Gå til innhold

Strømstøtte. Nå skjønner jeg ikke stort 🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt 1378 kWh som gir en kostnad på kr 2336, mens strømstøtte er på kr 3230. Stort sett har støtten vært rundt 1/4 til 1/3 av strømregningen, men nå er støtten plutselig høyere enn selve strømregningen. 

For all del, klager ikke på noen kroner tilbake, men det kan da umulig være riktig? Hvordan ble oktober for dere? Bor på Østlandet, om det skulle ha noe å si. 

Anonymkode: d4842...9f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ikke riktig ut, med mindre du har en lav fastpris?

Anonymkode: 038ae...86e

Skrevet

3230 høres ut som regningen før strømstøtte

Skrevet

Joda, en periode for ca en måned siden fikk du betalt for å bruke strøm.

Skrevet
Mrs Remington skrev (7 minutter siden):

Joda, en periode for ca en måned siden fikk du betalt for å bruke strøm.

Men da var gjennomsnittsprisen mye høyere enn den var i oktober. Det skal ikke være mulig å få over 3000 i strømstøtte i oktober.

Skrevet

Tror du har misforstått regningen din på en eller annen måte. Med ditt forbruk skal strømstøtten din utgjøre ca 960 kr for oktober.

Anonymkode: b8cf0...c02

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tror du har misforstått regningen din på en eller annen måte. Med ditt forbruk skal strømstøtten din utgjøre ca 960 kr for oktober.

Det kan ca stemme med at 2336 er regningen du skal betale etter strømstøtten er trukket fra. Kr 3230 må være prisen før/uten strømstøtten.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er det jeg også kom frem til, 960. Men det stod 3200 i støtte, 2500 utbetalt etter nettleie osv. 

Må inn å sjekke en gang til, mistenker noe må henge igjen fra september her 🤔

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det høres ikke riktig ut, med mindre du har en lav fastpris?

Ingen fastpris. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det er det jeg også kom frem til, 960. Men det stod 3200 i støtte, 2500 utbetalt etter nettleie osv. 

Må inn å sjekke en gang til, mistenker noe må henge igjen fra september her 🤔

Feil funnet 😅 Vi skiftet bank nylig, derfor er september med da vi tydeligvis ikke fikk den utbetalt i oktober som normalt. Heng i systemet. 

Skrevet

Vi hadde et forbruk på 1160 kWh, og strømstøtte kom på ca 2400 kr. Det gir ca 1400 tilgode fra netteier, og faktura fra strømleverandør er på 1800. Så totalt 400 har strømmen kostet oss i oktober.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (8 minutter siden):

Vi hadde et forbruk på 1160 kWh, og strømstøtte kom på ca 2400 kr. Det gir ca 1400 tilgode fra netteier, og faktura fra strømleverandør er på 1800. Så totalt 400 har strømmen kostet oss i oktober.

Har dere fastpris?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har dere fastpris?

Nei, vi har spot.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (4 minutter siden):

Nei, vi har spot.

Da må strømstøtten har vært for mer enn bare oktober. Strømstøtten for oktober var på ca 69,5 øre/kWh. Med deres forbruk på 1160 kWh utgjør dette ca 800 kr.

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (19 minutter siden):

Men strømstøtta i NO2 er jo ikke mer enn rundt 70 øre kwh

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da må strømstøtten har vært for mer enn bare oktober. Strømstøtten for oktober var på ca 69,5 øre/kWh. Med deres forbruk på 1160 kWh utgjør dette ca 800 kr.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men strømstøtta i NO2 er jo ikke mer enn rundt 70 øre kwh

Det er helt korrekt🙈 Jeg ser nå at det er septemberfakturaen fra netteier jeg ser på😅 Den siste har ikke kommet enda🙈

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (55 minutter siden):

Det er helt korrekt🙈 Jeg ser nå at det er septemberfakturaen fra netteier jeg ser på😅 Den siste har ikke kommet enda🙈

Har dere lede? Vi fikk varsel om faktura via nettbank i går og her var det september som dukket opp, full forvirring 😅 I dag kom avregningen for oktober. 

For å gjøre det ekstra gøy å følge med har vi Tibber og da forskuddsbetalt halve oktober 😵💫

Skrevet

Nei, her er det VTK som leverer, og de er jo alltid trege til å sende ut faktura. Jeg burde jo skjønt at den ikke var tilgjengelig enda🙈

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (5 timer siden):

Nei, her er det VTK som leverer, og de er jo alltid trege til å sende ut faktura. Jeg burde jo skjønt at den ikke var tilgjengelig enda🙈

Det samme gjelder Agder Energi, går sikkert enda noen dager før den er klar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...