Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Vi skal bytte ut hele kjøkkenet og blir uten komfyr og stekeovn i 3 uker. Vi har en kokeplate, vannkoker, toastjern og vi kan kanskje låne en mikro. To voksne og to barn som skal ha middag. Jeg kjenner at fantasien min er litt begrenset så tips tas imot med takk til retter som kan lages i en kjele/ panne. Pølser, lapskaus, ostesmørbrød og Fjordland er allerede på lista, men vi kan ikke ha det hver dag. Anonymkode: c2136...c26
Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 Fårikål Chili con carne Taco Risgrøt Lapskaus Fiskesuppe Pasta med laks og fløte Risotto Anonymkode: efe6e...5ad
Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 Søk etter «one-pot»-oppskrifter. Masse fine oppskrifter, der du slenger alt i en gryte. Anonymkode: e97f2...aff
Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 søk på one-pot oppskrifter eller alt-i-ett-gryte quesadilla supper gryteretter wok pannekaker pytt i panne med speilegg stekt ris tacogryte hverdagsgryte med couscous til, den trenger bare å trekke i varmt vann fra vannkokeren https://detgladekjokken.no/oppskrift/hverdagsgryte-med-strimlet-svin/ Anonymkode: 58a3a...09b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 Takk for mange tips. Skal søke på one pot. Alt som trenger poteter eller ris ved siden av blir litt vanskelig i og med at jeg bare har en plate, men listen er betraaktelig lengre nå enn for litt siden. Anonymkode: c2136...c26
Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 Har du mulighet til å låne en gassgrill eller elektrisk grill åpner det seg for veldig mange flere muligheter. Vi brukte grillen og en kokeplate i 3 uker mens vi byttet kjøkken i vinter - funket fjell. Anonymkode: 51b38...079
Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Takk for mange tips. Skal søke på one pot. Alt som trenger poteter eller ris ved siden av blir litt vanskelig i og med at jeg bare har en plate, men listen er betraaktelig lengre nå enn for litt siden. Anonymkode: c2136...c26 I mange tilfeller kan du bare legge potetene på toppen av gryte og dampe dem. Bi gjør bestandig det både når vi har fårikål og pinnekjøtt. Anonymkode: efe6e...5ad
Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #9 Skrevet 7. november 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Takk for mange tips. Skal søke på one pot. Alt som trenger poteter eller ris ved siden av blir litt vanskelig i og med at jeg bare har en plate, men listen er betraaktelig lengre nå enn for litt siden. Anonymkode: c2136...c26 Poteter kan du lage i sengen! Du bare koker dem opp, siler av, pakker dem inn i en dyne og lar dem stå. Tar litt tid, men det funker. Søk på «dynepoterer» for mer detaljert beskrivelse. Anonymkode: e432c...a5e
Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #10 Skrevet 7. november 2022 Sånn kylling som dette spiste vi flere ganger da vi pusset opp kjøkkenet for litt siden. https://oda.com/no/products/27880-den-stolte-hane-kyllingfilet-stekt-og-skivet-solto/ Finnes med forskjellige krydder, og er på tilbud rett som det er, senest forrige uke. Gode i wraps, på brødskiva o.l. Ellers ble det en del Fjordland her. Det er litt dyr mat, men for en kort periode går det fint. Brødmiddager går også fint noen dager, kjøp et godt brød eller rundstykker og litt godt pålegg. Anonymkode: 8f754...871
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå