Gå til innhold

Tips til mat som kan lages uten mye utstyr.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bytte ut hele kjøkkenet og blir uten komfyr og stekeovn i 3 uker. Vi har en kokeplate, vannkoker, toastjern og vi kan kanskje låne en mikro. To voksne og to barn som skal ha middag. Jeg kjenner at fantasien min er litt begrenset så tips tas imot med takk til retter som kan lages i en kjele/ panne. Pølser, lapskaus, ostesmørbrød og Fjordland er allerede på lista, men vi kan ikke ha det hver dag. 

Anonymkode: c2136...c26

Skrevet

Omelett 

Anonymkode: 2f626...edf

Skrevet

Fårikål

Chili con carne

Taco

Risgrøt

Lapskaus

Fiskesuppe

Pasta med laks og fløte

Risotto

Anonymkode: efe6e...5ad

Skrevet

Søk etter «one-pot»-oppskrifter. Masse fine oppskrifter, der du slenger alt i en gryte. 

Anonymkode: e97f2...aff

Skrevet

Takk for mange tips. Skal søke på one pot. Alt som trenger poteter eller ris ved siden av blir litt vanskelig i og med at jeg bare har en plate, men listen er betraaktelig lengre nå enn for litt siden. 

Skrevet

Har du mulighet til å låne en gassgrill eller elektrisk grill åpner det seg for veldig mange flere muligheter. Vi brukte grillen og en kokeplate i 3 uker mens vi byttet kjøkken i vinter - funket fjell.

Anonymkode: 51b38...079

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Takk for mange tips. Skal søke på one pot. Alt som trenger poteter eller ris ved siden av blir litt vanskelig i og med at jeg bare har en plate, men listen er betraaktelig lengre nå enn for litt siden. 

I mange tilfeller kan du bare legge potetene på toppen av gryte og dampe dem. Bi gjør bestandig det både når vi har fårikål og pinnekjøtt.

Anonymkode: efe6e...5ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Poteter kan du lage i sengen! Du bare koker dem opp, siler av, pakker dem inn i en dyne og lar dem stå. Tar litt tid, men det funker. Søk på «dynepoterer» for mer detaljert beskrivelse. 

Anonymkode: e432c...a5e

Skrevet

Sånn kylling som dette spiste vi flere ganger da vi pusset opp kjøkkenet for litt siden.

https://oda.com/no/products/27880-den-stolte-hane-kyllingfilet-stekt-og-skivet-solto/

Finnes med forskjellige krydder, og er på tilbud rett som det er, senest forrige uke.

Gode i wraps, på brødskiva o.l.

Ellers ble det en del Fjordland her. Det er litt dyr mat, men for en kort periode går det fint. Brødmiddager går også fint noen dager, kjøp et godt brød eller rundstykker og litt godt pålegg.

Anonymkode: 8f754...871

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...