Gå til innhold

Brukt energi for ingenting!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du burde spurt først, eller i det minste gitt beskjed. Nå er hun så stor at du tråkker på integriteten hennes når du går inn der og rydder uten lov. Hente skittentøy er greit nok, men ikke at du rydder og kaster ting uten lov.

Jeg har forøvrig en 13-åring som er helt lik, men hun har ADHD og dermed en grunn til at hun ikke klarer å holde orden selv. Hun sier også at hun heller vil ha rot og at hun har et system, men da forklarer jeg henne om hygiene, støv, orden utenfor gir orden innenfor osv. Hun liker det ikke, men godtar at jeg hjelper henne innimellom. Og for ordens skyld, jeg har to på 15 og 18 år også som begge har hatt helt normalt rotete rom, men også klart å rydde og holde rent der selv, så det er ikke manglende oppdragelse at vi fortsatt må hjelpe yngste.

Anonymkode: 43563...397

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville du likt det om moren din låste seg inn og ryddet og vasket ditt soverom, uten å snakket med deg først.

Anonymkode: 39b11...d9a

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Jeg har ME og idag fant jeg ut at nå må det ryddes på rommet til 15 åringen! Jeg har brukt minst 3 timer og er helt ødelagt. Hun var ikke hjemme men på trening og jeg benyttet sjangsen. Hun var drit forbanna på meg for at jeg hadde rørt tingene hennes! Jeg har brettet og ryddet klær og sortert rent og skittent. Jeg dro frem ting fra senga og kastet søppel. Støvsuget osv. jeg kjenner jeg blir forbanna og såret. Hun har aldri klart å holde rommet sitt ryddig.. alltid totalt kaos. Og hun mente at hun hadde system.. jada.. hun har så mye ting og klarer ikke kaste. Hun trives ikke når det er ryddig sier hun. Jeg måtte gå opp etterpå på badet og gråte. Føler meg så hjelpesløs og prøver bare å hjelpe. Nei jeg gikk ikke gjennom ting i skuffer osv for det er privat. Men når det ligger søppel, tomme flasker og tallerker under senga så kan jeg ikke akseptere dette. Hun har rydde dag hver fredag med støvsuging osv. men hun får det ikke til. Min samboer er ikke far til barnet og han sier nå at han har gitt henne opp. 
gjor jeg noe gale?

Anonymkode: 61da4...5c7

Man gjør bare ikke sånt? Over en viss alder er rommene til barna private. Det du burde gjort er å bedt henne vennlig men bestemt om å rydde. Evt lage en avtale at som minimum må skittentøy og oppvask ut daglig, og vask og rydding regelmessig. 

Anonymkode: 71a74...92f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...