Gå til innhold

Når klarer man å slippe taket på ungene?

Anbefalte innlegg

Eldste ble 18 for kort tid siden, og har derfor mulighet til å jobbe til midnatt istedenfor til 21. hun har også lappen og bil så mors taxiservice er over. Men jeg får jo aldri lagt meg før jeg vet hun er trygt hjemme!! Når går den engstelsen over da?😅

Anonymkode: 0bcb2...181

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Eldste ble 18 for kort tid siden, og har derfor mulighet til å jobbe til midnatt istedenfor til 21. hun har også lappen og bil så mors taxiservice er over. Men jeg får jo aldri lagt meg før jeg vet hun er trygt hjemme!! Når går den engstelsen over da?😅

Det går over når du innser at du er en overbeskyttende hønemor. 

Anonymkode: c7f5b...be9

Den går nok over etter hvert, men det kommer jo an på om du opplever at hun er ansvarlig, kjører pent og kommer når hun sier. For meg er det helt normalt å ligge på anka til de unge er i hus. Om jeg sover så kommer de inn på soverommet og sier fra at de er hjemme sånn at jeg kan sovne skikkelig. 

Himmel og hav skrev (2 minutter siden):

Den går nok over etter hvert, men det kommer jo an på om du opplever at hun er ansvarlig, kjører pent og kommer når hun sier. For meg er det helt normalt å ligge på anka til de unge er i hus. Om jeg sover så kommer de inn på soverommet og sier fra at de er hjemme sånn at jeg kan sovne skikkelig. 

Jaja, absolutt! Jeg er ikke bekymra for at noe skal skje i så måte, men jeg får ikke til å roe meg helt ned før jeg vet at alle er i hus 🙈 Og det kjenner jeg jo er en øvingssak for hun jobber sent hver gang nå siden hun har blitt 18

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Er sånn jeg også. Men har en 21 åring hjemme. Jeg sover best når jeg hører at han kommer hjem. 

Anonymkode: 3b357...747

Så om mange år da altså 🙈 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er sånn jeg også. Men har en 21 åring hjemme. Jeg sover best når jeg hører at han kommer hjem. 

Anonymkode: 3b357...747

Deilig å høre da jeg er i samme situasjon. I kveld er jeg oppe for jeg skal hente 21 åringen på byen. Han er forsatt ungen min og noe av det kjæreste jeg har. Han bor forsatt hjemme, usikker på hvordan det vil være når han flytter.

Anonymkode: 999ae...6d7

Jeg har to utflytta barn og når de er hjemme på besøk kommer de inn og gir beskjed når de kommer hjem. 

Jeg tror aldri at man helt slutter å bekymre seg for barna sine. Jeg er 51 og ringer til mamma på 83 for å si at jeg er kommet trygt frem når jeg er på reis❤️

Anonymkode: 7de20...6e3

Jeg tror man alltid vil ha det sånn. Jeg er over førti, og pappa ønsker fremdeles at jeg sender melding om at jeg er trygt fremme når jeg er ute og reiser. Og han er alltid bekymra når jeg er syk.

Man slutter ikke å være glad i og bekymret for ungene sine selv om de blir voksne.

19 åringen sender meg en mld når hu har kommet hjem, jeg hører ikke hu kommer i døra men når jeg hører en mld på tlf sovner jeg videre. Da vet jeg hu er hjemme, enten her eller hos kjæresten. Er det noe galt eller viktig vet hun at hun må ringe siden jeg vet en mld betyr ok. 
Lillesøster på 17år smeller så i døra at jeg våkner av den, så da vet jeg hu er hjemme. 

Frem til de er hjemme sover jeg bare lett, men har klart å lære meg til å sovne. Begge vet de skal ringe om det er noe for en mld betyr bare ok når jeg har lagt meg (jeg får bare mld fra unger på natten? Hadde jeg fått oftere mld på natten hadde nok ikke dette fungert) Men det har nok også litt med at ungene er flinke til å gi beskjed om de endrer planer og at de gjør som de sier slik at jeg ikke må styre med å ringe for å finne ut hva de gjør, hvorfor de er senere enn de sa osv. Vi har alltid hatt det som regel at vi gir beskjed hvor vi skal og når vi kommer hjem, uansett om det er barn eller voksne. Så jeg hsr jo hatt endel år på meg der jeg har erfart jeg kan stole på det de sier og vet at e gir beskjed ved endringer. 

Anonymkode: b1ac7...3a8

Annonse

Takk for alle svar! :) 

dette er første gang hun kommer så sent hjem, noensinne. Og det var atlfor sent for meg så dette må vi finne en rutine på asap. 😅😅 Takk for tips om sms, det kan funke!

Eldste er 20 år og går på folkehøyskole i år, mens nest eldste er 18 år og går vg3 et annet sted i landet. Begge var hjemme i høstferien. Da merket jeg det underlige i at når de er hjemme, går jeg rett i overbeskyttende mamma-rollen. Maser på at de må spise skikkelig, liker å vite at de er trygt hjemme igjen osv., men når de er borte er jeg langt mer avslappet. Da tenker jeg selvfølgelig mye på dem og håper de har det bra, snakker med dem 1-2 ganger i uken og snapper mer eller mindre daglig, men jeg er på en måte ikke så engstelig for dem og overbeskyttende. Helt pussig. 

Anonymkode: 47875...f4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...