Gå til innhold

Du som har vært innlagt på psykiatrisk sykehus/DPS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

DPS er greit. Hyggelige ansatte (nå er sikkert ikke det tilfelle overalt), litt aktiviteter å gjøre, åpen avdeling, god mat og trygge rammer. Det som kan variere og påvirke oppholdet er andre pasienter. Gjennom mine innleggelser der har jeg møtt allslags mennesker med ulike diagnoser. Klart det er tyngre å være innlagt når andre pasienter er veldig syke, men da er det godt å ha et eget rom (vet at det heller ikke er tilfelle andre plasser) 

Jeg har også vært innlagt på PAM (psykiatrisk akuttmottak), og det er helt ok. Ingenting å gjøre, veldig syke pasienter, men de som jobber der har hittil bare vært snille. Men det er låste dører og tiden går veldig tregt. Man blir også sjekket ganske ofte (f.eks hvert 20. minutt). 

Har også vært innlagt på psykosepost. Det er det jævligste jeg noen gang har opplevd. Ikke bare er man innelåst, men man er innelåst med veldig syke pasienter og ansatte som ikke er særlig hyggelige. Man skal jo skjermes for inntrykk osv., men altså jeg unner svært få mennesker her i verden å være innlagt på tvang på en slik plass. Håper du slipper det, HI!! :)

Ellers er det greit å være innlagt. Det er jo som regel gode grunner til det. Noen ganger er det nødvendig, selv om pasienten er uenig. Innleggelsene mine har vart fra noen dager til tre måneder på det verste. Vet ikke hva jeg har lært, annet enn det jeg har skrevet her. 

Anonymkode: 5f1de...673

Jeg var innlagt på lukket avdeling i 2 uker da jeg var 16. det var skremmende. Voksne mennesker med tunge psykiske lidelser og lille meg i første møte med psykiatrien. Jeg trodde noen skulle drepe meg. Det satt to menn der som hele tiden forsøkte å finne satan. De mente det var en som kunne svare på når og hvor første vikingtokt var. En av de ansatte svarte på det, og de løp rundt og ropte at satan var gjenfødt og verden skulle gå under. De hamret på dører hele natten. Jeg ble sykere av å være der. Ble plassert på institusjon for ungdom etter det, men var der bare kort tid. Jeg passet ikke inn blant ungdommer som var utagerende og på lukket institusjon. Jeg ville bare hjem, men fikk ikke lov til det heller. Så jeg ba de kjøre meg til en adresse jeg kjente til, og så lot jeg som jeg skulle bo der og bodde på gaten i 4 uker

Anonymkode: 5dffe...33b

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg var innlagt på lukket avdeling i 2 uker da jeg var 16. det var skremmende. Voksne mennesker med tunge psykiske lidelser og lille meg i første møte med psykiatrien. Jeg trodde noen skulle drepe meg. Det satt to menn der som hele tiden forsøkte å finne satan. De mente det var en som kunne svare på når og hvor første vikingtokt var. En av de ansatte svarte på det, og de løp rundt og ropte at satan var gjenfødt og verden skulle gå under. De hamret på dører hele natten. Jeg ble sykere av å være der. Ble plassert på institusjon for ungdom etter det, men var der bare kort tid. Jeg passet ikke inn blant ungdommer som var utagerende og på lukket institusjon. Jeg ville bare hjem, men fikk ikke lov til det heller. Så jeg ba de kjøre meg til en adresse jeg kjente til, og så lot jeg som jeg skulle bo der og bodde på gaten i 4 uker

Leit at du opplevde det sånn. Er det lenge siden? Jeg håper jo at ikke barn legges inn på voksenavdelinger lenger! 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Leit at du opplevde det sånn. Er det lenge siden? Jeg håper jo at ikke barn legges inn på voksenavdelinger lenger! 

Ja, det er lenge siden. 25 år siden håper de har endret noe nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...