Gå til innhold

Hadde aldri trodd jeg skulle stå i denne situasjonen.. Bufferen er tømt.

Anbefalte innlegg

Og jeg har brukt opp all mat. Bare 500 gram hvetemel, to egg, litt melk og havregryn igjen. Penger kommer på tirsdag, men 90% går til regninger. Tips til hva barna kan få til skolemat i morgen? 

Anonymkode: b54c9...a52

Fortsetter under...

Lån litt gjær og et par ss olje eller smør av en nabo om du ikke har. 500g mel og noen never havregryn vil gi deg 10-15 rundstykker. Så lager du tynn omelett av de to eggene til pålegg. 

Himmel og hav skrev (3 timer siden):

Lån litt gjær og et par ss olje eller smør av en nabo om du ikke har. 500g mel og noen never havregryn vil gi deg 10-15 rundstykker. Så lager du tynn omelett av de to eggene til pålegg. 

Tusen takk. Fant en halv pakke tørrgjær. Olje har jeg. Godt tips! Har også litt paprika og en banan. Rundstykke med omelett med paprika og en halv banan får være innafor. 😅♥️

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Denne krigen i Ukraina gjør livet vårt vanskelig. Mine tanker går til alle som er berørt.

Anonymkode: fb58d...ff8

Unga til HI blir ikke mer mett av den grunn 

Anonymkode: 903c7...9ae

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Og jeg har brukt opp all mat. Bare 500 gram hvetemel, to egg, litt melk og havregryn igjen. Penger kommer på tirsdag, men 90% går til regninger. Tips til hva barna kan få til skolemat i morgen? 

Vann. 

Anonymkode: c0777...e58

Denne krigen i Ukraina gjør livet vårt vanskelig. Mine tanker går til alle som er berørt.

Helt irrelevant. 

Anonymkode: c0777...e58

On 11/13/2022 at 12:11 PM, Anonym bruker said:

nav er plikta til og hjelpe hvis du har så lite penger.

Anonymkode: f8fa5...b75

Annonse

nav er plikta til og hjelpe hvis du har så lite penger.

Anonymkode: f8fa5...b75

Hvis man har mat i huset så man ikke sulter i de to dagene det er til det kommer penger så er det ikke grunnlag for nødhjelp. 

Anonymkode: 948c3...502

Jeg forstår at du har det tøft og det høres ut som du trenger hjelp til mer siden du skriver at neste lønn vil gå til 90 % regninger.

Ikke det du spurte om, men jeg kommer allikevel med noen tips.

1.Øke inntekter

Kan du gå opp i stillingsprosent dersom du nå ikke jobber 100%?

Kan du ta noen ekstravakter/ekstrajobb i en periode?

Det samme gjelder din samboer dersom du har noen. Dersom du ikke har det, er barnebidraget riktig?

Er noen av barna så store (tenåringer) at de kan ta seg en jobb ved siden av skole for å tjene til egne lommepenger?

Selge noe på Finn?

2. Redusere utgifter

Lenger nedbetaling på boliglånet dersom du har det?

Vurdere avdragsfrihet på boliglån dersom situasjonen med dårlig råd er midlertidig.

Flytte til rimeligere bolig?

Få inn en leietager dersom du har plass til det? Det reddet økonomien til en venninne, hun fikk delt av huset til en hybel.

Redusere plass på SFO til halvdags plass dersom det er forsvarlig.

Gå gjennom forsikringer, prøve å forhandle billigere og også vurdere om du er dobbeltforsikret eller overfor sikret pga forsikringen gjennom jobb.

Sjekke om lån eller forsikring er billigere gjennom fagforening eller jobb.

Sjekke type strømabonnement.

Gå gjennom alt du bruker penger på, abbonement etc, kutte noe av det.

Mange idrettslag hjelper hvis man spør, så man ikke må betale treningsavgift etc.

Be om hjelp, familie, matutdeling, sosialstønad fra NAV.

Anonymkode: da39a...7fe

Anonym bruker skrev (På 13.11.2022 den 16.43):

Og da tenker du selvsagt på de ukrainske barna som blir drept? Eller mener du at ditt liv blir vanskelig fordi du får høyere strømregning? Skjønte ikke helt.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg forstår at du har det tøft og det høres ut som du trenger hjelp til mer siden du skriver at neste lønn vil gå til 90 % regninger.

Ikke det du spurte om, men jeg kommer allikevel med noen tips.

1.Øke inntekter

Kan du gå opp i stillingsprosent dersom du nå ikke jobber 100%?

Kan du ta noen ekstravakter/ekstrajobb i en periode?

Det samme gjelder din samboer dersom du har noen. Dersom du ikke har det, er barnebidraget riktig?

Er noen av barna så store (tenåringer) at de kan ta seg en jobb ved siden av skole for å tjene til egne lommepenger?

Selge noe på Finn?

2. Redusere utgifter

Lenger nedbetaling på boliglånet dersom du har det?

Vurdere avdragsfrihet på boliglån dersom situasjonen med dårlig råd er midlertidig.

Flytte til rimeligere bolig?

Få inn en leietager dersom du har plass til det? Det reddet økonomien til en venninne, hun fikk delt av huset til en hybel.

Redusere plass på SFO til halvdags plass dersom det er forsvarlig.

Gå gjennom forsikringer, prøve å forhandle billigere og også vurdere om du er dobbeltforsikret eller overfor sikret pga forsikringen gjennom jobb.

Sjekke om lån eller forsikring er billigere gjennom fagforening eller jobb.

Sjekke type strømabonnement.

Gå gjennom alt du bruker penger på, abbonement etc, kutte noe av det.

Mange idrettslag hjelper hvis man spør, så man ikke må betale treningsavgift etc.

Be om hjelp, familie, matutdeling, sosialstønad fra NAV.

Anonymkode: da39a...7fe

Tusen takk for fyldig svar og tips. Jeg gjør mye av det allerede. De tre eldste barna er over sfo-alder. Den minste er baby. Jeg eier boligen og betaler bare 1800 kr måneden på lånet. 12% belåningsgrad. Bidraget er for lavt. Får 10450 kroner måneden, men skulle hatt 13500. Orker ikke mer konflikter med eksen. Kan ikke søke om sosialstønad, dessverre, av en meget spesiell årsak. Skal se på forsikringer og abonnementer igjen. Jeg må bytte jobb når jeg er ferdig med permisjonen. Tjener for lite i nåværende jobb, som jeg elsker. Takk♥️

Anonym bruker skrev (På 13.11.2022 den 12.11):

Hvis du sender meg telefonnummeret ditt på PM så kan jeg vippse deg litt. ❤️

Jeg vil veldig gjerne hjelpe om du lar meg få lov.

All ære til deg HI som spør, får svar og faktisk lytter på svarene. Veldig mange her inne som blankt avviser alt av svar. 

Finnes det noen mat utlevering i din nærhet så du kommer deg gjennom helga? Jeg vet jo ikke hvor i verden du er. 

Anonymkode: cf5e3...263

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

All ære til deg HI som spør, får svar og faktisk lytter på svarene. Veldig mange her inne som blankt avviser alt av svar. 

Finnes det noen mat utlevering i din nærhet så du kommer deg gjennom helga? Jeg vet jo ikke hvor i verden du er. 

Anonymkode: cf5e3...263

Takk. Dette var forrige helg, så det går litt bedre nå. Bare meg og eldste nå i helgen og vi har litt mat i hvert fall. ♥️

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Tusen takk for fyldig svar og tips. Jeg gjør mye av det allerede. De tre eldste barna er over sfo-alder. Den minste er baby. Jeg eier boligen og betaler bare 1800 kr måneden på lånet. 12% belåningsgrad. Bidraget er for lavt. Får 10450 kroner måneden, men skulle hatt 13500. Orker ikke mer konflikter med eksen. Kan ikke søke om sosialstønad, dessverre, av en meget spesiell årsak. Skal se på forsikringer og abonnementer igjen. Jeg må bytte jobb når jeg er ferdig med permisjonen. Tjener for lite i nåværende jobb, som jeg elsker. Takk♥️

Har du mye kredittgjeld? Du får bidrag på 10.450kr og barnetrygd for 5 barn, får for en ekstra siden du er alene. Så ca 5892kr i barnetrygd, det er 16.342kr i barnebidrag og barnetrygd. Så kommer lønnen din som du ikke har nevnt hva er på, men la oss legge oss lavt og si du har 18.000 utbetalt i lønn, det er 34.300 i mnd.

Du har ikke utgifter til barnehage eller sfo, boliglånet betaler du kun 1800kr på. Hvis du har mye kredittgjeld eller lignende kan du ikke refinansiere boliglånet ditt og få vekk det? Du må jo ha masse regninger hvis 90% av inntekten går til regninger?

Anonymkode: ec348...771

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du mye kredittgjeld? Du får bidrag på 10.450kr og barnetrygd for 5 barn, får for en ekstra siden du er alene. Så ca 5892kr i barnetrygd, det er 16.342kr i barnebidrag og barnetrygd. Så kommer lønnen din som du ikke har nevnt hva er på, men la oss legge oss lavt og si du har 18.000 utbetalt i lønn, det er 34.300 i mnd.

Du har ikke utgifter til barnehage eller sfo, boliglånet betaler du kun 1800kr på. Hvis du har mye kredittgjeld eller lignende kan du ikke refinansiere boliglånet ditt og få vekk det? Du må jo ha masse regninger hvis 90% av inntekten går til regninger?

Anonymkode: ec348...771

Får ikke ekstra barnetrygd. Har ikke kredittgjeld heller. Er i en spesiell situasjon som dessverre medfører høye utgifter. 

Hvis du som fu skriver ikke har krav på sosialhjelp så betyr det enten at du har ytterligere sparepenger eller fond du bare ikke ønsker å bruke av, eller at du prioriterer feil (å betale ned på gjeld som du kunne ha utsatt eller bedt om forlenget nedbetaling på, fremfor å gi barna dine mat) 

Anonymkode: 1c089...477

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hvis du som fu skriver ikke har krav på sosialhjelp så betyr det enten at du har ytterligere sparepenger eller fond du bare ikke ønsker å bruke av, eller at du prioriterer feil (å betale ned på gjeld som du kunne ha utsatt eller bedt om forlenget nedbetaling på, fremfor å gi barna dine mat) 

Anonymkode: 1c089...477

Selvfølgelig prioriterer jeg å gi barna mine mat. Jeg har nesten ikke gjeld og har heller ikke sparepenger. Har aldri mottatt sosialhjelp, så jeg har ikke søkt, men da ødelegger jeg for noe annet som jeg gjerne vil skal skje. Vil ikke utlevere alt her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...