Gå til innhold

Er det en myte at frokost er viktig når man skal ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er en myte.

Veldig mange mennesker går nå bort fra den gamle "regelen" med 4 måltider og to mellommåltider om dagen. 

All den småspisingen er ikke nødvendig. Det holder med 2-3 måltider med sunn og næringsrik mat.

Anonymkode: ca811...154

For mange er nok frokosten et av de letteste måltidene å kutte ut. Jeg blir mye mer sulten før lunch om jeg spiser frokost, da kan jeg potensielt også ende opp med å spise mer til lunch enn ellers. Det er nok veldig individuelt, men jeg tviler på at frokost i seg selv hjelper en å gå ned i vekt. 

Anonymkode: 3cb4e...584

Ja en myte. Det et totale inntaket som teller. Men, med en sunn og mettende frokost i magen så et sjansene mindre for å ta usunne valg til lunsj. Og å ha et stabilt blodsukker er også gunstig for vektnedgang. Så starte dagen med frokost kan være lurt. Selv spiser jeg ikke frokost da. 😂😂😂 Har ikke matlyst. Men spiser et fruktmåltid rundt 10. 

Anonymkode: 746ef...f65

Annonse

Det er absolutt ikke nødvendig å spise frokost. Jeg spiser aldri frokost, i alle fall ikke tidlig. Og jeg har ganske nylig gått ned 16 kg, og eneste dagene jeg har spist frokost er lørdag og søndag, for da er frokosten vår litt utpå dagen. 

Anonymkode: ce252...93c

Svaret på dette er at det er individuelt. Det som fungerer bra for én kan være feil for en annen.

Hvis man er sikker på at man ikke har problemer med blodsukkeret, så tåler mange å hoppe over frokost. Men man må jo huske at man likevel skal spise nok resten av dagen.

En annen ting er at veldig mange får søtsug og "sprekker" på kveldstid når de ikke har spist nok og riktig i løpet av dagen. Så der det å hoppe over frokosten kan være bra for én, så kan det være nettopp det at en annen hopper over som gjør at den "sprekker" på kveldstid og spiser for mye, og det som kan gjøre at en tredje som har ustabilt blodsukker ikke går ned i vekt.

Anonymkode: 89766...65c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...