Gå til innhold

Begynne med idrett som voksen - er det noe håp?

Anbefalte innlegg

Jeg ville gjerne drive med idrett som ung. Gikk på innebandy, men fikk det aldri noe særlig til og fikk ikke begynne på andre ting pga. sære foreldre.

Årene har bare flydd avgårde med familie og jobb så idrettskarrieren min har aldri blitt noe av 😅

Nå er jeg 32 år og vil fremdeles begynne på noe, men Aner ikke hva! Jeg vet ikke hva siden jeg ikke er god i noe. Jeg vet derimot at fotball er uaktuelt.

Er det noen som begynte med idrett fra scratch som voksen og som faktisk ble ganske gode?

Anonymkode: 5ab35...8d2

Fortsetter under...

Du kan definitivt bli god - ikke landslagsgod, men god nok i din aldersklasse. Det er ikke så viktig. Det er imidlertid mye viktigere at du kan få utrolig mye glede utav det. Prøv deg fram, lag eller individuelt? Ute eller inne? Finn noe som har veteranklasser hele veien så har du for resten av livet.

Anonymkode: 8e3e3...eb5

Jeg har bikket 50 år og har begynt å lukte på friidrett for veteraner. Er kronisk syk også. Men mest for å kunne få et fellesskap, få brukt kroppen allsidig og utfordre meg selv litt. Er ikke helt frisk nok nå, men håper at jeg kanskje kan være bra nok til å begynne lett til våren.

Ellers er det jo så mye å prøve ut - spørsmålet er hva du selv har lyst å gjøre?

Det er mange joggegrupper rundt omkring, mange som finner glede i å forberede seg til løp sammen, eller bare gleden ved å trene sammen. Jeg vet om en gruppe damer som startet med en lagidrett for 30 år siden og holder på fremdeles, bare for moro skyld. Jeg har også vurdert å prøve meg på fekting - igjen, bare for å gjøre noe helt annet, utfordre meg selv. Har veldig lyst til å klatre også, og ta opp igjen ridning - men blir for dyrt for meg, så det utgår dessverre.

Enig med eb5, det viktigste er at du finner noe du liker og får glede utav.

Anonymkode: b98fb...bea

Vi var en gjeng voksne damer som spilte old-girls innebandy. Det var brutalt, men gøy. De fleste av oss hadde ikke spilt innebandy siden gymmen på skolen. Kan det være noe for deg? 

Anonymkode: b1fa8...2dc

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...