Gå til innhold

Kake til ettermiddagskaffen

("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken kake hadde du likt å få servert til en helt vanlig ettermiddagskaffe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokoladekake😍

Anonymkode: 9dd23...61f

Skrevet

Pavlova, krydderkake, gulrotkake, oreokake, sjokoladekake, hvilken som helst kake. 😁

Anonymkode: 95eab...3ff

Skrevet

Ostekake også

Anonymkode: 9dd23...61f

Skrevet

Hvilken som helst kake som du er god til å bake.

Anonymkode: b8f8a...1d7

Skrevet

Helst ingen kake

Skrevet

Brownie 😍

Anonymkode: 4ac5a...80a

Skrevet

Jeg liker det meste av kaker jeg ;)

Men er kanskje spesielt glad i "gæmliskaker" som fyrstekake, og alt av kaker med mandler og mandelfyll. En kringle med makronfyll er deilig.

Liker ogå wienerbrød, særlig med aprikossyltetøy i. Veldig enkelt å slenge sammen til en ettermiddagskaffe. Bare kjøp frossen butterdeig, kutt platene i to og ha en ss syltetøy i midten og stek. Litt melis på før servering og du har de perfekte kaffekaker. Har laget mange ganger og folk blir så imponert over "hjemmebakte" wienerbrød. Oppskrift med vaniljekrem, men jeg liker aprikossyltetøy best. 

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/enkle-wienerbrod-med-vaniljekrem

Anonymkode: 7d6e2...2fa

Skrevet

Gjærbakst, gjerne kanelboller

Anonymkode: 93fb5...397

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Gjærbakst, gjerne kanelboller

Anonymkode: 93fb5...397

Signerer! 

Skrevet

Jeg har lagd sarah bernard i langpanne foreløpig og en saftig gulrotkake. Skal ha kaker til 4 dager så må ha 4 ulike sorter😊

Jeg baker alt men greit å høre hva folk liker. Gjærbakst er en favoritt her men kakene må kunne stå noen dager pga jeg reiser bort🙈

Takk for tips her😊

Skrevet
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge skrev (12 minutter siden):

Jeg har lagd sarah bernard i langpanne foreløpig og en saftig gulrotkake. Skal ha kaker til 4 dager så må ha 4 ulike sorter😊

Jeg baker alt men greit å høre hva folk liker. Gjærbakst er en favoritt her men kakene må kunne stå noen dager pga jeg reiser bort🙈

Takk for tips her😊

Om den skal stå noen dager er sjokoladekake perfekt.

Denne har vi laget flere ganger til forskjellige anledninger, og får alltid mye skryt for den.

Jeg personlig er ikke så glad i så mye sjokolade, men mange gjør jo det (mannen min elsker denne kaken)

https://www.nrk.no/mat/kladdkake-med-sjokoladeglasur-1.14225630

Anonymkode: 7d6e2...2fa

Skrevet

Jeg er veldig glad i gjærbakst. Ellers sitronterte med marengs, key lime pie, brownies, gulrotkake, pavlova, vafler, lefser, banankake med sjokolade, amerikansk/tysk ostekake, snickerskake.

Anonymkode: 8cf8a...651

Skrevet

En kake til kaffen synes jeg skal være enkel, det skal ikke være en dessertkake. En formkake-sitronkake, gjærbakst, eplekake, fyrstekandidat eller vafler er passe. Nå kan ikke jeg fordra oreokake uansett, men jeg synes ikke det passer til vanlig ettermiddagskaffe. Heller ikke pavlova, paier med marengs eller slike dessertkaker. 

Anonymkode: af38a...0a4

Skrevet

Jeg elsker kake og gjærbakst, og hadde blitt glad for alt :)

Men skal man gjøre meg ekstra glad, server noe som ikke er så vanlig, noe jeg muligens ikke har smakt før, overrask meg og helst ikke alt for søt

Anonymkode: 595f4...ac8

Skrevet

Suksesskake faller alltid i smak og kan stå lenge. Korintkake er godt og uvanlig - kan også stå lenge.  Sting sjokoladekake kan også stå i 4 dager men da må du fylle den med varmt fyll og ikke følge oppskriften til punkt og prikke. Det er dessuten mange varianter av den. Send meg gjerne PM dersom du vil ha mer konkrete svar hva gjelder denne siste.

Og så har du jo toppen av det hele: kransekake, den kan jo også fryses.

Skrevet

Helst ingen! Etter middag vil jeg gjerne ha kaffe, og bare kaffe. 

Anonymkode: 06e29...2da

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Helst ingen! Etter middag vil jeg gjerne ha kaffe, og bare kaffe. 

Anonymkode: 06e29...2da

😆 

Skrevet

Gjærbakst! Kanelboller, kardemommesnurrer, hvetekringle.... 

Skrevet

Mange gode forslag her😊  tusen takk for god hjelp

Gjærbakst utgår pga jeg foretrekker den rykende fersk men ellers fikk jeg mange gode innspill😊

Jeg skjønner at ikke alle liker kake til kaffen men da får de som ikke vil ha la være å ta😉  så enkelt og greit😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...