Gå til innhold

Sende på skolen i morgen eller bli hjemme en dag til?

Anbefalte innlegg

6 åringen har vært hjemme i går og i dag pga feber og kroppsverk. Hele familien har hatt det og jeg var selv syk mandag til onsdag denne ujen. Mannen var hjemme med henne i dag. Hun hadde ikke feber nå i kveld, men er slapp og pjusk. Mannen kan ikke være hjemme i morgen og jeg føler veldig på det siden jeg har vært hjemme 3 dager selv.

Hadde du sendt?

Anonymkode: 41019...8ff

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Kommer an på hvordan formen er i morgen tidlig. Jeg ville sendt om hun fortsatt er feberfri og formen er ok.

Anonymkode: aab8b...add

Takk for svar :)

Syns det er for dårlig at voksne får lov til å være hjemme i 3 dager, men ikke barna. 🙄La barnet være hjemme til det er frisk. Heldighvis for dere er det fredag i morgen, så får barnet bli frisk i løpet av helga. 

Anonymkode: 9e332...439

Annonse

Takk for svar dere. Men behøver jo ikke å svare så krass, har ikke akkurat mishandlet ungen da. Er vel ikke en konkuranse om å ha flest dager akkurat. Jeg har hatt feber i 3 dager, hun har ikke hatt feber i dag, derfor jeg spør. 

Hi

Se det an til i morgen du. Det er jo ikke rakettforskning at et barn også kan bli smittet når du har vært syk, så arbeidsgiver blir neppe overrasket om du må ta en sykt barn dag.

Og dere som mener det er dårlig gjort at en voksen får tre dager og et barn bare to, hvor dumme går det an å bli? For det første så blir barn gjerne ikke så syke og utslåtte som voksne, og for det andre så er det reel sykdom som er relevant. Ikke rettferdighet.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Tenk litt over om du syns barnet ditt eller jobben er viktigst…. Så finner du svaret

Anonymkode: 00f5b...94c

Selvfølgelig barnet. Men hun er ikke så dårlig.

Hi

Mammapolitiet koser seg i tråden her, ser jeg:

Send barnet på skolen hvis hen er feberfri og i grei form. Dersom man skal være hjemme en ekstra dag hver gang en selv eller barnet HAR VÆRT (ikke lenger ER) sykt, blir det jo helt tullete. I tillegg gir man barnet dårlige holdninger. 
Dersom feber eller du er usikker i morgen - så blir barnet hjemme. 

Lykke til! 

Anonymkode: bc59c...7d6

Jeg mener også se det litt an på formen.
Synes også det er en forskjell på skole og bhgbarn.      I bhg er det et helt annet tempo og mye mere støy,så der var jeg mere nøye på og ta en ekstra dag hjemme.      

God bedring i heimen😊 

Anonymkode: 30e7c...418

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Mammapolitiet koser seg i tråden her, ser jeg:

Send barnet på skolen hvis hen er feberfri og i grei form. Dersom man skal være hjemme en ekstra dag hver gang en selv eller barnet HAR VÆRT (ikke lenger ER) sykt, blir det jo helt tullete. I tillegg gir man barnet dårlige holdninger. 
Dersom feber eller du er usikker i morgen - så blir barnet hjemme. 

Lykke til! 

Anonymkode: bc59c...7d6

Er barnet slapp eller pjusk så er det jo fortsatt syk. 
Er barnet fortsatt pjusk eller slapp hadde jeg ikke sendt. Ved å la barnet være hjemme i dag får barnet også helgen å komme dere på før mandag. Sender man for tidlig kan det blusse opp igjen og barnet bli mer langvarig syk. 

Små barn får ikke dårlige holdninger av å få være hjemme neste dag om de fortsatt er slapp og pjusk på kvelden selv om det viser seg at de kvikner til utover neste dagen. 
Det er en langt større utfordring for barnehager at foreldre sender syke barn i barnehagen fordi de skal i møter på jobb. Det er ikke bra for barnet eller de andre barna som utsettes for smitte. Det hadde vært mye mindre smitte i barnehagene og bruk av sykt-barn dager om barn ble holdt hjemme slik de skulle med omgangssyke og annen sykdom.

Anonymkode: de7fc...d05

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

6 åringen har vært hjemme i går og i dag pga feber og kroppsverk. Hele familien har hatt det og jeg var selv syk mandag til onsdag denne ujen. Mannen var hjemme med henne i dag. Hun hadde ikke feber nå i kveld, men er slapp og pjusk. Mannen kan ikke være hjemme i morgen og jeg føler veldig på det siden jeg har vært hjemme 3 dager selv.

Hadde du sendt?

Jeg ville ikke sendt nei. At hun ikke har feber på kvelden, betyr ikke at hun er ferdig med sykdommen. Slapp og pjusk betyr IKKE at hun er frisk. Skjønner ikke at det er et tema å sende henne på skolen. Håper hun er hjemme i dag. 

Anonymkode: e866e...852

Godt å høre :)

Jeg sender aldri barn som legger seg pjuske, på skolen/barnehage dagen etter. Kjipt å være så mye borte fra jobb, men sånn er det jo bare. God bedring og god helg!

Anonymkode: dd3e9...264

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Takk for svar dere. Men behøver jo ikke å svare så krass, har ikke akkurat mishandlet ungen da. Er vel ikke en konkuranse om å ha flest dager akkurat. Jeg har hatt feber i 3 dager, hun har ikke hatt feber i dag, derfor jeg spør. 

Hi

Det sier litt når det at du "føler litt på det at du har vært hjemme tre dager allerede" gjør at du vurderer å sende en åpenbart syk unge på skolen. Pjusk etter feber er ikke frisk.

Anonymkode: f3d4a...6eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...