Gå til innhold

Trist og lei når jeg ser meg i speilet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Har stygge bein,små pupper og har fått litt mage og fett på rumpe og lår. Ligger forsatt på undervektig men kan ikke skjønne at det kan stemme når jeg ser meg selv i speilet i bare undertøy eller i en tettsittende kjole. Men har prøvd mange ulike vekter å alle sier samme tall så det er nok riktig.

Anonymkode: d2354...154

Nå høres jeg sikkert ut som tante Gerd -80 år- 

Jenter dere er fine som dere er!

Jeg brukte mange av min år i tjueåra å studere eget utseende og finne feil. (Når jeg ser tilbake på bilder nå så tenker jeg, fy søren om jeg kunne sett slik ut igjen). Selvsagt ser jeg at alderen har satt spor. 
Snart 50 år og kroppen bærer selvsagt preg av et levd liv. Den fikk hard medfart under svangerskap og amming. Magen, uansett hvor slank jeg måtte bli, vil ALDRI bli flat, det er et pudding-område rundt navlen som er kommet for å bli. Jeg har fått litt viker i hårfestet så håret må danderes korrekt. Jeg har smilerynker (jeg sier det er fordi jeg ler masse). Jeg kunne ramset opp ting jeg lett kunne vært misfornøyd med. Men etter å ha levd så mange år så har jeg opplevd mye.
Mistet en venninne til kreft, 38 år, små barn. Jeg har en tidligere kollega som fikk ALS da han var litt over 40 år. 
Jeg har levd, jeg har gitt liv til barn, jeg er frisk og livet er tross alt godt. 
Det har vært motbakker i livet, og i motbakker så kan jo alt se mørkere ut. Også eget utseende. 
Slutt å være så kritisk til dere selv. ❤️

Slurper kaffe fra skåla, og tenker at det ukristelige tidspunktet jeg svarer dere bekrefter vel at jeg ikke er en ungfole. Oppe før fugla fiser er et sikkert tegn på høy alder. 😊

Jeg har vært ute med valpen vår, og han ville IKKE sove igjen. 
Jeg er sikker på at dere er flotte. 

Høh, høh…… jeg er ikke fornøyd med kroppen i et type bildeskjønt/ perfekt målbilde nei…… men kroppen min har vært kjempesyk, den har båret fram flere barn i tøffe svangerskap, den blir med meg på beinhard jobbing alt for mange timer hver uke, den står opp igjen hver gang jeg har drukket vin eller til og med shotter og så videre. Av og til klager den litt, den knirker og har begynt med rynker, løs hud, grevinnesleng og blekheten har antatt nye høyder etter tidenes dårligste sommer her nord…… sååååå jeg kan jo velge å fokusere på alt som er å sette fingeren på ut fra et ideal om en fast, smal og rynkefri kropp, men jeg velger å være fornøyd og en smule fascinert over aldringen som foregår. Så får målet været å opprettholde et vist samsvar mellom alder på innsiden ( hvor gammel jeg føler meg!) og alder på utsiden( hvor gammel jeg ser ut). 

Tre observasjoner da….. jeg innbiller meg at vi ser yngre ut nå enn foreldrene våre gjorde når de var like gamle som oss? Og…. Jeg synes faktisk aldring i fjeset, les rynker og en opplevelse av å bli «mykere»/ løsere hud er det verste. Magen, puppene osv- de har født, vært gravid og syk osv- det er på en måte greit. Men fjeset….. 

Og viktigste- skjønnhet kommer innefra, der er ikke tull. De aller fineste jeg vet har de beste hjertene, den råeste latteren, empati og omsorg for andre, bærer seg med stolthet osv. Ha tro på deg selv, du er mer enn god nok❤️

Anonymkode: ea8d8...4e7

Har dere hørt på podkasten til 40-ish? Hvis ikke så burde dere det. Den er om dette tema og den er fin. ❤️ 

https://www.aftenposten.no/podkast/ap/program/100208

https://dd-abo.akamaized.net/ap/vod/2022/11/636e01a785d8a6000703e71b/podcast_128.mp3

Anonymkode: 0285c...12a

Nei. Jeg er ikke fornøyd. Jeg lever i et ekteskap uten sex, og virker å være usynlig for resten av verden. Ingen nærhet. Ingen lidenskap. Ingen selvtillit.

Tidligere har jeg vært vant til å få mye oppmerksomhet, kompliment osv. men nå er jeg blass, kvapsete og stygg. Og usynlig.

Anonymkode: 3d94e...d35

Annonse

Å bli eldre forbindes som regel med noe negativt. Men her er en av de absolutte fordeler med å bli "gammel": Jeg strålende fornøyd med meg selv! Jeg har innsett, forstått og godtatt at utseende har null verdi, at min verdi ikke har sammenheng verken med kropp eller utseende ellers! Jeg har aldri vært verken slank eller vakker, ei heller nå. Men i en alder av 53 er dette fokuset forsvunnet helt fra mitt liv. Sååå deilig og befriende! TENK om jeg bare kunne elsket hele meg selv helt og fullt slik som nå, som 20 åring!?!

Anonymkode: 96391...b34

Anonym bruker skrev (På 12.11.2022 den 6.08):

Har dere hørt på podkasten til 40-ish? Hvis ikke så burde dere det. Den er om dette tema og den er fin. ❤️ 

https://www.aftenposten.no/podkast/ap/program/100208

https://dd-abo.akamaized.net/ap/vod/2022/11/636e01a785d8a6000703e71b/podcast_128.mp3

Anonymkode: 0285c...12a

Takk for tips om denne 😊

Anonymkode: 73400...761

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...