Gå til innhold

Hva gjør jeg med et kjøretøy som ikke er mitt, men som eier nekter å hente?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke en bil. Men ja, den er flyttbar. Har bedt om at han henter den, men han mener jeg skal levere 

Anonymkode: c4656...5be

Ja skjønte jo det, men hvorfor har du latt dette pågå i månedsvis hvis du har nøkler og kan flytte kjøretøyet?

Hvis du ikke kan kjøre det selv legger du ut som en liten jobb på Facebook og betaler vedkommende et par hundre.

Fortsetter under...

Pobie skrev (8 minutter siden):

Ja skjønte jo det, men hvorfor har du latt dette pågå i månedsvis hvis du har nøkler og kan flytte kjøretøyet?

Hvis du ikke kan kjøre det selv legger du ut som en liten jobb på Facebook og betaler vedkommende et par hundre.

Alle hvis/hva/hvorfor er ikke relevant :) jeg lurer på hvordan jeg blir kvitt det. Jeg har ikke nøkler 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Alle hvis/hva/hvorfor er ikke relevant :) jeg lurer på hvordan jeg blir kvitt det. Jeg har ikke nøkler 

Og det står heller ingen sted at dette har pågått i månedsvis :)

Pobie skrev (41 minutter siden):

Det er jeg som har holdt på i månedsvis. Bilen som står hos meg er avskiltet og står på 4 flate dekk. Har nøkkel, men bilen er død. Så er ikke så enkelt å fjerne den selv. 

Her blir nok løsningen byens løse fugler. Skal bort neste helg, så skal kontakte de i løpet av uka. Pga jobben min kjenner jeg de fleste. 

Anonymkode: 1d84a...277

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er jeg som har holdt på i månedsvis. Bilen som står hos meg er avskiltet og står på 4 flate dekk. Har nøkkel, men bilen er død. Så er ikke så enkelt å fjerne den selv. 

Her blir nok løsningen byens løse fugler. Skal bort neste helg, så skal kontakte de i løpet av uka. Pga jobben min kjenner jeg de fleste. 

Går kanskje å få tauet den utenfor din eiendom selv om den har flate dekk? Tror du noen er intressert i å stjele en bil som ikke kan kjøres da?

Anonymkode: 770af...cd4

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Er det lov altså? Uten at de som henter det har noen innvendinger?

Selvfølgelig 

Anonymkode: b19b9...a3e

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig 

Anonymkode: b19b9...a3e

Ser jo andre over her sier at det ikke er så enkelt...

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Går kanskje å få tauet den utenfor din eiendom selv om den har flate dekk? Tror du noen er intressert i å stjele en bil som ikke kan kjøres da?

Det er nok av deler som kan skrus av og selges 😉 

Nå løste det seg i grunn. Jeg opprettet et innlegg i en lokal gruppe på fb, hvor jeg gir den bort til første som henter og fikk tilslag etter 2 min 👍

De vet det ikke er min bil, men brydde seg ikke. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er nok av deler som kan skrus av og selges 😉 

Nå løste det seg i grunn. Jeg opprettet et innlegg i en lokal gruppe på fb, hvor jeg gir den bort til første som henter og fikk tilslag etter 2 min 👍

De vet det ikke er min bil, men brydde seg ikke. 

Oi, det der vil jeg tro du kan få ganske masse trøbbel med.....

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Oi, det der vil jeg tro du kan få ganske masse trøbbel med.....

Nope. Annonsen ble fjernet etter 2 min, lensmann er helt på min side. Han har gitt meg tommel opp. 

Om eier en eller annen gang i fremtiden finner ut at hun skal hente bilen, aner ikke jeg hvor den er. Den må ha blitt tatt mens jeg var bortreist. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nope. Annonsen ble fjernet etter 2 min, lensmann er helt på min side. Han har gitt meg tommel opp. 

Om eier en eller annen gang i fremtiden finner ut at hun skal hente bilen, aner ikke jeg hvor den er. Den må ha blitt tatt mens jeg var bortreist. 

Lensmann har prøvd å få eier til å hente den i 2 mnd. Men det finnes ikke noe hjemmel for å straffe eier. Derfor fikk jeg lov til å fjerne den som jeg ville. 

Da noen parkerte i vår oppkjørsel og ikke ville flytte den ringte vi etter borttauing. Taueselskapet kom, kontaktet eier og spurte om de ville flytte den nå og bare betale gebyr for å slippe den av, eller om de ville hente den etter inntauingen og betale fult gebyr. Bilen ble flyttet få minutter senere.

Anonymkode: d9402...7f6

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Derfor fikk jeg lov til å fjerne den som jeg ville. 

Det tror jeg ikke noe som helst på.

Anonymkode: df804...e45

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...