Gå til innhold

Synes du 1000 kr er mye penger?

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke 1000kr er veldig mye penger. Man får ikke mye for 1000 kr lenger.  En vanlig «Melk og brød» - handel koster fort 500kr med dagens svinedyre priser. 
Bursdag- og julegaver kommer nok på nærmere 3000kr.

Anonymkode: 7f8a2...6c9

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Det handler om prioriteringer, tenker jeg. Noen foretrekker kvantitet, andre kvalitet. Barna mine får ikke mange gaver, til jul i fjor fikk de tre gaver hver, totalt, da vi har veldig små familier. Gaven de fikk av oss var en iPad mini hver til 4-5000kr hver, med robust deksel på. De har de/vi hatt mye glede av. Pedagogiske spill, filmer, og lignende. Noe de kan ha i mange år (og før noen hyler opp, på hverdager får de bruke dem i en halvtime daglig, og maks halvannen time i helgene, med mindre de er syke eller lignende).

I år skal får de gaver til rundt 1000kr/hver. Nye ski, blant annet.

Anonymkode: c5f67...425

Ingen bryr seg om hvor mye ungene dine bruker iPad 🙄

Men siden de kun får en halvtime daglig regner jeg med at du også legger bort telefonen etter en halvtimes bruk på hverdagene? 

Anonymkode: f1e8f...338

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Ingen bryr seg om hvor mye ungene dine bruker iPad 🙄

Men siden de kun får en halvtime daglig regner jeg med at du også legger bort telefonen etter en halvtimes bruk på hverdagene? 

Har du og barna samme regler og grenser? Hvis barna må i seng kl 21, da må du også? Når barna må komme hjem kl 20 for å spise så må du også?

Anonymkode: 1027d...f96

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Har du og barna samme regler og grenser? Hvis barna må i seng kl 21, da må du også? Når barna må komme hjem kl 20 for å spise så må du også?

Anonymkode: 1027d...f96

Nei. Men jeg setter ikke tåpelige regler bare fordi. Å legge seg til riktig tid er viktig, å ha urimelige regler for å føle seg bedre (ref behovet for å forsikre vilt fremmede om at barna selvsagt kun har pedagogiske spill og svært strikse regler) er lite matnyttig. 

On 11/10/2022 at 10:17 PM, Anonym bruker said:

Hva tenker du om å gi det til eget barn til gebursdagen? Lite? 

Anonymkode: 4e063...7fa

det er en fin sum :) vi gir alltid 1500 til jul og bursdager

Anonymkode: d1fe6...844

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...