Gå til innhold

Hva kan jeg servere 50 ungdommer?

Anbefalte innlegg

Fine damer, hjelp meg!😅

Jeg skal være med å arrangere et seminar og vi skal lage mat til 50 ungdommer en hel helg.
Vi har tilgang på EN komfyr, og det måten må være billig.. frokost og lunsj går greit men HVA skal vi servere til middag lørdagskvelden? 

de får taco første kvelden. 

Anonymkode: dae62...3bd

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435412-hva-kan-jeg-servere-50-ungdommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Tusen takk for gode forslag! Det blir nok vanskelig med lasagne til 50pers i en ovn… chilli con carne er litt for likt tacoen syns jeg. 
finnes det en pølsegryte av no slag som er god? Eller en  annen gryterett med kjøttdeig? Det er viktig at kjøttet er billig. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Tusen takk for gode forslag! Det blir nok vanskelig med lasagne til 50pers i en ovn… chilli con carne er litt for likt tacoen syns jeg. 
finnes det en pølsegryte av no slag som er god? Eller en  annen gryterett med kjøttdeig? Det er viktig at kjøttet er billig. 

Du kan jo lage en form for betasuppe med pølser. Enten da med pose som utgangspunkt, eller bare ha i poteter, kålrot, gulrøtter, løk, buljong/fond og da pølser til slutt når resten er klart. 

Anonymkode: 3dc9d...2f2

Italiensk gryterett fra Toro er god med pølsebiter. Så enkelt å lage også da når man slipper å steke før man har oppi gryten. Den er selvsagt også ok med kjøttdeig da, så velg gjerne. Biff stroganoff er også like god med kjøttdeig som biffkjøtt. 

Anonymkode: 7b958...c1f

Annonse

Pølselappskaus, eller med kjøtt om du heller vil det, men røkte pølser setter god smak på enkel lapskaus.  En miks at å kutte opp grønnsaker selv og frosne grønnsaker (lappskausblanding) er enkelt og godt, eventuelt bare lappskausblanding. Rema sin er rimelig og god, faktisk såpass god at den har blitt vår "latmans-ferdig-middag" en travel dag. For at lapskausen skal bli mer lapskaus enn suppe, kan du hive oppi litt potetmospulver på slutten. Bare nok til at den tykner litt. 

Bruker du frosne grønnsaker, er det lurt å tine dem først når du skal lage en stor porsjon, eller tar det en evighet å få varmet opp vannet. Utrolig nok er min erfaring at sånn enkel og kanskje gammeldags mat, ofte blir veldig godt mottatt av ungdommer og barn for den saks skyld. 

Anonymkode: 8cd82...878

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...