Gå til innhold

Barn og gaming

Anbefalte innlegg

Har en sjetteklassing som ønsker å spille GTA. Jeg sa nei, for jeg hadde ikke satt meg så inn i det. Men så snakket jeg med en annen mor som skulle ha flere av guttene i klassen hjem på overnatting/gaming, der de hadde valgt bort min gutt fordi han ikke får spille GTA. Jeg leste litt om spillet, og tenkte at jaja, det er kanskje ikke så galt så jeg ville gi gutten lov. Syns det er viktig å ikke falle utenfor det sosiale, og det virker som brorparten av klassen får lov. Men faren blånekter. Hva ville dere gjort? Overstyrt faren? 

Anonymkode: 97555...37d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435600-barn-og-gaming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke overstyrt faren nei. Hvis det var snakk om Fortnite el.l. ville jeg prøvd hardt på å overtale ham, men ikke GTA. Min 6. klassing får spille det, men jeg synes det likevel er helt sykt at så unge barn skal falle utenfor om de ikke får spille et spill med 18-årsgrense. Her er det helt uaktuelt å spille det sammen med andre, ettersom han bare får spille det hjemme fordi jeg vil følge med, og han får ikke spille med venner på besøk fordi jeg ikke vil spørre andre foreldre om deres barn får lov og risikere at de anser meg som helt gal. 😛

Anonymkode: 4a14f...90f

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Jeg ville ikke overstyrt faren nei. Hvis det var snakk om Fortnite el.l. ville jeg prøvd hardt på å overtale ham, men ikke GTA. Min 6. klassing får spille det, men jeg synes det likevel er helt sykt at så unge barn skal falle utenfor om de ikke får spille et spill med 18-årsgrense. Her er det helt uaktuelt å spille det sammen med andre, ettersom han bare får spille det hjemme fordi jeg vil følge med, og han får ikke spille med venner på besøk fordi jeg ikke vil spørre andre foreldre om deres barn får lov og risikere at de anser meg som helt gal. 😛

Anonymkode: 4a14f...90f

Du syns det er sykt, men du lar din egen 11 åring gjøre det?

Annonse

Fotballflue skrev (29 minutter siden):

Du syns det er sykt, men du lar din egen 11 åring gjøre det?

Var ikke helt det hun skrev. Var vel det at de faller utenfor dersom de ikke får spille spill med høyeste aldersgrense som var sykt...

Anonymkode: 4eea7...288

Synes det er helt vilt å invitere til gamingkveld for 11-åringer med GTA ….og ikke invitere den ene 11-åringen fordi han ikke får lov å spille spill med 18 års grense. Her er det foreldre som burde våkne litt!

Anonymkode: 29936...089

On 11/12/2022 at 7:19 PM, Anonym bruker said:

Har en sjetteklassing som ønsker å spille GTA. Jeg sa nei, for jeg hadde ikke satt meg så inn i det. Men så snakket jeg med en annen mor som skulle ha flere av guttene i klassen hjem på overnatting/gaming, der de hadde valgt bort min gutt fordi han ikke får spille GTA. Jeg leste litt om spillet, og tenkte at jaja, det er kanskje ikke så galt så jeg ville gi gutten lov. Syns det er viktig å ikke falle utenfor det sosiale, og det virker som brorparten av klassen får lov. Men faren blånekter. Hva ville dere gjort? Overstyrt faren? 

Anonymkode: 97555...37d

Helt enig med pappan her, ikke spill for en på 11-12 år

Anonymkode: 58099...de5

TinaK 1990 skrev (På 12.11.2022 den 19.24):

Tror neppe de blir terrorister og drapsmenn av å spille det. Men personlig synes jeg det er vilt at 11 åringer skal sitte å spille GTA med 18 års aldersgrense! 

Utøyaterroristen spilte voldelige dataspill. Jeg bare nevner det.

Anonymkode: 739cf...55d

Annonse

Min på 12 får ikke spille det. Han har blitt holdt utenfor i bursdager der de spilte det også. Og han nektet å spille fortnite da han var i bursdag da han var 10 år fordi han ikke fikk lov av meg. En regelrytter og han driter i om han blir steng ute fra bursdager for sånt. Dårlige venner trenger han ikke

Anonymkode: 1fefd...61f

Her er det heldigvis felles forståelse for bruk av ulike spill hos de aller fleste foreldre. Her spiller så godt som ingen av 4. klassingene verken Fortnite eller GTA. De holder seg til Minecraft. 

Her har det også vært oppe på foreldremøter og temakvelder på skolen. Ift inkludering og et fellesskap åpent for alle. 

Anonymkode: 50f3c...599

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...