Gå til innhold

Den som ikke lager middag tar oppvasken?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei, de burde jo bytte på. Men mannen roter så voldsomt når han lager mat at han rydder i 30 minutter ettermiddag, det orker ikke jeg rydde. Jeg rydder mens jeg laget mat, så er jo bare å poppe det inn i oppvaskmaskin og kjøleskap. 

Man må nesten bli enige om fordeling da.

Anonymkode: 84cea...000

Med rydde etter maten, mener jeg å vaske opp grytene og vaske av kjøkkenbordet osv. Begge rydder etter seg underveis i matlagingen, så det er egentlig ganske ryddig på kjøkkenet etterpå.

Anonymkode: 9a78b...52e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Med rydde etter maten, mener jeg å vaske opp grytene og vaske av kjøkkenbordet osv. Begge rydder etter seg underveis i matlagingen, så det er egentlig ganske ryddig på kjøkkenet etterpå.

Ja, jeg skjønner jo hva det vil si. Den som lager mat rydder. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ja, jeg skjønner jo hva det vil si. Den som lager mat rydder. 

Det er jo veldig urettferdig fordeling synes jeg, at man både må ta jobben før og etter måltidet. Spesielt hvis ene er tidligere hjemme enn den andre og derfor pleier å måtte lage maten.

Skrevet
*Miss Marple* skrev (3 timer siden):

Jeg lager så og si alle måltider og mannen rydder alltid. Super fordeling, det er mye kjekkere å rote enn å rydde. 

Enig! Den som lager maten trenger ikke rydde bordet etter at alle har spist.

Men den som lager maten må passe på at det ikke blir et helvete etter matlagingen og at andre skal rydde opp.

Jeg lager maten og alt er pent når man skal spise. Den som ikke lager maten rydder bordet etterpå. Man kan ikke lage mat og etterlate seg en svinesti.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det er jo veldig urettferdig fordeling synes jeg, at man både må ta jobben før og etter måltidet. Spesielt hvis ene er tidligere hjemme enn den andre og derfor pleier å måtte lage maten.

Ja, da må jo dere bli enige om noe annet. Det blir jo likt når man lager mat ca like ofte, evt den ene lager mat og den andre tar klesvask feks. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Med stor k? 

Anonymkode: f88fb...669

Stor kuk tenker jeg🤷🏼‍♀️

Her kommer det litt an på. Enten rydder vi sammen, eller så rydder en mens den andre leker med barna. Jeg foretrekker gjerne å rydde og at han tar seg av dem, for jeg får dosen min av baby nå i permisjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...