Skrevet

Ja, men det er fordi jeg jobber nattevakter

Anonymkode: 818a7...9c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Det hadde vært noe.
Så kan barna lage middag, gjøre lekser og komme seg til og fra aktiviteter selv. Mens mamma hviler litt. 

Ikke alle har småunger da.10 åringen klarer seg helt fint alene hvis jeg trenger en halvtime i sengen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det hadde vært deilig, men er ingen mulighet i mitt liv. 

Anonymkode: 57c86...bd5

Samme her. 

Anonymkode: 6e207...2d6

Skrevet

Ja, må sove en time eller to etter jobb for å klare å fungere greit. 

Anonymkode: 68dd1...ee0

Skrevet

Ja, har ofte en dup etter middag på ca en time. 

Anonymkode: 3b6c3...9bd

Skrevet

Kan sove maks 30 min, men da må det skje i 17 tiden, etter det og lengere dupp så sliter jeg med nattesøvnen. Prøver å legge meg kl.22 til natta

Anonymkode: eda43...5f1

Skrevet

Nei, men jeg legger meg kl 21 i hverdagen. Står opp kl 5:15.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det hadde vært noe.

Ja, det er faktisk noe. Har en som er på jobb eller trening, hjemme rundt seks, halv syv. Jeg slutter halv fire. Så ja, jeg slapper av litt, middag er kl syv, da er jeg våken og opplagt. Mye lettere å være til stede mentalt når jeg ikke er stuptrøtt. 

Anonymkode: 603de...48f

Skrevet

Nei. Jeg er trøtt når jeg kommer hjem fra jobb, men da prøver jeg å reise meg og gjøre noe fysisk istedenfor å gi etter for fristelsen til å legge meg ned. Jobbe litt i hagen, gå en tur, danse litt på stuegulvet osv. Trøttheten gir seg gjerne da. Så legger jeg meg heller litt tidligere. 

Anonymkode: c93e8...fc5

Skrevet

Ja, skjer ofte. Sover litt etter middag, halv time til time. Prøver å unngå det da det nå går utover nattesøvnen. 

Anonymkode: 49693...a27

Skrevet

Nei. Men ikke fordi jeg ikke er sliten eller har lyst. Det er fordi det går i ett. Komme hjem, lage middag, levere 1 på trening, hjem, levere 2 på trening, hente 1 på trening, hjem, dusje, kveldsmat og legge 1, hente 2 på trening, dusje, kveldsmat legge meg. 2 ordnet seg selv mye heldigvis, men 1 får ikke det til. 

Anonymkode: bfe16...6d5

Skrevet

Høres herlig ut. Jeg får ikke sove på kvelden om jeg sover på dagen. Er fryktelig trøtt etter jobb. Da er det bare å hive seg rundt, lufte hunden og lage mat. Sovner rundt kl 22. 

Skrevet

Jeg prøver å unngå det fordi jeg allerede har søvnvansker, og det blir verre hvis jeg sover på dagtid. Noen ganger sovner jeg bare likevel. 

Anonymkode: d69bf...a17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...