Gå til innhold

Når pynter dere til advent?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg pynter til advent på første søndag i advent. Henger opp stjerner og lys i vinduene, finner fram adventsstaken, litt pynt i lilla og sølv og setter opp lys ute på dagen, og så tenner både det første lyset og utelysene når det har blitt mørkt. 

Pynter alltid seinest 30. november, sånn at huset er klart til venninnetreff 1. desember. I år blir det vel søndag 27. som er første søndag i advent? Gleder meg til å grave frem lys og lysestaker, selv om jeg ikke liker den lilla adventsfargen. Gleder meg veldig til å finne frem adventskalenderen  som jeg kjøpte til hele gjengen i september ;)

Anonymkode: 68d96...42c

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal man det? Dette er allmennkunnskap. Du kan google.

Anonymkode: 46098...073

Ja, jeg pynter til advent før det er over, så hva er problemet ditt? Plager det deg at jeg er litt sen hva gjelder å pynte i adventstiden? Faster du?

Her pyntes det 30. november, eller lørdagen før første søndag i advent og den kommer først. Er det ekstra travelt kan pynten komme fram en dag eller to før. Men ingen lys tennes før 1.desember eller første søndag i advent. 

Anonymkode: a786d...f9c

Målet er vel lys ute og stjerner til første søndag i advent. Men tiden pleier å ta meg her, dessuten har jeg ikke julestjerner akkurat nå, så vi får se 😅 Resten av julepynten kommer gjerne opp bittelille julaften. 

Anonymkode: 88748...4b5

1.desember eller første søndag i advent, det som kommer først

I år kommer første søndag i advent først.

Men jeg pynter ikke med lilla da, har ingenting som er lilla. 

Pynter med lys og stjerner, også kommer julepynten gradvis frem litt og litt frem mot jul. En uke før jul er all julepynten fremme.

Anonymkode: a4930...c4b

1 søndag i advent eller 1 des, kommer ann på hva dom kommer først. Ungene vet huset skal vasket før jeg finner frem pynten, så om de er treige med å hjelpe til er det bare adventstjerner som kommer opp. (De syns det er gøyere å pynte enn meg, så det er gulrota for å få de til å gjøre litt. Noe som ikke har vært noe problem siden jeg sa det første gang)

Anonymkode: 1d0d0...797

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...