Gå til innhold

Svar kun JA eller NEI. Tror du Viggo Kristiansen vet mer om drapene enn det han sier?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Folk som ikke har visst om disse eller vokst opp i samme området kan ikke forstå.

Ok. Men da trenger du ikke forklare heller, for ingen KAN forstå. Samme hvor meget du forklarer. Det skriver du jo selv, de som ikke har visst om VK og JHA ELLER har vokst opp i samme områder kan heller ikke forstå.

Men de som har vokst opp i samme område, selv om de ikke har visst om disse, kan forstå.

Og de som har visst om disse men ikke vokst opp i samme område kan forstå.

Ingen andre kan forstå.

Ok.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Mange var redde/følte seg utrygge. Spesielt for Viggo.

Men dette kan ingen forstå skriver du, utenom de som har kjent til VK og JHA. Eller vokst opp i samme område men ikke kjent til de to. De kan forstå. Men ingen andre. Så hvorfor forklarer du da noe som ingen andre kan forstå?

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg misliker sterkt denne glorifiseringen av Viggo av folk som tror han en helt. Virkelig ikke!

Ingen har glorifisert noen og ingen har hevdet at VK er en helt. Vi har bare sett på fakta i saken og fakta er at VK er (så godt som) frifunnet. Det gjør han ikke til noen helt. Men det gjør han til noen som er uskyldig dømt.

Anonymkode: 672f6...c55

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 16.11.2022 den 20.06):

Kjedelig å la han gå ute blant barn. Én gang overgriper.. 

Ingen som leste artikkelen at han var en bølle i nabolaget? Pest og en plage. At folk hyller han nå. Skjønner det bare ikke! At han var bak lås og slå var bra, men må er han ute.. Bare vent, nye overgrep kommer til å skje. 

Anonymkode: 875ff...5ea

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Han var i slutten av tenårene og mer enn stor nok til å vite at dette var galt.

Ja, jeg er også vokst opp i nabolaget til Viggo og var vettaskremt disse gutta pga deres atferd. Folk som ikke har visst om disse eller vokst opp i samme området kan ikke forstå. Mange var redde/følte seg utrygge. Spesielt for Viggo. Jeg misliker sterkt denne glorifiseringen av Viggo av folk som tror han en helt. Virkelig ikke!

Anonymkode: 519b5...245

Det er da ingen som glorifiserer eller anser han som en helt. Virkelig ikke! 

Men at han var en ufyselig type rettferdiggjør ikke et så grovt justismord. Rettsstaten Norge kan ikke være bekjent av å fengsle uskyldige. 

Anonymkode: 912ea...293

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Ok. Men da trenger du ikke forklare heller, for ingen KAN forstå. Samme hvor meget du forklarer. Det skriver du jo selv, de som ikke har visst om VK og JHA ELLER har vokst opp i samme områder kan heller ikke forstå.

Men de som har vokst opp i samme område, selv om de ikke har visst om disse, kan forstå.

Og de som har visst om disse men ikke vokst opp i samme område kan forstå.

Ingen andre kan forstå.

Ok.

Men dette kan ingen forstå skriver du, utenom de som har kjent til VK og JHA. Eller vokst opp i samme område men ikke kjent til de to. De kan forstå. Men ingen andre. Så hvorfor forklarer du da noe som ingen andre kan forstå?

Ingen har glorifisert noen og ingen har hevdet at VK er en helt. Vi har bare sett på fakta i saken og fakta er at VK er (så godt som) frifunnet. Det gjør han ikke til noen helt. Men det gjør han til noen som er uskyldig dømt.

Følger du ikke med i media? På hvordan støttespillere gir sin karakteristikk av Viggo? Jeg bor laaangt unna Kristiansand, men evner å forstå frustrasjon blant deler av befolkningen. Og jo, jeg også, i mangel av et bedre ord, en type glorifisering 

TinaK 1990 skrev (Akkurat nå):

Følger du ikke med i media? På hvordan støttespillere gir sin karakteristikk av Viggo? Jeg bor laaangt unna Kristiansand, men evner å forstå frustrasjon blant deler av befolkningen. Og jo, jeg også, i mangel av et bedre ord, en type glorifisering 

Gi oss et eksempel på at noen i media har sagt at han er en helt.

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Gi oss et eksempel på at noen i media har sagt at han er en helt.

Dere her på forumet gir han jo heltestatus! Det neste er vel at dere bruker han som barnevakt til ungene deres,for han er jo uskyldig dømt 🤮

Anonymkode: 84eb1...20e

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Dere her på forumet gir han jo heltestatus! Det neste er vel at dere bruker han som barnevakt til ungene deres,for han er jo uskyldig dømt 🤮

Meh. 0/10

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Han var ikke voksen

Anonymkode: a42cd...9ad

Personer over 18 regnes som voksne i Norge. Unge voksne kan ikke unnskyldes med umodenhet når de voldtar vesentlig yngre barn.

VK er nok utsatt for et justismord, men han var en helt klar moduskandidat og det er han fortsatt om noe slikt skulle skje i nærheten av han igjen.

Anonymkode: 44689...e25

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Personer over 18 regnes som voksne i Norge. Unge voksne kan ikke unnskyldes med umodenhet når de voldtar vesentlig yngre barn.

VK er nok utsatt for et justismord, men han var en helt klar moduskandidat og det er han fortsatt om noe slikt skulle skje i nærheten av han igjen.

Han var ikke 18

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Personer over 56 regnes som voksne i Norge. Himmelen er blå. Eldre voksne kan ikke skylde på umodenhet når de driver nasking på butikken. (Sånn, var det nok irrelevant informasjon?)

VK er så godt som frikjent og det er erkjent at han er utsatt for justismord.

https://www.aftenposten.no/norge/i/JQQGjb/riksadvokaten-filleristet-dommen-fra-2002-mener-viggo-kristiansen-maa-frikjennes-for-baneheia-drapene-etter-21-aar-i-fengsel

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Personer over 56 regnes som voksne i Norge. Himmelen er blå. Eldre voksne kan ikke skylde på umodenhet når de driver nasking på butikken. (Sånn, var det nok irrelevant informasjon?)

https://www.aftenposten.no/norge/i/JQQGjb/riksadvokaten-filleristet-dommen-fra-2002-mener-viggo-kristiansen-maa-frikjennes-for-baneheia-drapene-etter-21-aar-i-fengsel

Hva så?? Han er forsatt en livsfarlig mann som ikke burde få lov å gå fritt der det er barn!

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Han var ikke 18

Siden du tydeligvis sitter på riktig informasjon om alderen hans da han kan du kanskje oppklare? 

Er det som står her feil?

https://www.dagbladet.no/nyheter/kristiansen-21-tilstar-sexmisbruk-av-sjuaring/65654963

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Har du så tungt for det? Jeg har skrevet flere ganger at VK er utsatt for et justismord i denne saken. Personen over hevder at han «var et barn» da han jevnlig voldtok en liten jente i tre år fra hun var syv. Da er det jeg skriver relevant.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Har du så tungt for det? Jeg har skrevet flere ganger at VK er utsatt for et justismord

Var det det du skrev? Skal vi se her.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

VK er nok utsatt for et justismord

Nei. Du gjorde ikke det.

Hva mer lyver du om?

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Personen over hevder at han «var et barn» da han jevnlig voldtok en liten jente i tre år fra hun var syv. Da er det jeg skriver relevant.

Det er det. Du er jo en løgner så alt du skriver er usant. Derfor er det relevant. Skriver du at VK var voksen så vet vi at han ikke var det. Og bare for å bekrefte det fra en ekstern kilde:

Viggo Kristiansen erkjente seg delvis skyldig i dette overgrepet. Han var 15 år da overgrepene startet, og fortsatte i to og et halvt år.
https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/eqa4a/overgrep-mot-to-mindreaarige

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Siden du tydeligvis sitter på riktig informasjon om alderen hans da han kan du kanskje oppklare? 

Er det som står her feil?

https://www.dagbladet.no/nyheter/kristiansen-21-tilstar-sexmisbruk-av-sjuaring/65654963

Siste gang var han 17. Noen mnd før han ble 18.

Annonse

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Var det det du skrev? Skal vi se her.

Nei. Du gjorde ikke det.

Hva mer lyver du om?

Det er det. Du er jo en løgner så alt du skriver er usant. Derfor er det relevant. Skriver du at VK var voksen så vet vi at han ikke var det. Og bare for å bekrefte det fra en ekstern kilde:

Viggo Kristiansen erkjente seg delvis skyldig i dette overgrepet. Han var 15 år da overgrepene startet, og fortsatte i to og et halvt år.
https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/eqa4a/overgrep-mot-to-mindreaarige

Ehm… «Viggo Kristiansen er nok utsatt for et justismord» kan ikke forstås som noe annet enn at jeg mener at Viggo Kristiansen etter all sannsynlighet er offer for et justismord. 

Hvordan i alle verden kan du misforstå det?

Jeg har ingen problemer med å innrømme at mine kilder er så vage at  jeg tok feil da jeg mente at det også var bevist at det skjedde overgrep da han var over atten. Det er egentlig ikke viktig, han var likevel 17 år og x måneder. Strafferettslig ansvarlig og i et så skjevt maktforhold ovenfor et langt yngre barn. Det finnes ingenting som unnskylder det og han var alt for gammel til at det kunne forklares med at han var et barn.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Ehm… «Viggo Kristiansen er nok utsatt for et justismord» kan ikke forstås som noe annet enn at jeg mener at Viggo Kristiansen etter all sannsynlighet er offer for et justismord.

Jo. "Anne kommer i morgen, hun kommer nok i en blå bil", er ikke det samme som, "Anne kommer i morgen, hun kommer i en blå bil". Altså skrev du ikke, "han er utsatt for et justismord".

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det er egentlig ikke viktig, han var likevel 17 år og x måneder.

Altså et barn.

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det finnes ingenting som unnskylder det

INGEN HAR UNNSKYLDT OVERGREPENE HANS! Ikke en gang han selv.

Om du ønsker å fremstå som usympatisk så klarer du den oppgaven strålende!

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jo. "Anne kommer i morgen, hun kommer nok i en blå bil", er ikke det samme som, "Anne kommer i morgen, hun kommer i en blå bil". Altså skrev du ikke, "han er utsatt for et justismord".

Altså et barn.

Han fortjener ikke en dritt sympati.

Anonymkode: aed07...b0d

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Altså et barn.

Hvordan i villeste jungelen kan du mene at du har et poeng her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...