Anonym bruker Skrevet 6. november 2022 #1 Skrevet 6. november 2022 Jeg har alltid slitt med overvekt, har tilogmed tatt slankeoperasjon. Nå er jeg gått opp i vekt igjen. Jeg vet at mye til dette er alkohol. Jeg drikker for mye. Ca 1 liter øl hver dag. Jeg klarer virkelig ikke å endre dette. Jeg er svært stresset for tiden. Har altfor masse på skuldrene mine 😢😢 jeg er mye ulykkelig og livet er tungt. Hvordan i huleste skal jeg nok en gang gå ned i vekt ? Anonymkode: d97e7...81f
Anonym bruker Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 Du har byttet bort én avhengighet med en annen! Ta kontakt med legen din i morgen, fortell ærlig hvordan du har det og hvor mye du har drukket og be om psykologhjelp til å nøste opp i hva som ligger bak. Søk hjelp, nøster du opp i hva som ligger bak alt, så går det lettere ❤️ Anonymkode: 1d046...ba9
Anonym bruker Skrevet 6. november 2022 #3 Skrevet 6. november 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du har byttet bort én avhengighet med en annen! Ta kontakt med legen din i morgen, fortell ærlig hvordan du har det og hvor mye du har drukket og be om psykologhjelp til å nøste opp i hva som ligger bak. Søk hjelp, nøster du opp i hva som ligger bak alt, så går det lettere ❤️ Anonymkode: 1d046...ba9 Hvilke avhengigheter tenker du på? Anonymkode: d97e7...81f
Anonym bruker Skrevet 6. november 2022 #4 Skrevet 6. november 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvilke avhengigheter tenker du på? Anonymkode: d97e7...81f Det er da velkjent at alkoholmisbruk er vanlig blant slankeopererte. Hun mener sikkert at mat er byttet ut med alkohol. google det, det er helt sant. Anonymkode: 68a2f...caa
Anonym bruker Skrevet 6. november 2022 #5 Skrevet 6. november 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Hvilke avhengigheter tenker du på? Anonymkode: d97e7...81f Som hun over skriver, mat er en klassisk avhengighet, samme er alkohol. Det er dessverre mange slankeopererte som har gjort som deg, byttet ut avhengigheten til mat med en annen type avhengighet. Det er fordi man ikke har tatt tak i årsaken som ligger bak problemene. Det som er positivt er at det er fullt mulig å gjøre noe med dette om du skaffer deg hjelp Så ring legen din i morgen, dette er en forholdsvis vanlig problemstilling etter slankeoperasjoner. Anonymkode: 1d046...ba9
Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 Hi her. Jeg har aldri vært avhengig av mat! Men har slitt psykisk med alkohol hele mitt voksne liv, gått i bølger. Snacks og alkohol har gjort meg overvektig. Jeg takler ikke livet mitt. Har ropt etter hjelp i flere år nå. Føler meg alene og låst i situasjonen Anonymkode: d97e7...81f
Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 Søk hjelp for alkoholavhengigheten din. Vektproblemene kan du ta tak i senere - det er symptomet på avhengigheten din. Nå må du først ta tak i alkoholproblemene som er årsaken til elendigheten. Håper du får god hjelp ❤️ Anonymkode: 9f82d...67d
Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Søk hjelp for alkoholavhengigheten din. Vektproblemene kan du ta tak i senere - det er symptomet på avhengigheten din. Nå må du først ta tak i alkoholproblemene som er årsaken til elendigheten. Håper du får god hjelp ❤️ Anonymkode: 9f82d...67d Hvilken hjelp kan jeg forvente? Kommer barnevernet til å få beskjed? Jeg gruet meg til å si det til legen. Er allerede mye elendighet om meg. Tror legen er lei av meg 😭😭 hva med jobben min? Mister jeg den? Anonymkode: d97e7...81f
Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #9 Skrevet 7. november 2022 De tar ikke barna dine om du er en god omsorgsperson som evner å ta vare på dem. Du vil få hjelp. Og det trenger du! ❤️ Anonymkode: 9f82d...67d
Anonym bruker Skrevet 7. november 2022 #10 Skrevet 7. november 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): De tar ikke barna dine om du er en god omsorgsperson som evner å ta vare på dem. Du vil få hjelp. Og det trenger du! ❤️ Anonymkode: 9f82d...67d Men hvilken hjelp? Får arbeidsgiver vite det? Anonymkode: d97e7...81f
Anonym bruker Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 Arbeidsgiver får ikke vite det. Fastlegen ville jeg ha henvendt meg til. Si du har behov for hjelp og forklar situasjonen din. Fastlegen henvender deg dit det er mest hensiktsmessig. Anonymkode: 9f82d...67d
Anonym bruker Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 Hvis du ikke har fått hjelp mot psykiske problemer, kan det faktisk "hjelpe" å be om begynnene alkoholproblem. Rusfeltet har større behandlingskapasitet. Det meldes ikke fra til BV, med mindre vi har mistanke om at du er så ruset at du ikke tar vare på barna dine. Hilsen rusbehandler Anonymkode: b525f...1c3
Anonym bruker Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvis du ikke har fått hjelp mot psykiske problemer, kan det faktisk "hjelpe" å be om begynnene alkoholproblem. Rusfeltet har større behandlingskapasitet. Det meldes ikke fra til BV, med mindre vi har mistanke om at du er så ruset at du ikke tar vare på barna dine. Hilsen rusbehandler Anonymkode: b525f...1c3 Takk ❤ ja, ikke lett å få hjelp til psykiske problemer. Men føler at alkohol problemer er skikkelig LAVMÅL og FLAUT Anonymkode: d97e7...81f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå