Gå til innhold

Hvilken humor har dere hjemme?

Anbefalte innlegg

Litt påvirket av tråden om barn og ironi der flere påpeker at det nok er avhengig av om foreldrene bruker mye ironi. Hvordan er dette hos dere?

Her bruker vi veldig mye ironi, setter ting på spissen, overdriver litt og kan nok også ty til sarkasme litt oftere enn vi sikkert burde. Vi er flere som liker å leke med ord, vri og vende på dem og har tørr humor knyttet til dette og puns (om de nå var med vilje eller ei). Spesielt husets 15-åring har enormt mye glede av å leke med ord og vri på dem. Vi ler generelt veldig mye hjemme hos oss, og klarer knapt å komme oss gjennom en middag uten at minst en får skikkelig latterkrampe. Derimot er det ingen av oss som er så glad i humor i retning tiss, pumper, bæsj eller pinligheter som humor (jeg blir mer dårlig og flau inni meg enn jeg synes det er morsomt). 

Anonymkode: 3841b...a74

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144435382-hvilken-humor-har-dere-hjemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig likt som hos dere! Vi var en gang på familiehuset for veiledning ifht ene barnet og da sa terapeuten der at vi hadde en "utstrakt bruk av ironi og sarkasme"

Vi har heller ingen humor rundt tiss, bæsj og promp, men jeg kan enda ty til det for å få 9åringen i bedre humør om han sturer for ett eller annet. Mest fordi han blir så flau og snæpper ut av hvilken enn boble han har sulla seg inn i 

Anonymkode: 3b1a1...a2e

Vi er to voksne, og fire barn mellom 13 og 21 år.

Så her er det veldig mange forskjellige typer humor, vi er like på noe, og veldig forskjellig på andre ting. Vi trenger slett ikke synes de samme tingene er morsomt, men kan likevel le med noen som synes det er fantastisk gøy.

Så her i huset kan vi le av både tørr og svart humor, og også tiss og bæsj av og til ;)

Anonymkode: 6169f...1bf

Svart humor med de to eldste. Minstemann begynner å få ganske god humor hun også etterhvert🤣 Det meste kan spøkes med, men de får også opplæring at ikke alt kan spøkes med utenfor husets fire vegger.

Anonymkode: 64132...527

Annonse

Jeg er egentlig som dere, men sønnen har diagnose som gjør at han ikke skjønner det. Han tar alt bokstavelig, så å vri og vende på ord og uttrykk + ironi og sarkasme utgår for det meste. 

Jeg går på en smell i ny og ne, da blir han dødelig fornærmet og sur en stund. Men jeg er bare et menneske, jeg òg, så noen tråkk i salaten blir det. 

Sønnen er bare 9 år og jeg merker at han skjønner mer litt etter litt. Det tar bare mange flere repetisjoner om humor og reaksjoner enn hos "normale" barn. 

Anonymkode: 30061...a9e

Litt som hos dere. Vi voksne har litt drøy humor, og det har ungene fått også. Men også tørr humor. Alt er lov, og det meste kan være morsomt. Hvis dattera sier hun er redd for å bli kidnappa, trygger jeg henne raskt på at om noen hadde kidnappa henne, så ville de levert henne tilbake ganske raskt siden hun er så slitsom. 

Anonymkode: 9e9a5...e12

Mye ironi og svart humor. Minste datter er den som har mørkest humor, noe som kommer veldig overraskende på folk for hun ser ikke ut som jenta som har mørk humor. Eldste datter elsker å komme med spikk, hun kan bruke lang tid på å finne utspekulerte spikk på folk og kan humre over det i dagesvis etterpå. Morfaren hennes er helt lik. 

Mine to svigersønner har hatt og har en herdeprosess. Min svoger måtte også herdes, han ble utsatt for mange spikk fra min far og min søster er igrunn ikke så veldig mye bedre hun heller. 

Anonymkode: 989bb...5ee

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Litt påvirket av tråden om barn og ironi der flere påpeker at det nok er avhengig av om foreldrene bruker mye ironi. Hvordan er dette hos dere?

Her bruker vi veldig mye ironi, setter ting på spissen, overdriver litt og kan nok også ty til sarkasme litt oftere enn vi sikkert burde. Vi er flere som liker å leke med ord, vri og vende på dem og har tørr humor knyttet til dette og puns (om de nå var med vilje eller ei). Spesielt husets 15-åring har enormt mye glede av å leke med ord og vri på dem. Vi ler generelt veldig mye hjemme hos oss, og klarer knapt å komme oss gjennom en middag uten at minst en får skikkelig latterkrampe. Derimot er det ingen av oss som er så glad i humor i retning tiss, pumper, bæsj eller pinligheter som humor (jeg blir mer dårlig og flau inni meg enn jeg synes det er morsomt). 

Anonymkode: 3841b...a74

Elsker middager hvor vi  snakker om alt fra kanibaler eller morsomme ting . Vi ler og spøker om det aller meste.

Anonymkode: 22713...4ee

Ler av det meste, alt fra å vri på ord og uttrykk til ironi/sarkasme til promp. 

Ler av folk også, kan se på ja, vi elsker camping eller Ullared bare for å ha noen å le av. Ville nok blitt en mislikt person i Norge om jeg deltok på sofaen, akkurat de utsagnene deler jeg kun med mannen, ikke en spesielt jovial side jeg viser der 😬

Anonymkode: 0f553...4d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...