Anonym bruker Skrevet 8. november 2022 #1 Skrevet 8. november 2022 Hva gjør man dersom man blir syk, ikke er syk nok til å få sykemelding og ikke har mulighet til egenmelding? Er ekstremt tung i hodet, vondt i halsen, hoster og er generelt snydens forkjølet og kunne tenke meg en dag i sengen for å prøve å bli frisk. Anonymkode: 9e577...f40
Anonym bruker Skrevet 8. november 2022 #2 Skrevet 8. november 2022 Hvorfor kan du ikke bruke egenmelding? Anonymkode: c307e...609
Anonym bruker Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Du får jo sykmelding. Hvorfor skulle du ikke få det? Anonymkode: d9c07...e3d
Anonym bruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 Hvis du ikke er syk nok til sykmelding må du gå på jobb og gjøre jobben din. Anonymkode: eb909...7fb
Anonym bruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor kan du ikke bruke egenmelding? Anonymkode: c307e...609 Fordi jeg bare har vært ansatt der i 7 uker, og man må være ansatt i 2 måneder før man har rett på egenmelding HI Anonymkode: 9e577...f40
Anonym bruker Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Du får jo sykmelding. Hvorfor skulle du ikke få det? Anonymkode: d9c07...e3d Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvis du ikke er syk nok til sykmelding må du gå på jobb og gjøre jobben din. Anonymkode: eb909...7fb Man får vel ikke ikke sykemelding for en vanlig forkjølelse selv om man ikke føler seg i stand til å jobbe? HI Anonymkode: 9e577...f40
Anonym bruker Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 Jo, du får sykemelding om du ikke har krav på egenmelding. Tror det holder å ha jobbet i 4 uker for å ha krav på sykepenger. Anonymkode: dbd6a...ad4
Anonym bruker Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jo, du får sykemelding om du ikke har krav på egenmelding. Tror det holder å ha jobbet i 4 uker for å ha krav på sykepenger. Anonymkode: dbd6a...ad4 Takk, da ser jeg an formen i morgen tidlig, og ser hva jeg gjør. Nå skal jeg gå å legge meg HI Anonymkode: 9e577...f40
Anonym bruker Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 Ingen problem å få sykemelding for det når du ikke kan bruke egenmelding. Jeg ordnet sykemelding for datteren min nå når hun hadde covid og var i elendig form, fordi arbeidsplassen ikke godtar egenmelding. Anonymkode: 235b5...56c
Anonym bruker Skrevet 8. november 2022 #10 Skrevet 8. november 2022 Jeg er nyansatt og hos oss kan vi bruke egenmld, men vi får ikke betalt for egenmld før etter 2 mnd eller noe slikt. Trodde dette var vanlig overalt. Anonymkode: f9060...51e
Anonym bruker Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva gjør man dersom man blir syk, ikke er syk nok til å få sykemelding og ikke har mulighet til egenmelding? Er ekstremt tung i hodet, vondt i halsen, hoster og er generelt snydens forkjølet og kunne tenke meg en dag i sengen for å prøve å bli frisk. Anonymkode: 9e577...f40 Vi andre tar en paracet, en c-vitamintablett og går på jobb med halstabletter og nesespray i lomma. Det gjelder også om vi har egenmeldingsdager. Anonymkode: 6d6ea...a83
Anonym bruker Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ingen problem å få sykemelding for det når du ikke kan bruke egenmelding. Jeg ordnet sykemelding for datteren min nå når hun hadde covid og var i elendig form, fordi arbeidsplassen ikke godtar egenmelding. Anonymkode: 235b5...56c En arbeidsplass har ikke på generelt grunnlag lov til å nekte folk å bruke egenmelding Anonymkode: 37371...e83
Hagla Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi andre tar en paracet, en c-vitamintablett og går på jobb med halstabletter og nesespray i lomma. Det gjelder også om vi har egenmeldingsdager. Anonymkode: 6d6ea...a83 Kommer vel helt an på hva slags jobb en har....funker sikkert fint på kontorjobb 😊, men kan tenke meg veldig mange andre yrker hvor det å være pottetett av forkjølelse ikke funker så godt 😉
Anonym bruker Skrevet 9. november 2022 #14 Skrevet 9. november 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Vi andre tar en paracet, en c-vitamintablett og går på jobb med halstabletter og nesespray i lomma. Det gjelder også om vi har egenmeldingsdager. Anonymkode: 6d6ea...a83 Det kommer da helt an på hvor dårlig man føler seg. Du får ingen medalje for å ikke være hjemme når du er syk. Det jeg skrev, potte tett i hodet var etter paracett. Fra arbeidsgiver sin side er det faktisk bedre å ta en dag eller 2 hjemme enn at man presser seg og ender opp med å hangle i 2 uker med redusert kapasitet. Samtidig som man ikke smitter sine kollegaer. Forresten, etter en god natts søvn er jeg mye bedre og på jobb. HI Anonymkode: 9e577...f40
Anonym bruker Skrevet 9. november 2022 #15 Skrevet 9. november 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): En arbeidsplass har ikke på generelt grunnlag lov til å nekte folk å bruke egenmelding Anonymkode: 37371...e83 Det er mye den arbeidsplassen ikke har lov til, som de likevel gjør. Anonymkode: 235b5...56c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2022 #16 Skrevet 9. november 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Vi andre tar en paracet, en c-vitamintablett og går på jobb med halstabletter og nesespray i lomma. Det gjelder også om vi har egenmeldingsdager. Anonymkode: 6d6ea...a83 Og smitter alle de andre kollegaene. Og sutrer over høyt sykefravær. Anonymkode: dc21d...3f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå