Gå til innhold

Du som Erik og pen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Nei, det gjør en ikke lykkeligere, men det gjør en mindre stresset og bekymret. Nok penger kan altså gjør at man slipper en del bekymringer og uro knyttet til økonomi, men forskning viser faktisk at de rike er mindre lykkelig enn de som har helt passelig med penger. På et punkt mister penger verdien sin. Jeg har gått fra å være fattig til å nå være en som har en romslig økonomi, og første 1-2 årene økte nok lykkefølelsen litt fordi det var så deilig å ikke bekymre seg, vi kunne reise, kjøpe ting osv., men ting blir jo en vane, og jeg er ikke mer lykkelig nå enn da jeg var fattig, men mindre bekymret. Det samme gjelder for utseende. Jeg er, eller var i hvert fall, veldig pen. Det har nok gitt meg en del fordeler, men også ulemper. Og det er i hvert fall ikke knyttet til lykke, det kan jeg love deg.

Anonymkode: c6312...8f1

Hva mener du er årsaker til at noen er lykkelig da? Som du skjønner tenker jeg at friheten til å reise, oppleve som jeg ikke kan ha noe å si. Og bekymring for leiligheten å kunne beholde f.eks. 
Ellers har vel hvem man har i livet sitt mye og si.,

Anonymkode: 42628...b02

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hva mener du er årsaker til at noen er lykkelig da? Som du skjønner tenker jeg at friheten til å reise, oppleve som jeg ikke kan ha noe å si. Og bekymring for leiligheten å kunne beholde f.eks. 
Ellers har vel hvem man har i livet sitt mye og si.,

Man er sin egen lykkes smed. Jeg er ikke rik, ingen jeg kjenner er heller ikke rike. Jeg vil heller ikke kalle meg selv pen. Jeg er tykk og fregnete og begynner å bli grå i håret. Men når jeg kan slite meg opp en fjelltopp i regn med hunden kjenner jeg på lykke. Det finnes her to typer mennesker - de som meg som d er lykkelig av å komme opp, elsker regnet og tenker på hvor digg det blir å komme inn og krype opp i en varm sofa..og de som hater regn og alt det bringer med seg, som kun ser det negative og ikke gidder gå ut engang når det drypper....som jeg vil tro er deg.

Anonymkode: 8295e...c5e

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Man er sin egen lykkes smed. Jeg er ikke rik, ingen jeg kjenner er heller ikke rike. Jeg vil heller ikke kalle meg selv pen. Jeg er tykk og fregnete og begynner å bli grå i håret. Men når jeg kan slite meg opp en fjelltopp i regn med hunden kjenner jeg på lykke. Det finnes her to typer mennesker - de som meg som d er lykkelig av å komme opp, elsker regnet og tenker på hvor digg det blir å komme inn og krype opp i en varm sofa..og de som hater regn og alt det bringer med seg, som kun ser det negative og ikke gidder gå ut engang når det drypper....som jeg vil tro er deg.

Anonymkode: 8295e...c5e

Jeg kjenner meg nok litt igjen i det å droppe tur om det regner ja. Det er ikke dermed sagt jeg aldri går ut når det regner. Men ja kan kjenne på det å komme på toppe, men helst på en finværsdag. Dette har det vært få topper, men håper på flere til neste år. Valgt en del nei en stund nå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner meg nok litt igjen i det å droppe tur om det regner ja. Det er ikke dermed sagt jeg aldri går ut når det regner. Men ja kan kjenne på det å komme på toppe, men helst på en finværsdag. Dette har det vært få topper, men håper på flere til neste år. Valgt en del nei en stund nå. 

Dette året skulle det stå. 

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...