Gå til innhold

Noen som har et triks? Bil som står mye i ro, problemer.

Anbefalte innlegg

Bilen min står ofte 4-5 dager i garasjen uten å bli brukt. Når jeg skal bruke den så "smeller" det idet jeg begynner å kjøre. Kjennes ut som hjulene sitter fast, hvis dere skjønner. Er dette et kjent problem, og hva er løsningen?

Skjer kun om bilen står en stund, flere dager. Skjer ikke om jeg stopper opp og kjører igjen. 

Anonymkode: ab599...f33

Fortsetter under...

Ok, godt å høre. Merker det hvis den står mer enn 2 dager. Men kan den faktisk ruste fast? Har den stått 5 dager er det ikke direkte enkelt å få den løs 🙈 ikke noe man kan smøre og forebygge? 

Hvis det er vanlig er det jo greit, kanskje jeg må kjøre litt mer jevnlig 🤷‍♀️

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ok, godt å høre. Merker det hvis den står mer enn 2 dager. Men kan den faktisk ruste fast? Har den stått 5 dager er det ikke direkte enkelt å få den løs 🙈 ikke noe man kan smøre og forebygge? 

Hmm, min står og endel i ro i perioder, og jeg kan av og til merke det samme som du merker, men ikke etter bare 3 dager, det synes jeg høres rart ut. Jeg har aldri opplevd at det er et problem å få den løs, jeg brakk armen og  da ble den ikke kjørt på i hvert fall 3 uker, uten at det var noe problem. Men det er ikke så bra å la de stå over lenger perioder, men 3 dager er jo ikke det. Jeg tror kanskje jeg ville sjekket det.

Anonymkode: d49ad...d7a

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Har det først begynt så har det lett for å vedvare. Det kan sette seg så fast at du må ha hjelp. I verste fall tauebil. Evt dra til hjulet med slegge for å løsne. 

Anonymkode: 01154...600

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Åh, det gjør jeg alltid. Er det derfor jeg er mer plaget enn "normalt"?🙈

Det gjør jeg og, er ikke plaget på samme måte som deg.

Anonymkode: d49ad...d7a

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Åh, det gjør jeg alltid. Er det derfor jeg er mer plaget enn "normalt"?🙈

Håndbrekket låser hjulene, og bremsen er da alltid på. Da henger det seg opp

Anonymkode: 48464...8e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...