Gå til innhold

Søster som maser om å få arve klær

Anbefalte innlegg

Jeg har en søster som hele tiden maser om å arve klær.
Selvfølgelig skal hun få arv, klær som blir for små til mine barn blir enten gitt bort til andre, etter lagt i slike konteinere for gjenbruk.

Problemet er at hun bor på den andre siden av landet, og sist jeg sendte noe og ba om å få portoen dekt i ettertid sa hun at det trodde hun at jeg skulle dekke siden vi har så mye bedre råd enn henne.

Nå er hun sur siden jeg ikke gidder å sende noen klær til hennes barn, men kommer til å gi dem bort til andre og legge i en konteiner.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: f38eb...484

Fortsetter under...

Kathrine. skrev (2 minutter siden):

Ho kan komme og hente.. 

Hun bor i Nord-Norge, og jeg på Østlandet, er ikke bare å komme innom.
Tror ikke jeg kommer til å se henne før til sommeren.

Det det er snakk om en noe vintertøy hun har lyst til å arve så barna hennes kan bruke det nå i vinter.
Jeg har ikke lyst til å betale for at hun skal få det

HI 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har en søster som hele tiden maser om å arve klær.
Selvfølgelig skal hun få arv, klær som blir for små til mine barn blir enten gitt bort til andre, etter lagt i slike konteinere for gjenbruk.

Problemet er at hun bor på den andre siden av landet, og sist jeg sendte noe og ba om å få portoen dekt i ettertid sa hun at det trodde hun at jeg skulle dekke siden vi har så mye bedre råd enn henne.

Nå er hun sur siden jeg ikke gidder å sende noen klær til hennes barn, men kommer til å gi dem bort til andre og legge i en konteiner.

Hva hadde dere gjort?

Hvis jeg hadde hatt mye bedre råd enn et av mine søsken, ville jeg med glede dekket portoen for å la dem arve. Men mine søsken er ikke utakknemlige eller storlforlagende, så de ville aldri ha oppført seg som din søster. 

Har dere et godt forhold ellers? 

Anonymkode: 80065...7c6

Annonse

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hvis jeg hadde hatt mye bedre råd enn et av mine søsken, ville jeg med glede dekket portoen for å la dem arve. Men mine søsken er ikke utakknemlige eller storlforlagende, så de ville aldri ha oppført seg som din søster. 

Har dere et godt forhold ellers? 

Anonymkode: 80065...7c6

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du har bedre råd enn henne og vil ikke la tantebarna dine få klær fordi du er gniten? Seriøst? Eller er du egentlig den andre parten her?

Anonymkode: 47a21...eba

mamma til adhd gutt<3 skrev (25 minutter siden):

Det viktigste for meg her hadde vært å gi tantebarna vinterklær. Hadde lett spandert porto på dem. Uavhengig av en frekk søster. Ikke ungenes feil her.

Hun har ikke dårlig råd, og har fint råd til å kjøpe nye vinterklær til barna sine dersom hun hadde hatt lyst.
Hun har bare fått det for seg at vi har så veldig mye bedre råd enn dem siden vi tjener mer. Det hun ikke tenker på er av vi også bor i et dyrere område enn dem og har større utgifter til boliglån og slikt. For ikke å snakke om strøm.

Hun har også en litt for stor vane å tro av verden omhandler kun henne, og har lett for å forlange ting.

Det blir spurt om jeg har et godt forhold til henne, jeg har egentlig ikke noe forhold til henne i det hele tatt utenom når vi møtes i ferier, eller når det er noe hun ønsker.

Bedre råd betyr jo ikke nødvendigvis god råd - til de som synes HI bare skal bla opp for søster. Jeg synes søsteren din er frekk. Hva jeg hadde gjort kommer nok an på hvordan forholdet ellers var. 150,- i porto er en rimelig god deal for bra vintertøy.

Anonymkode: 8b0f8...1d5

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Si at hvis hun kjenner noen som skal reise den veien kan de komme innom og ta det med.

Anonymkode: 4b6c6...8a4

Alternativt kan du foreslå st jun betaler deg tilbake til sommeren med for eksempel en middag eller et par timer barnepass når dere sees til sommeren.

Anonymkode: 4b6c6...8a4

Veldig spesielt å spørre etter 150 kr i etterkant.  

Jeg har mye dårligere råd enn min bror, men kunne aldri finni på å spurt etter 150 kr. Så gjerrig gidder jeg ikke å være. 

Dere er litt gjerrige og rare begge to. 

Anonymkode: d98db...38c

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Hun har ikke dårlig råd, og har fint råd til å kjøpe nye vinterklær til barna sine dersom hun hadde hatt lyst.
Hun har bare fått det for seg at vi har så veldig mye bedre råd enn dem siden vi tjener mer. Det hun ikke tenker på er av vi også bor i et dyrere område enn dem og har større utgifter til boliglån og slikt. For ikke å snakke om strøm.

Hun har også en litt for stor vane å tro av verden omhandler kun henne, og har lett for å forlange ting.

Det blir spurt om jeg har et godt forhold til henne, jeg har egentlig ikke noe forhold til henne i det hele tatt utenom når vi møtes i ferier, eller når det er noe hun ønsker.

Men du vil heller gi bort klærne til fremmede enn til dine tantebarn? Det er rimelig spesielt. 

Anonymkode: 61ad2...097

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men du vil heller gi bort klærne til fremmede enn til dine tantebarn? Det er rimelig spesielt. 

Anonymkode: 61ad2...097

Mener søster at hun heller vil kjøpe nye klær til tusenvis av kroner enn å betale 150,- for porto? Det er rimelig spesielt. 

Anonymkode: 8b0f8...1d5

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Raushet er fremmedord for dere begge? 

Anonymkode: 5fe39...652

Det føles ikke godt å vær raus mot noen som er kravstor og utakknemlig. Det kan være ganske irriterende å ikke bli satt pris på og bli tatt for gitt.

Støtter deg Hi, ikke la deg bruke.

Anonymkode: 67640...5bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...