Gå til innhold

Rød urin og utslett..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min hadde covid forrige uke. Han har vert på skolen denne uken. Hosten sitter i og liten matlyst. I dag kom han og fortalte meg at urinen var rød. I tillegg har han fått et utslett på innsiden av låret. 
Tenkte han kanskje hadde drukket litt lite. Virket nesten som det var litt blod i urinen når jeg såg i toalettet nå. Ikke noe vondt ellers.

Skal selvsagt ta kontakt med legen imorgen. Er det noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: e89db...4ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde drøfta det med legevakt nå jeg.. 

Anonymkode: 00d2e...fa7

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Tror jeg hadde drøfta det med legevakt nå jeg.. 

Ja, vurderer å ta en telefon. Tenkte mulig  urinveisinfeksjon, men da har man vel vondt? 

Skrevet

Hmmmm. Min datter hadde forkjølelse for 14 dager siden. Tok ikke test siden hun er livredd test. Hun hadde blod i urinen og uvi ble påvist uken etter det. Fikk antibiotika og ble bra igjen. Men nå har det startet opp med magesmerter og det er usikkerhet om det kommer fra nyrer eller tarm. Venter på svar på dyrking av urinprøve. Merkelig det med blodet fordi på morgenen var hun i fin form. Fire timer senere var det en blodstripe i do hver gang hun tisset. Legen syntes også det var mye til å ha brutt ut to timer før vi kom til han. 

Anonymkode: 757ad...748

Skrevet
17 minutes ago, Anonym bruker said:

Ja, vurderer å ta en telefon. Tenkte mulig  urinveisinfeksjon, men da har man vel vondt? 

Det er nokså vanskelig å få uvi som gutt.. Ring og forhør deg 

Skrevet

Ring legevakta i kveld. Covid kan gi div. nyreproblemer, noen krever tidlig behandling.

Du spør om smerter ved urinveisinfeksjon - for flere år siden fikk jeg uvi og nyrebekkenbetennelse, helt uten symptomer på uvi. Fikk etterhvert smerter i ryggen etterhvert, men de ga seg da jeg ble virkelig syk. Jeg visste når jeg måtte ha fått uvi'en, så jeg gikk et par uker helt uten symptomer, før jeg fikk vondt i ryggen. Men fra jeg fikk feber hadde jeg ingen smerter. Så det er ikke alle som har de klassiske tegnene.

Men nylig covid-sykdom og nå blod i urin og utslett betyr at du bør kontakte legevakten i kveld! Spesielt siden barn kan ha raskere forløp på noen sykdommer enn hva voksne har.

Anonymkode: bcae6...e2d

Skrevet

Blod i urinen betyr vel at en evt uvi har gått til nyrene?

Jeg ville ringt legevakt og hørt, for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 5720e...787

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Blod i urinen betyr vel at en evt uvi har gått til nyrene?

Jeg ville ringt legevakt og hørt, for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 5720e...787

Nei. Lyst blod er nedre urinveier, mørkt blod er nyrene. Da vi var hos legen var han veldig bestemt på det med min datter. 

Anonymkode: 757ad...748

Skrevet

Hvordan går det? 

Anonymkode: 1fdc2...18f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan går det? 

Han er blitt innlagt for å få en grundig sjekk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så bra. God bedring ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så bra de tar det på alvor og at de sjekker ham grundig!

God bedring til gutten din og klem til deg ❤️

Anonymkode: bcae6...e2d

Skrevet

Håper det går bra med gutten din ❤️

Anonymkode: 477b9...2f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...