Gå til innhold

Er rasende her

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du ikke noen kontaktflater med ungdommen, hvor du kan ha fremme PC-en og si at før vi spiser/kjører/du går ut/går og gamer eller hva som helst, skal vi gjøre unna denne søknaden.

Vil ikke nå? Nå er det ikke mer tid, så nå kan du kan ikke gjøre noe annet før vi har gjort dette. Dette er viktig og tiden er ute. Vi gjør det sammen nå. 

Anonymkode: a365f...d00

Anonym bruker skrev (På 14.11.2022 den 3.51):

Han reagerer vel på situasjonen på den eneste måten han kan, med trass. Det kan ikke være enkelt å vokse opp med en så negativ og selvsentrert mor. Og det du tenker om situasjonen er hvordan du kan straffe han? Du vil holde tilbake jul- og bursdagsgaver? 

Anonymkode: e89e5...208

Negativ og selvsentrert fordi hun er oppgitt over at tenåringen lar «lettjente» penger familien trenger, glippe? Herre jesus. Hadde blitt rasende selv. Jeg hadde ikke kuttet jul- og bursdagsgave, men det hadde blitt smalhans på lommepenger tilsvarende summen han ikke gadd søke om.

Anonymkode: 3bd14...39f

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Negativ og selvsentrert fordi hun er oppgitt over at tenåringen lar «lettjente» penger familien trenger, glippe? Herre jesus. Hadde blitt rasende selv. Jeg hadde ikke kuttet jul- og bursdagsgave, men det hadde blitt smalhans på lommepenger tilsvarende summen han ikke gadd søke om.

Anonymkode: 3bd14...39f

Handler vel mer om at HI er en velkjent bruker her inne... 

Anonymkode: de23a...5af

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Er han over 18 siden du ikke bare kan fikse det? Under 18 må foreldre/verge signere.

Anonymkode: c27a9...f6a

På videregående må ungdommen selv søke. De må logge inn med egen BankID. Mor kan rett og slett ikke søke for sønnen! 

Først når søknaden er innvilget skal mor/verge gå inn og bekrefte med egen BankID 

Anonymkode: 1624d...527

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hvordan gikk det? Fått inn søknaden?

Anonymkode: a2c8a...40c

Heldigvis er søknaden kommet inn i tide og jeg har lært at det blir gjort om så i siste liten, men jeg er motsatt selv så jeg ville gjort det mye før. Så nå får vi vente på foreldresignering og penger på konto. 

Anonymkode: 5edae...904

Anonym bruker skrev (På 14.11.2022 den 10.12):

Igjen, har du forklart han hva følgene blir av at han ikke gjør det?

Anonymkode: 2a638...c02

Altså. Oppdrar dere ungdommen deres til å bli evneveike idioter? Jeg blir helt sjokkert. Hvor gammelt tenker du et menneske må være før det er rimelig å forvente at de forstår at følgene av å ikke søke stipend er at de ikke får stipend? Dattera mi på 11 har jo mer velutviklet konsekvenstenkning og evne til å ta ansvar enn ungdommene som skisseres her! «Da må du gjøre det for ham»… hva pokker er det?!? Hvordan lærer unge å ta ansvar når mamsen må løse enkle, helt elementære oppgaver for dem?

Begreper «helikopterforeldre» når helt nye dimensjoner!

Anonymkode: 18a00...144

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Altså. Oppdrar dere ungdommen deres til å bli evneveike idioter? Jeg blir helt sjokkert. Hvor gammelt tenker du et menneske må være før det er rimelig å forvente at de forstår at følgene av å ikke søke stipend er at de ikke får stipend? Dattera mi på 11 har jo mer velutviklet konsekvenstenkning og evne til å ta ansvar enn ungdommene som skisseres her! «Da må du gjøre det for ham»… hva pokker er det?!? Hvordan lærer unge å ta ansvar når mamsen må løse enkle, helt elementære oppgaver for dem?

Begreper «helikopterforeldre» når helt nye dimensjoner!

Ehh, jeg spurte fordi hi har et skikkelig kommunikasjonsproblem generelt.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ehh, jeg spurte fordi hi har et skikkelig kommunikasjonsproblem generelt.

Eeeeehhhhhh

Jeg kan ikke annet enn å forholde meg til det du skriver, og det er helt bak mål. His påståtte kommunikasjonsproblemer vet jeg ingenting om, og de er veldig lite relevante for denne diskusjonen.

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Eeeeehhhhhh

Jeg kan ikke annet enn å forholde meg til det du skriver, og det er helt bak mål. His påståtte kommunikasjonsproblemer vet jeg ingenting om, og de er veldig lite relevante for denne diskusjonen.

Vel, nå var spørsmålet mitt til hi, og ikke til deg. Om du synes det er bak mål eller ei, er meg revnende likegyldig.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Eeeeehhhhhh

At du vet lite skal da ikke legge premissene for diskusjonen. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Vel, nå var spørsmålet mitt til hi, og ikke til deg. Om du synes det er bak mål eller ei, er meg revnende likegyldig.

Men nå har det seg sånn at du deltar i et offentlig forum, og da må du nesten bare forholde deg til at folk har meninger om det du skriver, på samme måte som at du har meninger om det andre skriver. Helt uavhengig av hvor revnende likegyldig du er til andres meninger.

Jeg har i hvert fall ikke økonomi til å miste 2700 kr, så jeg ville ikke latt dem glippe bare på trass for å lære datteren min en lekse, de kommer nok etter hvert uansett.

Jeg flyttet selv hjemmefra da jeg var på hennes alder, husker ikke om det var meg eller mamma som søkte om stipend, men for å være ærlig vil jeg heller la henne være ung og ansvarsløs en liten stund til, de blir fort nok voksne (hun fikser mye annet selv).

Nå ordnet jeg det i høst bare fordi jeg kom på det tidlig og sendte inn søknaden, tenkte ikke på å be henne gjøre det.

Anonymkode: c27a9...f6a

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men nå har det seg sånn at du deltar i et offentlig forum, og da må du nesten bare forholde deg til at folk har meninger om det du skriver, på samme måte som at du har meninger om det andre skriver. Helt uavhengig av hvor revnende likegyldig du er til andres meninger.

Du kan ha så mange meninger du vil, men det styrer ikke hva jeg skriver til hi.

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

At du vet lite skal da ikke legge premissene for diskusjonen. 

Nei. Det er det som skrives som skal legge premissene for diskusjonen. Har du aldri deltatt i en debatt før…? Jeg vet ikke om du fikk med deg at jeg ikke diskuterte hi i det hele tatt? Det er faktisk mulig å diskutere temaer på et prinsipielt grunnlag, selv om du og en del andre deltar primært for å fortelle hi hvor teit hun er.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du kan ha så mange meninger du vil, men det styrer ikke hva jeg skriver til hi.

Jeg har heller aldri prøvd å styre hva du skriver til hi (hvor tok du det fra?), jeg påpekte det fullstendig evneveike i å oppdra enda mer evneveike ungdommer. Og ja, jeg har åpenbart «så mange meninger jeg vil». Hvis du ikke ønsker å diskutere med meg så kan du jo bare la være å svare meg. Jeg forbeholder meg retten til å kommentere nøyaktig de innleggene jeg ønsker å kommentere. Det er liksom greia med forum da.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

JJeg forbeholder meg retten til å kommentere nøyaktig de innleggene jeg ønsker å kommentere. Det er liksom greia med forum da.

Akkurat ja.........

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har heller aldri prøvd å styre hva du skriver til hi (hvor tok du det fra?), jeg påpekte det fullstendig evneveike i å oppdra enda mer evneveike ungdommer. Og ja, jeg har åpenbart «så mange meninger jeg vil». Hvis du ikke ønsker å diskutere med meg så kan du jo bare la være å svare meg. Jeg forbeholder meg retten til å kommentere nøyaktig de innleggene jeg ønsker å kommentere. Det er liksom greia med forum da.

Ok. Du ser ikke bjelken i eget øye her? Fornøyelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...