Gå til innhold

Hva gjør jeg med et kjøretøy som ikke er mitt, men som eier nekter å hente?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Får det tauet vekk på eiers bekostning....

Anonymkode: 51d72...8da

Er det lov altså? Uten at de som henter det har noen innvendinger?

Anonymkode: c4656...5be

Det samme som parkeringsselskaper gjør dersom man ikke betaler og lar bilen stå der lenge.
Man får den tauet vekk på eiers regning.
Men man må gi eieren en advarsel først, og gjør det skriftlig.
Sens e-post eller SMS om at dersom kjøretøyet ikke hentes innen <dato> kl <klokkeslett> vil kjøretøyet bli tauet bort.

Anonymkode: 23ed6...66f

Dette er faktisk en juridisk nøtt, står i samme knipe selv. 

Jeg har vært i kontakt med tauefirma, vegvesenet, politiet, tingretten, NAF. 

Ingen tauer bort andres biler fra privat eiendom, det blir tyveri da det ikke er din bil. Politiet har ikke mye å komme med utover å oppfordre eier til å hente. 

Jeg har holdt på i 4 mnd nå og står fortsatt fast. Har nå fått muntlig, uoffisiell tillatelse fra lokal lensmann til å trille den bort til kommunal eiendom. Da tar kommunen seg av borttauing og innkreving avv betaling fra eier. 

Det enkleste er å bare fjerne den selv i ly av nattens mulm og mørke. Få den på en kommunal plass. 

Anonymkode: 1d84a...277

Annonse

Jeg har samme problem. Eier truer med anmeldelse og erstattningssøksmål om jeg fjerner den eller den blir skadet. Jeg får ikke en gang brøytet snø fra parkeringsplassen vår slik den står nå.

Anonymkode: 93eb2...6c5

Er dette vilt fremmede som har parkert hos dere? Har de som hensikt å ha den stående lenge tror du? 

Jeg ville vurdert å skaffe meg skilt som det står om i linken jeg la inn, men spørs om det hjelper for biler som allerede er parkert.

Anonymkode: f3195...437

Jøss. Hvorfor står kjøretøyet hos deg?

Anonymkode: fba57...5c4

Hos meg er det en "nabo" sin campingvogn. De synes det er for liten plass hos dem selv og at den kan stå hos meg siden jeg har støtte gårdsplass.

Ante meg at det ikke var så enkelt nei. Jeg har allerede blitt truet med at kjøretøyet skal meldes stjålet siden jeg ikke leverer det. Den er ikke min. Jeg ba aldri om at det skal stå her og jeg kan ikke kjøre den. Herlig suppe

Jeg har vurdert en avtale med byens løse fugler. Om bilen plutselig blir borte en helg jeg er bortreist, er det ikke mye skyld å legge på meg. At biler blir stjålet, skjer jo... 

Så får se hva jeg gjør, enten rulles den ut på kommunal eiendom eller så blir den borte en helg jeg ikke er hjemme. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har vurdert en avtale med byens løse fugler. Om bilen plutselig blir borte en helg jeg er bortreist, er det ikke mye skyld å legge på meg. At biler blir stjålet, skjer jo... 

Så får se hva jeg gjør, enten rulles den ut på kommunal eiendom eller så blir den borte en helg jeg ikke er hjemme. 

Jeg vurderte det samme selv. Bare plassere den på en kommunal parkering borti gata her. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vurderte det samme selv. Bare plassere den på en kommunal parkering borti gata her. 

Har du nøkler? Det har ikke jeg.

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Ante meg at det ikke var så enkelt nei. Jeg har allerede blitt truet med at kjøretøyet skal meldes stjålet siden jeg ikke leverer det. Den er ikke min. Jeg ba aldri om at det skal stå her og jeg kan ikke kjøre den. Herlig suppe

Men hvorfor leverer du den ikke da? 

Anonymkode: 28b5b...c2f

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor leverer du den ikke da? 

Fordi jeg ikke kan kjøre den. Fordi det ikke er vinterdekk og det er glatt. Fordi jeg aldri ba om å ha den her. Fordi eieren bor langt unna. 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Fordi jeg ikke kan kjøre den. Fordi det ikke er vinterdekk og det er glatt. Fordi jeg aldri ba om å ha den her. Fordi eieren bor langt unna. 

Da hadde jeg kjørt den til nærmeste offentlige parkeringsplass og forlatt den der. 

Da hadde jeg kjørt den til nærmeste offentlige parkeringsplass og forlatt den der. 

Ja er det jeg vurderer. Det er en på andre siden av gata 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kom eier og parkerte hos deg, og krever nå at du leverer den tilbake?

Rareste jeg har hørt, så mye spesielle mennesker det finnes...

Anonymkode: 1a870...961

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kom eier og parkerte hos deg, og krever nå at du leverer den tilbake?

Rareste jeg har hørt, så mye spesielle mennesker det finnes...

Anonymkode: 1a870...961

Han er meget spesiell ja

Pobie skrev (5 minutter siden):

Har du nøkler til bilen? Da er jo saken enkel, gi beskjed om at den må hentes innen xx dato eller så fjerner du den fra eiendommen selv. Så gjennomfører du. 

Det er ikke en bil. Men ja, den er flyttbar. Har bedt om at han henter den, men han mener jeg skal levere 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hos meg er det en "nabo" sin campingvogn. De synes det er for liten plass hos dem selv og at den kan stå hos meg siden jeg har støtte gårdsplass.

Er det ikke litt fristende å ta igjen? Få tak i noen gratis møbler på Finn og  sett det utenfor naboen inngangsdør, ring på og si at du synes du har så liten plass inne at det kan stå hjemme hos dem. 

Kjempebarnslig selvfølgelig og lite konstruktivt...

Anonymkode: f3195...437

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...