Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #1 Del Skrevet 7. november 2022 Jeg og barnefar har vært skilt fra minste var 1år. De senere årene har vi hatt 50/50 noe dom fungerer bra for barna. Dette med penger har alltid vært en konflikt med barnefar, så det er ikke noe nytt men det har eskalert etter at jeg arvet en mindre sum penger. Nå føler han nok at han ikke trenger å betale noe. Med betale mener jeg til klær, Sfo, idrett ol. Han er ikke intressert i å kjøpe vinterklær, sko, klær inne trenger de ikke, idrett mener han også barna ikke trenger. At jeg skal betale fordi det er jeg som ønsker at de deltar. Barna har selv valgt en idrett vær, men når de er hos far å far spør om de vil på trening får de velge. Sønnen velger da å game, datteren min velger enkelte ganger trening og andre ganger å være hjemme. For det sosiale og for fysisk aktivitet mener jeg idrett er viktig, en gang var også han enig Jeg mistet nylig en forelder å arvet noe penger. Etter dette virker det som om han mener alle regninger er mine. Gidder ikke svare på meldinger når jeg nevner vintersko, vinterjakker osv. avslår regninger på idretten, sier det er mitt valg selv om vi ble enige om det tidligere. Mener jeg handler for mye klær til barna, det gjør jeg ikke ettersom jeg er lavtlønnet selv. Far har mye privat gjeld til sin far, dette stammer fra forbrukslån å annen dritt. Han mener derfor han ikke har råd til å kjøpe så mye pga gammel gjeld. Sier han må forsørge sin nye familie også med mat (ny kjæreste med tre barn). Han kan derfor ikke bidra med utgifter til sine egne barn. Som sagt har vi 50/50 å nå er jeg lei . Kan jeg få barnebidrag via som dekker slike ting? Han vet jeg har arvet noe, mistenker at han vil utnytte dette ved å droppe å betale. Han skylder også penger for Sfo på ett av barna. Anonymkode: 7467a...a29 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435472-barnefar-nekter-%C3%A5-betale-for-barna-hva-n%C3%A5%F0%9F%92%A1/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #2 Del Skrevet 7. november 2022 Du kan søke bidrag via nav, men dersom dere tjener noenlunde likt så får du ikke noe. Dersom du tjener mer enn han må du betale han... Når man har 50/50 fordrer jo det at man har godt samarbeid, noe det ikke ser ut til at dere har. Jeg mener at dersom man ikke betaler/får bidrag så deler man likt på det barna trenger. Har du forsøkt å få han med til FVK? Anonymkode: b0df6...2e2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435472-barnefar-nekter-%C3%A5-betale-for-barna-hva-n%C3%A5%F0%9F%92%A1/#findComment-149866952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #3 Del Skrevet 7. november 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du kan søke bidrag via nav, men dersom dere tjener noenlunde likt så får du ikke noe. Dersom du tjener mer enn han må du betale han... Når man har 50/50 fordrer jo det at man har godt samarbeid, noe det ikke ser ut til at dere har. Jeg mener at dersom man ikke betaler/får bidrag så deler man likt på det barna trenger. Har du forsøkt å få han med til FVK? Anonymkode: b0df6...2e2 Jeg er uføre, 60%. Jobber 40% . Tjener lite i ett lavtlønnet yrke. Far har vel 500 000-600 000kr/år hvertfall. Vi har vært der og er på fvk. Foreløpig diskuterer vi dette med delt bosted på papiret ettersom dette er en muntlig avtale mellom oss. Det er fokuset på møtene nå å hvordan bedre samarbeidet. Det går jo ikke så bra.. hi Anonymkode: 7467a...a29 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435472-barnefar-nekter-%C3%A5-betale-for-barna-hva-n%C3%A5%F0%9F%92%A1/#findComment-149866955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #4 Del Skrevet 7. november 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg er uføre, 60%. Jobber 40% . Tjener lite i ett lavtlønnet yrke. Far har vel 500 000-600 000kr/år hvertfall. Vi har vært der og er på fvk. Foreløpig diskuterer vi dette med delt bosted på papiret ettersom dette er en muntlig avtale mellom oss. Det er fokuset på møtene nå å hvordan bedre samarbeidet. Det går jo ikke så bra.. hi Anonymkode: 7467a...a29 Nei, det høres jo ikke sånn ut Høres kanskje ikke ut som han er så villig til å gå med på noe heller, men dersom du tjener mye mindre enn han så ville jeg hvertfall sjekka med nav (kalkulator på nett) hva han skal betale, så kan du jo forelegge det til han... Anonymkode: b0df6...2e2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435472-barnefar-nekter-%C3%A5-betale-for-barna-hva-n%C3%A5%F0%9F%92%A1/#findComment-149866957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #5 Del Skrevet 7. november 2022 Jeg har vært gjennom nesten det samme. X’en mente at han jo forsørger barnet når det er der. Han har kjøt to t-skjortene og en 6pk med truser på fem år. Jeg er også 50% ufør, men flink til å prioritere. Han har masse gammel gjeld, aldri penger til noe, men pussig nok to biler og alltid vin og øl i skapet 😝 Jeg ble så lei at jeg sendte krav via nav. Han ble rasende og fortvilet, så jeg trakk kravet. Gikk 10 runder med meg selv før jeg innså at han er god til å spille på mine følelser. Så ba jeg om møte på fvk og på møtet ba jeg ham fortelle om vår økonomiske historie. En pussig, redigert versjon kom frem… Så fikk jeg lagt frem min side og begrunne hvorfor jeg mente det var riktig å beregne bidrag. Det var utrolig ubehagelig, men jeg fikk støtte av fvk og nå er saken til behandling hos nav. Kort ubehag fremfor fem nye år med frustrasjon! Hadde jeg kunnet skru tiden tilbake, ville jeg sendt inn krav for 5år siden. Det er jo bare tull at menn med dårlig økonomisk sans og gode talegaver eller trusler skal slippe å bidra til felles barn! Du klarer det! Lykke til! Anonymkode: f3a3f...dc7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435472-barnefar-nekter-%C3%A5-betale-for-barna-hva-n%C3%A5%F0%9F%92%A1/#findComment-149866974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå