Gå til innhold

Er 100 kr per time for mye å be om som barnevakt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

100 kr timen er det tenåringene tar her, for å passe en kveld f.eks. Så det er en helt grei pris.

Dagmammaer har selvfølgelig ikke en sånn timepris da, og hva jeg hadde bedt om hadde kommet helt an på relasjon.

Hadde aldri tatt betalt for å passe ungene til søsteren min f.eks, det er tjenester som i tilfelle blir gjengjeldt ved behov.

Anonymkode: e7fb9...306

1 hour ago, Anonym bruker said:

Jeg har blitt kontaktet av familie som lurer på om jeg kan være barnevakt to dager på dagtid å det er snakk om 8 timer per dag. Er det for mye å ta 100 kr per time da? 

Anonymkode: e0f94...1a0

Nei har gir vi de under 18 100kr og de over 200kr, så 100 kr er ikke mye

Anonymkode: fc3f1...c21

Dere som sier kr 200,- i timen, vet dere hvor mye det egentlig er?

Å ha kr 200,- i timen tilsvarer en årslønn på ca kr 390.000,- ved full jobb, og da må man skatte av det.
De kr 200,- i timen skattes ikke av.
Tenker man at man betaler ca 1/3 i skatt vil kr 200,- i timen utbetalt tilsvare timelønnen til en fulltidsansatt med en årslønn på ca kr 585.000,-

Jeg syns det høres fryktelig mye ut for en barnevakt

Anonymkode: 618b3...edd

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Å ha kr 200,- i timen tilsvarer en årslønn på ca kr 390.000,- ved full jobb, og da må man skatte av det.
Tenker man at man betaler ca 1/3 i skatt vil kr 200,- i timen utbetalt tilsvare timelønnen til en fulltidsansatt med en årslønn på ca kr 585.000,-

Det er snakk om 2 dager. Hvis de synes det er for dyrt, kan de se seg om etter en annen isåfall. 

Anonymkode: 03a1b...64d

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det er snakk om 2 dager. Hvis de synes det er for dyrt, kan de se seg om etter en annen isåfall. 

Anonymkode: 03a1b...64d

Ja hadde ikke tatt så mye om det dagmamma hver dag,men de trenger kun to dager.

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ja hadde ikke tatt så mye om det dagmamma hver dag,men de trenger kun to dager.

Men du sa kr 100,-, det syns jeg er innenfor.
Det er det av mange som sier kr 200,- som jeg syns er mye.

Kommer jo litt an på hvem du er og så videre. Dersom du må ta deg fri fra jobb, for å være barnevakt så burde du kanskje hatt samme betaling som når du er på jobb. Kommer også an på hvilken kompetanse du har og barnas alder. Det vil også varierer om dette er ukedager eller helg.

Det tilsvarer barnehageplass man - fred 8 timer hver dag til en kost av kr 16 000,-. Man skal tjene godt for at dette skal løses for foreldrene. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Kjenner de ikke fra før

Ok, så barna kjenner deg heller ikke. De må være "new in town". Du må nesten høre med dem tenker jeg og hva de synes er ok betaling.

Mrs Remington skrev (1 time siden):

Ok, så barna kjenner deg heller ikke. De må være "new in town". Du må nesten høre med dem tenker jeg og hva de synes er ok betaling.

Vi skal jo ha tilvenning først,men ble kjent med de gjennom en barnevakt side.

Annonse

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Nå er en årslønn på 390.000,- så lavt at det nesten er som sosial dumping å regne.

Anonymkode: 39ed1...5f4

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jeg har blitt kontaktet av familie som lurer på om jeg kan være barnevakt to dager på dagtid å det er snakk om 8 timer per dag. Er det for mye å ta 100 kr per time da? 

Jeg passet to barnehagebarn to dager og bad om 1000kr. I tillegg fikk jeg en svær blomsterbukett.(jeg er voksne)

det var et engangstilfelle. Dersom du skal ha to faste dager hver uke ville jeg tatt dagmammapris.

jeg synes barnevaktprisene her inne er helt vanvittige og ikke noe som er vanlig her jeg bor. Det vanlige her er å gi ungdom 500kr for å være barnevakt en kveld. I tillegg til snacks og brus på bordet og ofte en pizza barnevakten kan ha når ungene er i seng.

Man regner ikke timepris, men gir beskjed om lønn på forhånd.

Anonymkode: 576ca...13a

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå er en årslønn på 390.000,- så lavt at det nesten er som sosial dumping å regne.

Anonymkode: 39ed1...5f4

Les alt jeg skrev.

Med kr 200,- i timen tilsvarer det kr 390.000,- i året ETTER skatt siden men ikke vil skatt av disse kr 200,- i timen.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg passet to barnehagebarn to dager og bad om 1000kr. I tillegg fikk jeg en svær blomsterbukett.(jeg er voksne)

det var et engangstilfelle. Dersom du skal ha to faste dager hver uke ville jeg tatt dagmammapris.

jeg synes barnevaktprisene her inne er helt vanvittige og ikke noe som er vanlig her jeg bor. Det vanlige her er å gi ungdom 500kr for å være barnevakt en kveld. I tillegg til snacks og brus på bordet og ofte en pizza barnevakten kan ha når ungene er i seng.

Man regner ikke timepris, men gir beskjed om lønn på forhånd.

Anonymkode: 576ca...13a

Enig i dette.

Du skal ikke sitte barnevakt, du skal være dagmamma.

Anonymkode: 0f1e4...c6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...