Gå til innhold

Mye skriving på høyskoleemne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar et høyskoleemne på 15 stp. Før eksamen har vi en obligatorisk innlevering som må være på mellom 4.000 og 10.000 ord og en liten oppgave på ca 1500 ord. i tillegg må vi gi 4 skriftlife tilvakemeldinger på andres oppgaver. Selve eksamensoppgaven skal være på mellom 5.000 og 15.000 ord.

Er ikke det veldig mye skriving på 15 stp?

Anonymkode: e2750...3ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres mye ut ja. Jeg tar også ett høyskolestudiet og i høst har vi hatt 1 innlevering på 800 ord og gitt tilbakemelding på 2 medstudenter og hatt 1 nettkurs som måtte godkjennes Har også 2 eksamener, 1 mutiple choice på 1 time og en 48 timers eksamen som skal være på 1500 ord. Dette er også fag med 15 stp. 

Anonymkode: d2d33...22f

Skrevet

Det hørtes vanvittig mye ut. Hvilket emne er dette? Vi har hatt én obligatorisk innlevering på 1800 ord og mindre i de fagene jeg tar, pluss 4 timers skriftlig skoleeksamen. Alle fagene er 7.5 studiepoeng.

Anonymkode: be41c...312

Skrevet

Vær glad for det, da har du antakelig lærekrefter som faktisk vil at dere skal lære noe også.

Anonymkode: 5bb5b...c7f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vær glad for det, da har du antakelig lærekrefter som faktisk vil at dere skal lære noe også.

Anonymkode: 5bb5b...c7f

Nja, jeg kan ikke si jeg lærer så mye på forelesninene og det hadde vært greit å få mer enn bare "godkjent" som komentar når man har skrevet nærmere 10.000 ord på en innlevering, men heg lærer jo av å skrive. Det gjør jo at jeg må jobbe med pensum på en annen måte enn om det bare var kortsvarsoppgaver.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det hørtes vanvittig mye ut. Hvilket emne er dette? Vi har hatt én obligatorisk innlevering på 1800 ord og mindre i de fagene jeg tar, pluss 4 timers skriftlig skoleeksamen. Alle fagene er 7.5 studiepoeng.

Anonymkode: be41c...312

GRESAF1000

Skrevet

På det 15stp emnet jeg holder på med nå (videreutdanning på masternivå, samlingsbasert studie 50%) så er kravet obligatorisk oppmøte på alle forelesninger (max 10t fravær), 50 timer praksis, en skriftlig gruppe-eksamensoppgave basert på forskningsprosjekt knyttet til praksis - 5000 ord, og en muntlig presentasjon. 

Om det er mye på ditt emne kommer vel litt an på hvilke andre krav som stilles, totalbelastningen. Men ja, det høres litt voldsomt ut. 

Anonymkode: eea65...1ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...