Gå til innhold

Hva spiser dere på julaften?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Kjøttdeig og spagetti .

Resten av gjengen eter pinnekjøtt ,kjøttpølse, poteter og kolerabistappe

Anonymkode: a704e...669

Det hørtes ganske barnslig ut i mine ører.

Jeg også liker kjøttdeig og pasta og er ikke glad i julemat, men tradisjon er tradisjon, og da tar jeg heller litt kålrabistappe (som jeg får i meg tross alt) med en bitteliten pinnekjøttbit ved siden av, enn å sitte som en fjortis med egen mat.

Minner meg om da min svigersøster på død og liv skulle ha nugatti på første juledagsfrokosten når vi hadde masse slags godt pålegg.

Anonymkode: 55d63...030

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Jeg også liker kjøttdeig og pasta og er ikke glad i julemat, men tradisjon er tradisjon, og da tar jeg heller litt kålrabistappe (som jeg får i meg tross alt) med en bitteliten pinnekjøttbit ved siden av, enn å sitte som en fjortis med egen mat.

Minner meg om da min svigersøster på død og liv skulle ha nugatti på første juledagsfrokosten når vi hadde masse slags godt pålegg.

Vi har alltid Nugatti fremme sammen med roastbiff, egg, røkelaks, sylte og alskens andre godbiter til frokosten 1. juledag. Det finnes både barn og voksne som ser på det som det beste pålegget og noen unner seg det kun når det er spesielle høytider. Da skal ikke jeg være en festbrems!

Ville ALDRI servert spaghetti på julaften altså. Men sjokoladepålegg til et bord med 15 forskjellige påleggstyper? Absolutt.

Anonymkode: 1d01e...716

Ribbe med ertestuing, surkål, medisterkaker, poteter og pølse

Pinnekjøtt med det samme tilbehøret pluss kålrabistappe

Dessert riskrem med solbærsaus, is med varme bær og karamellpudding 

Anonymkode: f3673...d11

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ribbe med ertestuing, surkål, medisterkaker, poteter og pølse

Pinnekjøtt med det samme tilbehøret pluss kålrabistappe

Dessert riskrem med solbærsaus, is med varme bær og karamellpudding 

Og noen torsketunger til pescotarianeren

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Barnslig ? Ok 🙂då er eg barnslig då 😅 eg har sotte nokon julafter og prøvd å ete det dei andre eter når me har vore vekke på besøk men klare ikkje få det ned og er er lei av å være sulten på julafta. 

Altid ete spagetti og kjøttsaus  fra eg var liten og fram til no i 40 årene . Gleder meg til det og synst det smaker ekstra godt på julafta . 

Den slekta me no eventuelt feire jul med ,veit at eg har med meg min egen mat om vi skal være hos dei på julafta .så ingen problem. 

Alle barna mine eter pinnekjøtt med tilbehør så det er heller ikkje noko problem. 

Annonse

Spiser det som faller meg inn. Ifjor satt jeg med en hel kylling uten tilbehør. Eller tilbehøret var mye alkohol. Satt å drakk meg full mens jeg så på tv. Noe jeg egentlig gjør hver dag. Julaften er ikke noe annerledes enn andre dager for meg. 

Anonymkode: caca4...b61

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Spiser det som faller meg inn. Ifjor satt jeg med en hel kylling uten tilbehør. Eller tilbehøret var mye alkohol. Satt å drakk meg full mens jeg så på tv. Noe jeg egentlig gjør hver dag. Julaften er ikke noe annerledes enn andre dager for meg. 

Det er et valg du gjør.

sug lut skrev (14 minutter siden):

Det er et valg du gjør.

Det er slik jeg kommer meg gjennom dagene etter jeg mistet familien min. Men det er en diskusjon jeg ikke orker å ta med deg eller noen andre her. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er slik jeg kommer meg gjennom dagene etter jeg mistet familien min. Men det er en diskusjon jeg ikke orker å ta med deg eller noen andre her. 

Hva tror du de hadde tenkt om den personen du har blitt?

Anonymkode: bd9fb...018

Det varierer en del. Mannen min er fra England og er ikke begeistret for norsk julemat, og jeg klarer meg også fint uten. Er vi sammen med min familie blir det ribbe og pølse, er det bare oss blir det noe annet. Vi har prøvd and, og det var godt, ellers har vi til og med brukt kylling, da helstekt og med stuffing. (Vi er ikke mange nok til en hel kalkun.)

Til dessert vil jeg helst ha multekrem, men det er jeg alene om, så da blir det riskrem som kompromiss. Vi spiser også massevis av sånne "mince pies" hele jula. Hjemmelagde, de er mye bedre enn de man får kjøpt i butikker i England. 

Anonymkode: 14397...2e7

Annonse

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

❤️

Anonymkode: 56f55...365

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Jeg håper du får hjelp en dag og noen som står gjennom den dagen sammen med deg ❤️ 

Anonymkode: 4238f...af8

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Vi har alltid Nugatti fremme sammen med roastbiff, egg, røkelaks, sylte og alskens andre godbiter til frokosten 1. juledag. Det finnes både barn og voksne som ser på det som det beste pålegget og noen unner seg det kun når det er spesielle høytider. Da skal ikke jeg være en festbrems!

Ville ALDRI servert spaghetti på julaften altså. Men sjokoladepålegg til et bord med 15 forskjellige påleggstyper? Absolutt.

Anonymkode: 1d01e...716

Husker bestemor begynte å koke makaroni på julaften, for det var det aller beste i hele verden synes lillebroren min.

Tradisjonell middag med ribbe, og da makaroni som et ekstra tilbehør. Hun fortsatte med det resten av livet, alltid makaroni på julaften, uansett om broren min var der eller ikke, og selv om han ble voksen ;)

Anonymkode: e83c3...b91

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Barnslig ? Ok 🙂då er eg barnslig då 😅 eg har sotte nokon julafter og prøvd å ete det dei andre eter når me har vore vekke på besøk men klare ikkje få det ned og er er lei av å være sulten på julafta. 

Altid ete spagetti og kjøttsaus  fra eg var liten og fram til no i 40 årene . Gleder meg til det og synst det smaker ekstra godt på julafta . 

Den slekta me no eventuelt feire jul med ,veit at eg har med meg min egen mat om vi skal være hos dei på julafta .så ingen problem. 

Alle barna mine eter pinnekjøtt med tilbehør så det er heller ikkje noko problem. 

Kult at du står inne for det :) Tar tilbake at det var barnslig, du gjør som du vil, selvsagt :)

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Faren min ble også alkoholiker etter at moren min døde. Som bare gjorde alt mye verre for oss andre. Han hadde det forferdelig og prøvde ikke å gjøre noe med situasjonen sin og nektet å ta imot hjelp. To år etterpå døde han, tidlig i sekstiårene.

Han skjønte ikke at for meg og de små barna mine var det mye verre å miste begge to enn bare én.

Uansett om du har mistet hele familien din, tror du de hadde ønsket at du hadde drukket deg full hver kveld? Jeg håper du forstår at det ikke kan fortsette sånn, det er langsomt selvmord. Og ikke en måte å takle ting. Håper du klarer det faren min ikke klarte, og ber om hjelp

Jeg er vokst opp med kalkun med fruktsalat til dessert, og fortsatt er det min favoritt. Men i voksen alder bytter vi søsknene på å ha julaften, så da er det gjerne ribbe med tilbehør eller pinnekjøtt. Godt det også.

Klem til alle som trenger det  ❤️

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Uansett om du har mistet hele familien din, tror du de hadde ønsket at du hadde drukket deg full hver kveld? 

Du synes ikke det er litt for mye forlang at mennesker skal leve livene på den måten døde personer hadde ønsket…?

Anonymkode: 7b22e...02f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...