Gå til innhold

Oh lord. Flere som har på grensen til evneveike kollegaer?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Det blir skrevet avvik temmelig ofte og nå ser det ut som det muligens snart skjer noe fra ledelsens side. Etter en del av oss har sagt at om ikke noe blir gjort bypasser vi leder og går høyere opp i systemet. Når politekerne sier de trenger flere hender i helsevesenet, så grøsser jeg nesten. Ja vi trenger flere hender men de MÅ være kvalifiserte for jobben. Går ikke bare å putte inn mange ufaglærte. 

Anonymkode: f78c8...997

True that! 

Anonymkode: 171d8...523

Fortsetter under...

Fikk med meg en assistent på nattevakt i hjemmesykepleien, denne skjønte ikke en gang hvordan man låste opp mobilen og ringte 113. Tenkte hun i det minste kunne gjøre det hvis noe akutt skjedde. Følte jeg var støttekontakt i tillegg til alle de andre oppgavene jeg måtte ha kontroll på, dama pratet på inn-og utpust. Etter seks vakter uten bedring sa jeg ifra til sjefen at kommer hun på flere vakter med meg går jeg hjem, en kollega hadde henne med bare en gang og nektet å gå flere vakter med henne.

Anonymkode: 74e59...f67

Har en medarbeider som vil gjøre minst mulig og som bruker mest mulig tid på det han gjør. Han vil egentlig ikke jobber der og søker åpent andre jobber, men får de ikke.  Dermed må jeg ta alt som han ikke gjør, eller ikke rekker. Men det skikkelig gøyale er at jeg tjener max 3/4 av hans lønn. Herlig.  

Anonymkode: d9ac9...037

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Velkommen til Blindern. Vi har dem her og. Skal love deg at det ikke er erfaring eller utdannelse det skorter på... dette er velutdannete, faglig potente mennesker som likevel ikke fungerer særskilt godt, for å si det forsiktig.

Anonymkode: b1aa4...4d3

Uff da! Har studert på Blindern for øvrig - var jo en og annen skrue der 😸

Anonymkode: f14e5...d08

Himmel og hav skrev (På 8.11.2022 den 22.49):

Å, jada. Jeg var inne hos en kollega her en dag for han hadde problemer med mailprogrammet. Mens jeg hjalp han skjønte jeg hvorfor han alltid må hentes til møter han skulle ha vært på og aldri har fått med seg noen ting av informasjon som sendes ut og selvfølgelig heller ikke forholder seg til endringer i rutiner ol. Han hadde nemlig flere tusen uleste mail i innboksen og har antagelig ikke åpnet en eneste mail eller svart på en eneste møteinnkalling på flere år. Jeg sa, med glimt i øyet, at du må jo lese mailene du får. Da svarte han at det aldri var noe som angikk han uansett, så det hadde han sluttet med for lenge siden. Tenk å være så lite interessert i å gjøre en god jobb at du ikke engang gidder å sjekke mail? Jeg teller dagene til han går av med pensjon om noen år. Jeg klikker nemlig kun i enerom. Så utad er jeg pedagogisk, tålmodig og grei og så går jeg på kontoret og river meg i håret. 

Det er imponerende at det ikke rakna for deg foran han! NM i tålmodighet vinner du! 😅

Anonym bruker skrev (På 9.11.2022 den 10.41):

Ja, men den skjønner jeg. Hun gjør jobben sin og til forventet frist, og så skal kollegaer komme flere dager før og begynne å mase? Ukultur.

Anonymkode: 9f729...a68

Enig. Og hvorfor ikke isteden tilby hjelp til de kollegaene som lemper det de ikke har rukket over på henne? 

Anonymkode: 335ed...bac

Annonse

Aaargh!

Jobber på skole, og har ei assistent på trinnet som mener at gråtende barn skal stenges inne på et rom til de skjerper seg (hun skryter av at hun gjør dette med egen sønn). Skryter konstant av seg selv og egen familie til elevene våre. Totalt uinteressante og irrelevante ting, men dama er ekstremt opphengt i å fortelle mest mulig om livet sitt, og tar ingen hint om at folk ikke gidder å høre. Hver gang hun åpner munnen sin, tenker jeg ‘hva i huleste helvete er det hun legger ut om nå, da?’ og jeg ser at elevene mine tenker det samme. Hun flirer høyt midt i stille arbeidstid i klasserommet, og er streng og sur og kjefter på elevene uten at det i det hele tatt er nødvendig. 

Og ja, ledelsen vet at hun er sånn, og flytter litt rundt på henne, men å bli kvitt henne har de ikke fått til.

Anonymkode: 4a7c2...35e

Hadde en gang en eldre kollega på samme nivå stillingsmessig somjeg skille ha opplæring på fordi hun ikke fungerte der hun var og isteden skulle få bidra noe på mitt fagområde. Hun ville ikke sitte med meg og gå en innføring for dette var jo så enkelt at hun sikkert vil klare det av seg selv. Og når jeg ba henne om å feks gjennomgå og klargjøre noen dokumenter eller feilsøke i datasystemet (som hun ikke ville ha opplæring på fordi det var då enkelt) svarte hun at det fikk jeg gjøre selv, for hun var ikke sekretærer min. Gud bedre. 

Anonymkode: 335ed...bac

Huff ja. De evner ikke å lese avdelingens prosedyrer, langt mindre følge dem. Mye enklere å ringe noen andre slik at de slipper og stå ansvarlig for egne avgjørelser, og slipper ansvar. 

Anonymkode: 08934...d26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...