Gå til innhold

På middagsbesøk hos foreldrene dine

Anbefalte innlegg

Bidrar du med noe som feks å hjelpe til med å lage middagen, dekke på/av, ta oppvasken? Eller er du rett og slett bare som gjest på besøk? Og er det forskjell på om det er hos dine foreldre eller dine svigerforeldre? 

Anonymkode: 295ec...02a

Fortsetter under...

Jeg hjelper ikke til med å lage middagen, men jeg bidrar selvsagt med rydding og oppvask. Jeg bidrar både hos egne foreldre og svigerforeldre, men det er nok slik at jeg bidrar mest når vi er hos mine foreldre og mannen mest når vi er hos svigers (nei, jeg gifta meg ikke med en lat idiot som plasserer ræva si i sofaen når maten er fortært og bare anser det som den naturligste ting i verden at damene i huset rydder opp og setter på kaffe).

Anonymkode: 823e5...a54

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hjelper ikke til med å lage middagen, men jeg bidrar selvsagt med rydding og oppvask. Jeg bidrar både hos egne foreldre og svigerforeldre, men det er nok slik at jeg bidrar mest når vi er hos mine foreldre og mannen mest når vi er hos svigers (nei, jeg gifta meg ikke med en lat idiot som plasserer ræva si i sofaen når maten er fortært og bare anser det som den naturligste ting i verden at damene i huset rydder opp og setter på kaffe).

Hvem har antydet at du giftet deg med en idiot?

Anonymkode: 5e858...95f

Middagen pleier å være ferdig når vi kommer til mine foreldre og bordet dekket, men vi tar av bordet og setter inn i oppvaskmaskinen. 

Hos mine svigerforeldre er det bare mannen som er velkommen. Der har ikke jeg eller ungene vært på flere år.

Anonymkode: 28e58...5c8

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvem har antydet at du giftet deg med en idiot?

Ingen. Hvor antyder jeg at noen har antydet at jeg har giftet med med en idiot?

Jeg tok med dette med at både mannen min og jeg bidrar fordi jeg ser, bare i min egen familie, at mange har giftet seg med late idioter som bare reiser seg opp og går når de har spist. Det var et lite sidespor, kan man kanskje si. Gjorde det vondt for deg?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ingen. Hvor antyder jeg at noen har antydet at jeg har giftet med med en idiot?

Jeg tok med dette med at både mannen min og jeg bidrar fordi jeg ser, bare i min egen familie, at mange har giftet seg med late idioter som bare reiser seg opp og går når de har spist. Det var et lite sidespor, kan man kanskje si. Gjorde det vondt for deg?

Vond? Absolutt ikke. Men malplassert og litt aggressivt var innlegget ditt. De fleste har jo menn som virker, så det var en litt unødvendig tilføyelse. Syns jeg. Gjorde det vondt for deg? 

Svar til hi: maten er alltid ferdig når vi kommer, men vi hjelper til med å rydde, sette på kaffe og ev kaker/dessert. Både jeg, barna og mannen fikser det. 

Annonse

Middagen er jo klar når vi kommer, men jeg tilbyr meg alltid å hjelpe til med ryddingen etterpå og blir alltid forvist til stuen for å slappe av litt "for en gangs skyld, du har jo så mye på deg". Så jeg ender opp som gjest.

Anonymkode: 74608...ce4

Mine foreldre har vi aldri vært på middag hos. De inviterer rett og slett ikke. Når de er her går de ut og røyker når middagen er spist og vi tar ryddingen. De virker på mange områder, men ikke på dette 😉

Hos svigermor kommer vi til dekket bord og ferdig middag, og etter middag underholder hun barnebarn mens vi rydder. Hun gjør altså ingenting etter mat.

Anonymkode: 51185...6d2

Hjelper til å dekke av bordet så det er ryddig til dessert, men mamma syns det er alt for gøy å dekke bord og hun liker faktisk å vaske opp så der har vi alle lært på den harde måten at i skal holde oss langt unna. Svoger gjorde den bommerten å vaske opp etter middag på hytta engang før vi fikk oppvaskmaskin, mamma var skikkelig furten resten av dagen for da fikk un ikke tiden sin alene på kjøkkenet. 

Men, nå har mamma og pappa en liste på kjøleskapet over ting de ikke klarer å gjøre selv og trenger hjelp til så vi titter på den og er det noe vi kan gjøre når vi er der da gjør vi det. Pappa har lært seg at vi gladelig gjør ting for han så ahn har blitt flink til å lage liste og be om hjelp når det er ting som helst må gjøres snart. Det på lista er ingen hast med. Han sliter litt med helsa, han kan ikke bøye hodet opp eller ned uten å se stjerner og planeter så bare det å skifte en lyspære kan være litt kjinki. Men nå gjør han så mye for oss at det skulle bare mangle vi hjalp han også, så ikke unormalt at vi står i penklær og skrur på bil, spikrer fast den siste planla han ikke rakk opp til osv. 

Anonymkode: 259d8...fae

Vi kommer alltid litt før, så vi hjelper til å dekke på. Barna mine er også vant med at de skal rydde egen oppvask etter mat, så det gjør de alltid om de er hjemme eller borte. Rydde av maten, sette i kjøleskap og vaske opp kjeler gjør mamma og jeg sammen. De gjør ikke deg samme når de er hos meg da.

Anonymkode: c76ed...f30

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Middagen pleier å være ferdig når vi kommer til mine foreldre og bordet dekket, men vi tar av bordet og setter inn i oppvaskmaskinen. 

Hos mine svigerforeldre er det bare mannen som er velkommen. Der har ikke jeg eller ungene vært på flere år.

Stakkars deg, hvor for er ikke du velkommen hos dine egne svigers? Og ikke barna?????

Anonymkode: 80c2f...e5b

Rydder av bordet, men oppvasken ønsker de å ta selv. Mannen min er ofte med, eller lager hele middagen hjemme hos foreldrene mine, han er flink til å lage mat, så de spør han ofte om hjelp, så ender det med at han lager store deler av middagen. 

Anonymkode: 66159...4fa

Hos mamma gjorde vi ingenting.  Kom til dekket bord og ferdig middag. Samboeren hennes må ha alt gjort på SIN måte når det ryddes, så der slapp vi heller ikke til.  

Hos svigermor hjelper alle til, mer og mer etterhvert som hun blir gamlere og sykere.  De siste gangene har vi gjort alt fra A til Å. Hadde vært mye lettere å ha middagen her hjemme, men hun liker jo å fylle huset med familie, så da blir det sånn 😊 

Like koselig å treffes uansett, men kommer til å savne luksusen hos mamma. (Hun døde for noen mnd siden)  

Anonymkode: 77b86...eba

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Stakkars deg, hvor for er ikke du velkommen hos dine egne svigers? Og ikke barna?????

Det er så sært at dere hadde ikke trodd meg om jeg fortalte alt. Vi har ventet oss til det  men det er trist for mannen.

Svigers inviterer aldri, mens hos mine foreldre kommer vi til dekket bord. Er kun jeg som hjelper til med oppvasken. Min bror er ungkar og vet ikke hva rydde eller vaske er. Søsteren min er babyen så hun slenger seg på sofaen. Helt greit for meg. 

Anonymkode: ac889...e40

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er så sært at dere hadde ikke trodd meg om jeg fortalte alt. Vi har ventet oss til det  men det er trist for mannen.

Kan du ikke fortelle da? Hvordan kan mannen dra dit hvis de ikke ønsker deg, hans kone, velkommen? 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kan du ikke fortelle da? Hvordan kan mannen dra dit hvis de ikke ønsker deg, hans kone, velkommen? 

Han vil uansett være deres sønn. Han treffer dem 1-2 ganger i året. De er gamle og jeg vil ikke at han skal sitte igjenn med dårlig samvittighet og anger når de dør. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Vond? Absolutt ikke. Men malplassert og litt aggressivt var innlegget ditt. De fleste har jo menn som virker, så det var en litt unødvendig tilføyelse. Syns jeg. Gjorde det vondt for deg? 

Haha, ok, takk for din noe aggressive og egentlig ganske så betydningsløse… mening. 👍🏻

Maten er som regel ferdig lagd når vi kommer til mamma.  Jeg hjelper til med å rydde av bordet, og sette inn i oppvaskmaskinen.  

Hos svigermor har jeg aldri fått et eneste måltid, så der trengs det ikke hjelp. Mannen og jeg har vært sammen i 24 år. 

Anonymkode: 7e504...02b

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hjelper til å dekke av bordet så det er ryddig til dessert, men mamma syns det er alt for gøy å dekke bord og hun liker faktisk å vaske opp så der har vi alle lært på den harde måten at i skal holde oss langt unna. Svoger gjorde den bommerten å vaske opp etter middag på hytta engang før vi fikk oppvaskmaskin, mamma var skikkelig furten resten av dagen for da fikk un ikke tiden sin alene på kjøkkenet. 

Men, nå har mamma og pappa en liste på kjøleskapet over ting de ikke klarer å gjøre selv og trenger hjelp til så vi titter på den og er det noe vi kan gjøre når vi er der da gjør vi det. Pappa har lært seg at vi gladelig gjør ting for han så ahn har blitt flink til å lage liste og be om hjelp når det er ting som helst må gjøres snart. Det på lista er ingen hast med. Han sliter litt med helsa, han kan ikke bøye hodet opp eller ned uten å se stjerner og planeter så bare det å skifte en lyspære kan være litt kjinki. Men nå gjør han så mye for oss at det skulle bare mangle vi hjalp han også, så ikke unormalt at vi står i penklær og skrur på bil, spikrer fast den siste planla han ikke rakk opp til osv. 

Anonymkode: 259d8...fae

Virker som dere er skikkelig gode på å hjelpe hverandre i din familie, syns jeg 🥰

Vi hjelper med å rydde både hos mine foreldre og hos svigers. Min mor hjelper også alltid til med oppvask hos oss, eller hun er sammen med barna mens vi vasker opp - som også er veldig god hjelp. 

Anonymkode: 08d0d...73a

On 11/5/2022 at 9:37 AM, Anonym bruker said:

Bidrar du med noe som feks å hjelpe til med å lage middagen, dekke på/av, ta oppvasken? Eller er du rett og slett bare som gjest på besøk? Og er det forskjell på om det er hos dine foreldre eller dine svigerforeldre? 

Anonymkode: 295ec...02a

de ønsker ikke hjelp, de vil at vi skal slappe av

Anonymkode: 2f611...48e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...