Gå til innhold

Når pynter dere til advent?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mrs Remington skrev (1 time siden):

Mener du at siste søndag i advent og lille julaften er ETTER jul?

For all del. Men det er jo rart å gidde å pynte til advent når den er over. Siste søndag i advent er jo ventetiden over og det er jul. 

Anonymkode: d0a18...38c

Mrs Remington skrev (7 timer siden):

Mener du at siste søndag i advent og lille julaften er ETTER jul?

Spørsmålet er når du pynter til advent. Hvorfor pynte til advent siste søndagen det er advent? Eller lille julaften.  Det blir jo bare...rart. 

Blop skrev (14 timer siden):

Spørsmålet er når du pynter til advent. Hvorfor pynte til advent siste søndagen det er advent? Eller lille julaften.  Det blir jo bare...rart. 

Vel, jeg driver jo ikke butikk, så for min del pynter jeg når det passer meg og det vil variere fra år til år. 

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

For all del. Men det er jo rart å gidde å pynte til advent når den er over. Siste søndag i advent er jo ventetiden over og det er jul. 

Vel, jeg er ikke så høytidelig og skiller ikke særlig mellom advent og jul. Å pynte over en uke før jul er helt tilstrekkelig og innafor. Jeg er heller ikke særlig kristelig, så jeg tar ikke definisjoner så firkantet men advent og jul sklir jo over hverandre, så å pynte til jul over en uke før er helt innafor. 

Advent i vår næraste kulturkrins er som kjent dei siste vekene med ventetid føre jul og dessutan dei fyrste vekene av kyrkjeåret.

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det blir stjerner i vinduene første søndag i advent, uansett om det er før eller etter 1. desember. 

Anonymkode: df0a9...4d4

Ja, takk for påminnelsen, jeg fyrer også opp "treet mitt"  til glede for naboene og det skjer rundt 1. søndag i advent - uten å være opphengt i datoer, jeg er er som regel 1-2 dager "for sein".

Mrs Remington skrev (1 time siden):

Ja, takk for påminnelsen, jeg fyrer også opp "treet mitt"  til glede for naboene og det skjer rundt 1. søndag i advent - uten å være opphengt i datoer, jeg er er som regel 1-2 dager "for sein".

Jeg kjøpte et "tre" for en slikk og ingenting i januar. Spent på hvordan det kommer til å ta seg ut, sånn egentlig. Men det må bli advent først! 

Anonym bruker skrev (På 8.11.2022 den 23.53):

Jeg kjøpte et "tre" for en slikk og ingenting i januar. Spent på hvordan det kommer til å ta seg ut, sånn egentlig. Men det må bli advent først! 

Gratulerer til deg som startet advent i januar. Hentet du avlagte tre fra jul i gata di da søppelfylinga hentet gamle juletre?

Annonse

Anonym bruker skrev (På 11.11.2022 den 5.54):

Er du full?

😆 🤣 Skaffe tre i januar for å feire advent, syntes det var vel tidlig å pynte til advent, tråden dreier seg jo om når man pynter. Må man være full for å komme med digresjon?

Mrs Remington skrev (2 minutter siden):

😆 🤣 Skaffe tre i januar for å feire advent, syntes det var vel tidlig å pynte til advent, tråden dreier seg jo om når man pynter. Må man være full for å komme med digresjon?

Håper virkelig ar du er smartere enn du fremstår nå.........

Anonymkode: eab3f...70e

Siden 1.advent er på søndag, selvfølgelig, så pynter jeg på fredag. Juletreet setter jeg opp 1.desember. Ny tradisjon i dette huset. 😊

Er kronisk syk, orker ikke slite meg ut i desember, pleier å være dårlig mange mnd etter jul, så må begynne i god tid. Ser i gata her at flere har hengt ting i vinduene, ett hjerte og en stjerne. 

Anonymkode: ef529...237

Mrs Remington skrev (4 timer siden):

Stusselig? For deg da? Jeg har det jo helt fint.

Men trodde du seriøst at hun feiret advent fra januar fordi hun kjøpte juletre da? Da er du nok ikke så lur, nei. 

Mrs Remington skrev (På 11.11.2022 den 0.11):

Gratulerer til deg som startet advent i januar. Hentet du avlagte tre fra jul i gata di da søppelfylinga hentet gamle juletre?

Er du full eller bare dum?

Anonymkode: 46098...073

Mrs Remington skrev (På 7.11.2022 den 22.54):

Siste søndag i advent eller før. Vet du når siste søndag i advent er? 

Slutt å være nebbete. 
Du er jo rar som pynter til advent siste søndagen i advent. Men pynt når du vil du

Ta frem påskekyllingen når påsken er over🐣

Anonymkode: 6a067...0e8

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Slutt å være nebbete. 
Du er jo rar som pynter til advent siste søndagen i advent. Men pynt når du vil du

Ta frem påskekyllingen når påsken er over🐣

Anonymkode: 6a067...0e8

Ikke jeg som er nebbete. Du beskylder meg for å pynte etter advent. Jeg driter i advent, pynter før jul jeg. Pynter Aldri til påske men lager påskemat. 

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Men trodde du seriøst at hun feiret advent fra januar fordi hun kjøpte juletre da? Da er du nok ikke så lur, nei. 

Trodde det ikke seriøst nei, men du trodde seriøst at jeg var seriøs. Synes dette ble en tulletråd. Som nevnt under, jeg driter i advent og pynter til jul. Synger ikke og tenner ikke adventslys. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...