Gå til innhold

Når begynner barn å forstå ironi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har skjønt det fra 4 års alder 

Anonymkode: 8d59e...545

Skrevet

Det varierer veldig. Eldste og yngste var rundt 4 år, nest eldste nærmere 6-7 år (er 18 år og tar fortsatt ikke all ironi), mens nest yngste bare var 2 år da han ikke bare forstod ironi, men brukte det selv.

Anonymkode: ee59f...35a

Skrevet

Unger og familier er veldig ulike. Mine unger har vel skjønt ironi hele livet sitt tror jeg. Mine tidligere bonusbarn tror jeg begynte å skjønne det når de var rundt skolealder.

Jeg har fått ny svigersønn nå og han skjønner ikke ironi, noe som er litt kræsj iforhold til min familie. Han sier det selv at han sliter med å forstå ironi da hans familie ikke bruker det. De har bodd i flere ulike land når han vokste opp, så det har nok litt med å gjøre at de har bodd så mange ulike steder at de ikke bruker det. Siden det ofte er så ulikt land til land og sted til sted. Han begynner å bli litt herdet nå og vi begynner å lære han såpass å kjenne st vi ser når hsn ikke forstår og når han forstår selv om vi prøver å begrense oss når han er her, så er ironi så vanlig for oss at vi sliter med å dempe oss litt. 

Anonymkode: f73c2...b6d

Skrevet

Interessant 🤩 takk dere ❤️

Anonymkode: 9e243...3f2

Skrevet

Det kommer an på både barnet og foreldrene. Noen barn Jar foreldre som bruker mye ironi, andre har foreldre som ikke bruker det. Noen barn forstår det lett og kan bruke det selv, andre bruker lenger tid.

Husker en venninne av ene barnet som slet med ironi da hun var 12-13 år. Jeg forstår hvorfor da jeg møtte foreldrene…

Anonymkode: ad70c...19c

Skrevet

Noen fra 3-4-årsalder, andre bruker lenger tid. Noen lærer det aldri.

Anonymkode: 79886...d5b

Skrevet

Det finnes voksne folk som ikke skjønner ironi, så det varierer. 

Anonymkode: 4972f...a66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...